18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Najechanie

Kapsel_21 • 2017-05-10, 21:04
Film mojego autorstwa, zdarzenie z marca (zła data na nagraniu), w kolizji brały udział 3 auta, roczne zimowe opony ale jak widać nie pomogło. Temp ok. 6 'C. Z ABS pewnie dało by rade wyhamować ;)

Film wstawiam jako przestrogę.


TytanowyRosomak

2017-05-11, 10:31
^up po Łodzi?! co ty k***a mad maxa chcesz z niego zrobić? :P

wonder_woman

2017-05-11, 11:29
Velture napisał/a:


No popatrz. Mam 12 lat prawo jazdy, przejechałem setki tysięcy km i ani razu z własnej winy nie miałem kolizji. Da się?



Nie każdy ma zdolności do prowadzenia auta, niestety ja ich nie mam, chociaż z egzaminem nie miałam żadnego problemu, może gdybym jeździła równie sprawnym autem jak na kursie to bym komuś w dupe nie wjechała a że stłuczkę miałam opelkiem z łysymi oponami i wątpliwymi hamulcami to sie stało :P

s1ssoko

2017-05-11, 13:31
@baxter hulajnoga wymaga wiecej refleksu niż jazda autkiem wbrew pozorom :)

Azul_

2017-05-11, 16:31
Ty ee chono zoba tu pacz. Słoń sra w poznaniu

xeileh

2017-05-11, 17:12
Przed Rondem Śródka, zawsze zwalniam, spodziewając się, że za zakrętem już stoją samochody, autobusy itd. Jednak tam już zwykle mam zmniejszoną prędkość, większy kłopot jest na poprzednim zakręcie, pod wiaduktem gdzie większość jedzie ponad 100, a potrafi się gwałtownie zmienić przyczepność. Widziałem już co najmniej kilka samochodów w tym miejscu po uderzeniu w barierkę, jeden po dachowaniu, a niedawno ktoś zginął, bo wczoraj było sporo kwiatów i zniczy na miejscu.

cielakhsb

2017-05-11, 18:29
Zimówki na mokrej nawierzchni spisują się gorzej niż letnie.

A po drugie,to jeździsz tragicznie ;o Mameja jak ch*j...,aż słów mi brakuje

vati

2017-05-11, 19:29
Wystarczyło puścić hamulec, odzyskał byś przyczepność i mógł uniknąć kolizji zjeżdżając na prawy pas.
No i chyba zamyślony byłeś.

Mimo wszystko, lepiej komentuje się zza klawiatury niż zza kierownicy ;)

Szkoda, że nie mogę edytować poprzedniego komentarza.
ABS nie skraca drogi hamowania. Zupełnie nie do tego służy! ABS służy do tego, żeby podczas awaryjnego hamowania mieć kontrolę nad kierunkiem poruszania się samochodu.

andyq

2017-05-11, 20:19
W sumie to czemu się chłopakowi dziwić skoro teraz tak uczą. Jak ja się uczyłem to ABS był luksusem a nie standardem. Pierwsze co to tłumaczyli co to jest hamowanie pulsacyjne i jak prawidłowo wykonać manewr. Teraz podręczniki i instrukcje aut zawierają notkę: WDEPNĄĆ MAKSYMALNIE PEDAŁ HAMULCA I NIE PUSZCZAĆ a ABS zrobi swoje. ABS skróci drogę hamowania na śliskiej powierzchni ponieważ gdy koła zaczną się ślizgać hamulec na ułamek sekundy odpuści. Przy hamowaniu bez ABS nasza reakcja na poślizg jest zbyt długa i dlatego lepiej sprawdza się pulsacyjne wciskanie hamulca.

N0control

2017-05-20, 15:22
pie**olenie o ABS. Stan tarcz i klocków jest bardzo ważny. Czy zaciski równo dociskają i najważniejsze dobre opony.
W tym przypadku ABS niewiele nam da jeśli reszta samochodu będzie w kiepskim stanie. Wcześniejsze hamowanie i lepsze hamulce/opony pozwoliłyby na zatrzymanie się przed fiestą. Tyle i aż tyle. A to czy ABS by tu pomógł nie ma znaczenia.