18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Zapomniany król Polski

Plecionkarz • 2012-12-29, 05:20
Bolesław II Zapomniany - ostatni pogański władca Polski

Historia pisana jest przez tych, co wymordowali bohaterów, zaś historia pierwszego wieku chrześcijaństwa w Polsce opisana została w klasztorach i tylko między wierszami powstałych kronik możemy doczytać o tym, co naprawdę wtedy się działo.

Bez względu na to, czy będziemy patrzyli na karty historii, czy też popatrzymy na dzisiejsze społeczeństwo, Polak ma kilka fundamentalnych wartości. Rodzina, ziemia, ojczyzna, wiara, no i wszechobecna niechęć do jakichkolwiek narzuconych praw. „Szlachcic na zagrodzie równy wojewodzie” to przecież kwintesencja polskości. Patrząc przez pryzmat tych wartości spróbujmy wcielić się w Polaka przełomu X i XI w. i opowiedzmy historię tych czasów i historię króla Polski, którego „zbrodnie” doprowadziły do tego, że kronikarze wymazali go z kart naszej historii.

Spróbujmy zrozumieć świat X-XI w

Życie naszych przodków podporządkowane było rytmowi przyrody. Mieli swoje święta, świat swoich bogów, duchów, z których jedne były pomocne, drugie psociły niemiłosiernie albo nawet na manowce próbowały sprowadzić. Rok 966 nie był w niczym rokiem szczególnym. Książę przyjął jakąś nową religię, ale kogo to w ostępach mogło interesować. Ostatecznie o bogach różnych słyszeli, o Świętowicie co go na zachodzie sławili, Perkunie którego Bałtowie wysławiali, Welesie, co świata podziemnego strzegł, może być i Chrystus, czemuż by nie. Bogowie Słowian zazdrośni nie byli. Życie religijne było bogate, skupiało się wokół świętych gajów, świętych gór, wszystko było ustatkowane i pewne, potwierdzone tradycją ojców. Jednak Chrystus okazał się strasznym bogiem. Jego wojowie przybywali z siłą, wycinali święte gaje, mieczem karali opornych, kazali płacić daniny nie tylko na księcia, lecz również na kościół. Księciu zapłacić trzeba, takie prawo, ale kościołowi? Wszakże kapłani słowiańscy pracą własnych rąk na swój chleb zarabiali. Godzi się płacić daninę kościołowi? – pytali się nasi ojcowie. A żeby tego było mało, porobiło się różnych panów, których kościół namaszczał, a ci z wolnego kmiecia chcieli niewolnika zrobić. Porywali krowy z pól, odbierali zebrane ziarno. Źle się działo w Polsce pod panowaniem nowego boga. Czyż możemy się zatem dziwić, że w sercach naszych ojców narastał bunt? Póki książę był silny, bunt wyrażał się szeptami wśród najbliższych, pokątnym sławieniem starych bogów i wznoszeniem do nich modłów o przywrócenie dawnego, dobrego porządku. Lecz nastały czasy, gdy książę stał się słaby. Mieszko II Lambert z braćmi się za bary wzięli, przepędzali się z kraju. Bezprym, po przegonieniu Mieszka insygnia królewskie do Niemców posłał, a sam zdawał się wspierać pogan. Nie byłoż ci w Polsce króla, odezwały się dawne tęsknoty. Tak to zaczyna się czas syna Mieszka II - Bolesława II Zapomnianego - i czas wielkiego powstania ludowego. Powstania przeciw możnowładcom i namaszczającemu ich Kościołowi, czas powrotu do wierzeń ojców. Powstania utopionego w krwi wydobytej mieczem Niemców przyprowadzonych przez Kazimierza Odnowiciela i Rusów pod wodzą Jarosława Mądrego.

Bolesław II Zapomniany – dowody istnienia

Dziś historycy nie są skorzy uznawać istnienie tego władcy, który królował w Polsce po Mieszku II, synu Bolesława Chrobrego. Twierdzą, że został on w kronikach pomylony z Bezprymem, pierworodnym synem Chrobrego, zamordowanym wiosną roku 1032 na skutek "okrucieństw", jakich się dopuszczał dzierżąc władzę po wygnaniu brata. Na jakiej jednak podstawie niektórzy polscy historycy twierdzili, że istniał władca, o którym nie wspominają żadne oficjalne księgi?

U Piastów rodzi się tradycja, w której synowie pierworodni otrzymują imię dziada, więc syn Mieszka będzie Bolesławem, zaś syn Bolesława Mieszkiem. W powstałej w XIII w. Kronice Wielkopolskiej czytamy takie słowa „Ten Mieszko (Mieszko II) zrodził z siostry cesarza Ottona dwóch synów, to jest Bolesława i Kazimierza. Gdy umarł w roku Pańskim 1033 nastąpił po nim pierworodny syn jego Bolesław. Skoro ten został ukoronowany na króla, wyrządzał swej matce wiele zniewag. Matka jego, pochodząca ze znakomitego rodu, nie mogąc znieść jego niegodziwości, zabrawszy syna swego Kazimierza (Kazimierz Odnowiciel) [...]”1) . Ale nie jedyny to zapis potwierdzający istnienie tegoż króla. To samo potwierdza Wincenty z Kielczy „Zostało po nim [Mieszku II] dwóch synów, starszy Bolesław i małoletni Kazimierz. Po starszeństwie zasiada na tronie pierworodny Bolesław”2). Ślady również znajdujemy w dokumentach niemieckich, a to zapisek o tym, iż Bolesław II podsyła pomoc na Węgry, a to, że syn Mieszka II okazuje się niewdzięczny dla swojej matki. W rocznikach Kapituły Krakowskiej pod datą 1038 umieszczono zapis o zgonie króla Bolesława. Bolesław Chrobry nie żyje od 1024, zaś Śmiały umiera pół wieku później, więc jaki to Bolesław? Również nie bez znaczenia jest to, że Kazimierz oddany był na nauki do klasztoru3), tak w rodach królewskich postępowano z synami, którzy nie byli planowani na władców. Przyszli władcy wychowywali się przy ojcu, ucząc się w praktyce kunsztu rządzenia. Znaczący jest również fakt, że „Rocznik Małopolski” podaje taką numerację królów: Bolesław III Śmiały, Bolesław IV Krzywousty. Zniknął gdzieś Bolesław II...

Wszystkie zapisy dowodzą jednak, że Bolesław dopuścił się na tyle straszliwej zbrodni, że postanowiono go wykreślić z listy królów. Dosłownie takie określenie znajdujemy w dokumencie z końca XIV w. „Tabula regnum Poloniae” - wiele mówiące zdanie: „Jeden waleczny król wymazany został z rzędu panujących”.

Jaką straszną zbrodnię musiał popełnić Bolesław II?

Ostatecznie królowie do osób potulnych nie należeli. Niejeden z nich i to nie raz popełniał czyn w ocenie Kościoła okropny. Bolesław Krzywousty tak bezwzględnie okaleczył swego brata Zbigniewa, że doprowadził do jego śmierci. Przemysł II pomógł rozstać się z życiem swojej 22-letniej bezpłodnej żonie Ludgardzie. Kazimierz Wielki wychwalany przez historię jako wspaniały gospodarz dopuścił się w młodości gwałtu na opiekującej się nim dziewczynie, a także usankcjonowanej przez Kościół poligamii. Bolesław Śmiały zabił biskupa św. Stanisława za to, że ten go zdradził i z Niemcami paktował. Władcy ci ponosili kary, była to pokuta, obowiązek budowy kościołów, Bolesław Śmiały wprawdzie utracił władzę, lecz z kart historii go nie skreślono. Jaką zbrodnię trzeba popełnić, by zostać wykreślonym z listy królów? Tu właśnie musimy wrócić do powstania ludowego przeciw panom feudalnym i Kościołowi. Tylko bezpośrednie wystąpienie przeciw Kościołowi mogło spowodować wykreślenie króla spośród listy władców chrześcijańskich.

A reakcja pogańska w Polsce była z punktu widzenia Kościoła okrutna. Objęła ona swą mocą Wielkopolskę i Śląsk. Stosunkowo słabo wystąpiła ona w Małopolsce, w której chrześcijaństwo pojawiło się prawie 100 lat wcześniej, jak i Mazowszu, gdzie silną ręką rządził Masław chcący utworzyć na Mazowszu swoje własne państwo. To właśnie na Mazowsze uciekali z objętych rebelią obszarów ci, przeciw którym skierowane było to powstanie. A powstańcy, mimo że było to trzecie pokolenie chrześcijan, byli brutalni. Złapanych księży wieszano, ścinano, przebijano dzidami, kamieniowano... Tak jak wcześniej niszczono święte gaje, chramy, tak teraz niszczono świątynie. W tym okresie w ruinę poszły wszystkie świątynie chrześcijańskie na terenach objętych powstaniem, w tym w Gnieźnie, Poznaniu, Lednicy, Katedra Wrocławska, choć trzeba powiedzieć, że część z tych zniszczeń trzeba przypisać czeskiemu księciu Brzetysławowi. Praktycznie chrześcijaństwo na tych ziemiach przestało istnieć. Bolesław II poparł to powstanie stając się jednym z jego przywódców. Ta właśnie zbrodnia miała spowodować jego wykreślenie z pamięci potomnych.

Powstanie i brak silnego władcy ściągnęło na Polskę wiele klęsk, prowadzących do całkowitego chaosu w kraju. Jednym z cięższych doświadczeń był najazd księcia Czech Brzetysława, który złupił Wielkopolskę niszcząc Gniezno, Poznań, Kruszwicę, zabierając relikwie św. Wojciecha i Gaudentego oraz złoty krzyż, ofiarowany przez Mieszka I, który miał ważyć trzy razy tyle co sam władca, i wiele innych kosztowności, które w tym czasie udało się zgromadzić Kościołowi. To jemu zawdzięczamy m.in. zniszczenie kaplicy w Lednicy. W kraju rzeczywiście trwał chaos, nad którym ciężko było zapanować. Reakcję pogańską zdławił w latach 40 XI w. Kazimierz Odnowiciel, który na czele 500 ciężkozbrojnych rycerzy niemieckich najechał od zachodu oraz Jarosław Mądry, który w tym czasie najechał zbuntowane ziemie od wschodu. Również przy współdziałaniu Jarosława Kazimierz pokonał utworzone przez Masława księstwo mazowieckie (1047). Polska zyskała władcę, władcę chrześcijańskiego.

Czy powstanie to mogło odnieść sukces?

Tak, gdyby wszyscy Słowianie potrafili się zjednoczyć, lecz dziś wiemy, że nie było to możliwe. Na ziemiach dzisiejszej Polski nie mogło istnieć państwo rządzone przez nie chrześcijańskiego władcę. Zbyt znaczące były siły, którym na tym zależało. Zarówno Jarosławowi władcy Rusi, jak i Henrykowi III cesarzowi rzymsko-niemieckiemu zależało na utrzymaniu silnej władzy i spokoju na terenach Polski. Cesarstwo miało przecież poważne problemy. Pozostawienie słowiańskiej, choć chrześcijańskiej Polski było ceną, którą cesarstwo musiało zapłacić za możliwość swobodnego działania na terenach Słowian Zachodnich. Gdyż na zachód od Odry istnieją wtedy i jeszcze długo będą istnieć pogańskie, słowiańskie organizmy państwowe, Wieleci, Obodrzyce, Serbowie. Radogoszcz, świątynia Swarożyca na ziemiach Redarów (należących do plemion Wieleckich) upada pod ciosami niemieckimi w roku 1125, Arkona, świątynia Świętowita na ziemiach Ranów upada pod ciosami duńskimi w roku 1168. Kopanica, gród Szprewian, dziś dzielnica Berlina zdobyta zostaje dopiero w 1200. Silne chrześcijańskie państwo Piastów stanowiło niezbędne zabezpieczenie dla tych poczynań.

Upadek reakcji pogańskiej ściągnął na naszych ojców znaczące kary. Rozpoczęła się siłowa chrystianizacja, bezwzględnie niszczono wszelkie pogańskie ośrodki religijne, w ich miejsce budując chrześcijańskie. Dotknęły ich również sankcje zewnętrzne. Określono je nad wyraz dokładnie w bulli wydanej przez papieża Benedykta VIII: „Corocznie płacić będą Polacy kurii papieskiej zwyczajny pieniądz od każdej głowy, wyłączając głowy szlacheckie, nie będą zapuszczać włosów na głowie i brodzie, zwyczajem barbarzyńskim, ale będą je starannie postrzygać. Wielkiego Postu przestrzegać o trzy tygodnie dłużej niż w innych krajach (...), wiecznie też będą obowiązani, aby w Bogu i w Wierze Chrześcijańskiej wdzięczniejszymi i gorliwszymi byli”.

Czy Bolesław II był osobą historyczną

W XIX w. żaden historyk tego faktu nie kwestionował, dziś jednak przyjmuje się, że postać ta powstała jako powielenie poczynań Bezpryma, pierworodnego syna Bolesława Chrobrego, a Bolesław II był po prostu Bezprymem. Taką teorię udowadnia S. Kętrzyński w Historii Polski pod redakcją H. Łowmiańskiego, Warszawa 1956, a nauka wydaje się to stanowisko ostatecznie przyjąć. Prawdy dziś nie poznamy, dziś pozostaje nam tylko wierzyć lub nie wierzyć, jak kto woli, iż istniał król, prawowity następca tronu z rodu Piastów, który postanowił przywrócić Polsce wiarę ojców i za to określono go okrutnym, i za to go zamordowano. A odpowiedź na pytanie, czy dobrze się stało, że przywrócenie starych bogów mu się nie udało, pozostawiam do oceny czytelnika.



Źródła: Kronika Wielkopolska
Paweł Jasienica, Polska Piastów

1) insygnia królewskie znajdowały się w Cesarstwie, bo odesłał je tam Bezprym.

2) W roku 1034, bo Mieszko II umiera 11 maja 1034 roku, 18 letni wówczas Kazimierz (1016-1058) nie był na warunki średniowieczne małoletnim.

3) Dziś przyjmuje się, że Kazimierz zwany niekiedy Mnichem był oddany do klasztoru w Polsce jeszcze za życia jego ojca Mieszka II.

ni...........ol

2012-12-29, 15:16
@Arshael , Masz klapki na oczach . Plecionkarz wstawił tutaj całkiem fajny ,,artykuł?", wszystko fajnie dopóki nie zacząłeś się przypie**alać
Cytat:

Kolejny k***a wojujący ateista wyciągający jakieś pierdoły sprzed setek lat...?

W swoim poście Plecionkarz nie uraził na pewno nikogo. A reszty nie chce mi się nawet komentować bo dopóki , jakiś twój autorytet ci nie napisze że nie masz racji, to ty będziesz cały czas walił tutaj komentarze nie mające sensu. Czytasz 100 wersji danej rzeczy a potem nie wybierasz najbardziej realnej tylko tą która najbardziej ci pasuje.

Ork.Fajny

2012-12-29, 15:27
Apox napisał/a:

Coś słabo czytałeś biblie.
Może nie wiesz ale sam bóg kazał m.in.:
-Zabić żonę jeśli jest nie posłuszna
-Zabić dzieci jeśli są nie posłuszne


Oczywiście. A treść dekalogu "nie zabijaj" to taki pic na wodę...
Poza tym co to za księgi które to zawierają rzekomo...?

Apox napisał/a:

-Odciąć rękę która jest powodem grzechu


Coś złego...?

Apox napisał/a:

-Zabijać plemiona które nie w niego nie wierzą a kobiety i dzieci brać no niewoli


Znowu... Dekalog się kłania...

Apox napisał/a:

-No i muszę tu dodać córki Lota które Lot chciał oddać, zamiast aniołów które ludność Sodomy chciała zgwałcić.


Anioły ktoś chciał gwałcić...?

Apox napisał/a:

Nie mówię już o tym że aniołowie oślepili mieszkańców i zniszczyły miasto.


Co w tym dziwnego? Z tego co wiem to chrześcijański/islamski/żydowski Bóg nie należy do tych którzy łatwo wybaczają tym którzy grzeszą i się go nie słuchają...

Apox napisał/a:

Co ciekawe córki Lota go później zgwałciły.


...?

Apox napisał/a:

Co jest śmieszne bóg w pewnym momencie robi obrót o 180 stopni i mówi że trzeba kochać
Ponoć ten sam bóg miał być nieomylny. Co oznacza że to co powie raz jest prawdą. A jak widać się pomylił albo zmienił zdanie.
Co dość kiepsko o nim świadczy.


Dlatego nie lubię NT i postaci Jezusa. Wydają się mało prawdopodobne. Sam ST by im wystarczył.

Apox napisał/a:

Dalej uważasz że biblijny model prawa jest taki dobry?


Jak na razie to popisałeś się znajomością dziwnej wersji Biblii... Więc zdanie mam dalej to samo.

viking_r napisał/a:

@Arashel - ehh... powiem ci że mógłbym tu napisać całą rozprawkę odnośnie braków w twojej znajomości historii, ale nie zamierzam marnować czasu na kogoś niezdolnego do przyswojenia takiej ilości faktów.


Więc biorę to za poddanie się i uznanie mojej racji, prawda?

viking_r napisał/a:

K**wa, nie Światowida tylko Świętowita gamoniu...


Jeden ch*j. Możemy go nawet nazwać Ra...

niepie**ol napisał/a:

@Arshael , Masz klapki na oczach . Plecionkarz wstawił tutaj całkiem fajny ,,artykuł?", wszystko fajnie dopóki nie zacząłeś się przypie**alać


Bardzo fajny. Tylko że mało obiektywny.

niepie**ol napisał/a:

W swoim poście Plecionkarz nie uraził na pewno nikogo.


Czy ja wiem. Jako Polak mieszkający w kraju który rozwinął skrzydła dzięki pomocy chrześcijan, tak jakby czuję niesmak że ktoś mi tu pluje na nich i gloryfikuje małpy-Słowian.

niepie**ol napisał/a:

A reszty nie chce mi się nawet komentować bo dopóki , jakiś twój autorytet ci nie napisze że nie masz racji, to ty będziesz cały czas walił tutaj komentarze nie mające sensu.


A skąd wiesz coś nt. moich autorytetów że z tym wyskakujesz...?


niepie**ol napisał/a:

Czytasz 100 wersji danej rzeczy a potem nie wybierasz najbardziej realnej tylko tą która najbardziej ci pasuje.


100 wersji? Co tam mało? Ja czytałem 1000000000 wersji historii tego okresu. I wybrałem mix a nie jedną. Zmiksowanych parę wersji dalej lepszy efekt.

Tafariel

2012-12-29, 15:36
Tak przy okazji tematu :D


Plecionkarz

2012-12-29, 15:39
Arashel, Postawiłeś na początku jakąś idiotyczną tezę, że jestem walczącym ateistą neobolszewikiem i wstawiłem ten tekst żeby w ohydny sposób oczernić chrześcijaństwo i cały czas bronisz tej tezy coraz bardziej się zapętlając. Gorsze od ignorancji jest fałszywe przekonanie o posiadaniu wiedzy.

kurczasty

2012-12-29, 15:40
@Arashel

Nie pozostało za dużo z czasów pogańskich bo wszystko zostało starannie wyrugowane.
Tylko przyjrzyj się językowi, świętom i świętym.
Lelum polelum - bóstwo pogańskie
marzanna - bóstwo pogańskie
licho- bóstwo pogańskie

i można by tak wymieniać długo. Jeżeli to w nas ciągle tkwi mimo ponad 1000 letniej chrystianizacji to znaczy, że to była potężna kultura i pie**olisz po prostu bzdury.
Kolejna sprawa budowle. Mieliśmy budowle drewniane bo taki mieliśmy tu materiał to nie ich wina, że nie przetrwały do naszych czasów. Za to poczytaj sobie o Biskupinie i technologii, która była tam używana, jest to podobny poziom trudności jak Greckie świątynie, którymi się podniecasz.

Też kiedyś wierzyłem w uniwersalność moralną biblii tylko zobacz, że te prawa są pisane dla żydów i ich mają obowiązywać. Inne ludy przez Boga Starego Testamentu traktowane są często jak psy i co spowodowało, że nagle zaczął nas kochać?


A przede wszystkim głąbie to był artykuł historyczny a nie nt. religijne więc idź wk***iać gdzie indziej.

KuroNoTenshi92

2012-12-29, 15:45
Arashel jesteś tak głupi, że żadna religia nie przewiduje co z takimi robić. Tylko Niemcy wpadli na pomysł, że do gazu.

Apox

2012-12-29, 15:48
Arashel napisał/a:


Oczywiście. A treść dekalogu "nie zabijaj" to taki pic na wodę...
Poza tym co to za księgi które to zawierają rzekomo...?

Znowu... Dekalog się kłania...



Masz na myśli upośledzony twór który powstał z nowego przymierza?


Cytat:


Anioły ktoś chciał gwałcić...?


Anioły miały być zgwałcone przez ludność Sodomy


Cytat:

Co w tym dziwnego? Z tego co wiem to chrześcijański/islamski/żydowski Bóg nie należy do tych którzy łatwo wybaczają tym którzy grzeszą i się go nie słuchają...


I to jest sprawiedliwe? Karać za przekonania?


Cytat:

...?


Czytałeś biblie ale chyba pominąłeś parę fragmentów. Napisze ci czego masz poszukać, "Lot" "Zniszczenie Sodomy"


Cytat:

Dlatego nie lubię NT i postaci Jezusa. Wydają się mało prawdopodobne. Sam ST by im wystarczył.


Wszystko co wspomniałem było w ST. W końcu w nim Mojżesz otrzymuje 10 przykazań. W tym momencie bóg staje się tym hipokrytą od "nie zabijaj"


Cytat:

Jak na razie to popisałeś się znajomością dziwnej wersji Biblii... Więc zdanie mam dalej to samo.


Oceniaj to jak chcesz.

25...........25

2012-12-29, 15:50
Dobry artykuł, ciekawe komentarze, piwko leci.

Nazir

2012-12-29, 15:57
A ja myślę że Arashel zniszczył was wszystkich... gdyby był nobel trolowania był by pierwszym nominowanym! Jednym postem wku*wił połowę czytających (myślących użytkowników sadolka) do tego zadał sobie trud by wszystkim wam odpowiadać w arogancki i buńczuczny ale jednak logiczny i rzeczowy sposób. Za jego upór, wytrwałość, wiedzę, i odrobinę zajebistości piwo!

Arashel posuń się niech na mnie też się powku*wiają :D

aha Jestem Wierzącym, Słowianinem z wyboru! Chwalący kulturę przodków i potrafiącym czerpać z obu! Sława!

Ork.Fajny

2012-12-29, 16:06
Plecionkarz napisał/a:

Arashel, Postawiłeś na początku jakąś idiotyczną tezę, że jestem walczącym ateistą neobolszewikiem i wstawiłem ten tekst żeby w ohydny sposób oczernić chrześcijaństwo i cały czas bronisz tej tezy coraz bardziej się zapętlając.


Z tego co wiem to nie powiedziałem nic nt. twojej postawy politycznej... A moja teza jest słuszna, jasno chyba napisałeś że twierdzisz iż chrześcijanie wymazali kogoś z kart historii...
I niby gdzie się zapętlam?

Plecionkarz napisał/a:

Gorsze od ignorancji jest fałszywe przekonanie o posiadaniu wiedzy.


Opraw sobie w ramkę ten tekst jeszcze...

kurczasty napisał/a:

@Arashel
Nie pozostało za dużo z czasów pogańskich bo wszystko zostało starannie wyrugowane.
Tylko przyjrzyj się językowi, świętom i świętym.
Lelum polelum - bóstwo pogańskie
marzanna - bóstwo pogańskie
licho- bóstwo pogańskie

i można by tak wymieniać długo. Jeżeli to w nas ciągle tkwi mimo ponad 1000 letniej chrystianizacji to znaczy, że to była potężna kultura i pie**olisz po prostu bzdury.


Pierwszego nie znam, drugie znane a trzecie to zwykłe słowo. I co z tego?
To nie ma żadnego związku z wiarą Słowian. Marzanna to tylko zabawa dla dzieci. Licho to tylko słowo a jakaś piosenka na wiosnę to nic odkrywczego. Natura się budzi, nie trzeba być z plamienia Słowian by się z tego cieszyć.

kurczasty napisał/a:

Kolejna sprawa budowle. Mieliśmy budowle drewniane bo taki mieliśmy tu materiał to nie ich wina, że nie przetrwały do naszych czasów.


Powiedz to rzymskiemu koloseum...

kurczasty napisał/a:

Za to poczytaj sobie o Biskupinie i technologii, która była tam używana, jest to podobny poziom trudności jak Greckie świątynie, którymi się podniecasz.


A co z niej zostało...?

KuroNoTenshi92 napisał/a:

Arashel jesteś tak głupi, że żadna religia nie przewiduje co z takimi robić. Tylko Niemcy wpadli na pomysł, że do gazu.


Skoro tak gardzisz rzekomą postawą chrześcijan to czemu się do tej rzekomej postawy teraz odwołujesz...?

Apox napisał/a:

Masz na myśli upośledzony twór który powstał z nowego przymierza?
Anioły miały być zgwałcone przez ludność Sodomy
I to jest sprawiedliwe? Karać za przekonania?
Czytałeś biblie ale chyba pominąłeś parę fragmentów. Napisze ci czego masz poszukać, "Lot" "Zniszczenie Sodomy"
Wszystko co wspomniałem było w ST. W końcu w nim Mojżesz otrzymuje 10 przykazań. W tym momencie bóg staje się tym hipokrytą od "nie zabijaj"
Oceniaj to jak chcesz.


Nie upośledzony ale sprawy. I negujący twoje rzekome nakazy mordów i ich wykonania.
Anioły miały być gwałcone... Odstaw to co bierzesz...
Kara zawsze jest sprawiedliwa. Jeśli zakładamy punkt widzenia że Bóg istnieje i jest Bogiem to jego zasady są najważniejsze i muszą być przestrzegane.
Skoro mówiłeś tylko o ST to po co przywołałeś NT i Jezusa? Ja odpowiedziałem ci na to przywołanie. Więc mi tu nie wyskakuj bo wiem gdzie mowa o Sodomie była... I czegoś nie rozumiesz. Kara śmierci obowiązuje w religii związanej z Bogiem. Za morderstwo i homoseksualizm, tyle "powodów" pamiętam.

apacz22

2012-12-29, 17:06
Arashel...skoncz pie**olic i poczytaj moze troche na temat cudownej historii swojej "zbawiennej" wiary chrzescijanskiej, jak to pladrowala i mordowala w imie "łaski panskiej" (chyba w tym swietle słowo łaska jest paradoxem), a tak swoja droga cywilizacje i jej uwczesne osiagniecia, chrzescijanie odziedziczyli po obalonym przez nich rzymie.Fakt jest taki ze chrzescijanie najechali wszystkie panstwa innej wiary, przymusily do wlasnej, wymazujac obrzedy i obyczaje zostawiajac w te miejsce wlasne,Adolf Hitler stosowal sie do podobnej polityki, chcac wymazac historie Polski. A co do tego ze gdyby nie wielka religia chrzescijanska nie posiedlibysmy zadnej formy cywilizacji...to jak sie odniesierz do buddystow i hinduistow...obecnie wiekszosc z japoncow i chincow, jest tychze wyznan...a technologie wielu panstw europy bije na glowe...

Plecionkarz

2012-12-29, 17:27
Arashel, chyba nie bez powodu masz w avatarze małpę z wodogłowiem

kurczasty

2012-12-29, 17:41
W dupę niech sobie wsadzą to koloseum. Jeżeli nie podobają ci się osiągnięcia słowiańskie polecam od dziś zamienić picie piwa na picie wina.

Słowianie jako pierwsi wynaleźli metody warzenia piwa. Na obszarze Polski piwo było wytwarzane od zarania dziejów.

Tak więc jedno z najważniejszych osiągnięć cywilizacyjnych jest nasze :D