18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Świeże bułeczki jadą!

~Velture • 2023-03-11, 09:44
Nie mam info o ch*j tu chodzi 8-)
Wydaje mi się, że hamulce mu siadły i starał się wyhamować w jakiś sposób.


saves

2023-03-11, 09:54
-Szefie, auto hamuje już zaciskami!!!
-Nie pie**ol. Jeden kurs jeszcze zrobisz.

Baronessa

2023-03-11, 09:57
Szkoda, że nie zrobił komuś najazdu na chatę.

Lobo24

2023-03-11, 10:13
Jest nagranie ze środka kabiny.




Zulu-Gula

2023-03-11, 10:22
VeIture napisał/a:

Wydaje mi się, że hamulce mu siadły i starał się wyhamować w jakiś sposób


Przy pneumatycznych hamulcach, niewykonalne.
Jakakolwiek awaria jest równoznaczna z blokadą kół.
Stojąc w miejscu, w nieodpalonym wózku siodłowym, masz mechanicznie zblokowane zaciski.
Zwalnia je/rozpiera nabite do układu sprężone powietrze.
Hamowanie nie polega na zwiększaniu ciśnienia płynu hamulcowego, tylko wręcz odwrotnie, hamując spuszczasz powietrze z układu i naciąg mechaniczny zaciska klocki hamulcowe.
W ciężarówkach typu TIR, awaria układu hamulcowego jest równoznaczna z blokadą wszystkich kół.

Nie wnikając w szczegóły, patrząc na zapis wideo, zawinił człowiek, który w ogóle nie hamował.
... a co robił - zasłabł, walił konia, jest już historią.

John-Flopp

2023-03-11, 10:33
Kamerzysta odj***ł robotę 10/10

~Velture

2023-03-11, 11:54
dennissliwa napisał/a:

Typ zasłabł za kierownicą i tak się skończyła jego jazda. Nic mu się nie stało a wymyślasz że mu się hamulce skończyły...
Masz tu artykuł kaleko



Nie wymyślam, napisałem, że nie mam info.

~Velture

2023-03-11, 11:54
dennissliwa napisał/a:

Typ zasłabł za kierownicą i tak się skończyła jego jazda. Nic mu się nie stało a wymyślasz że mu się hamulce skończyły...
Masz tu artykuł kaleko



Nie wymyślam, napisałem, że nie mam info.

Matt

2023-03-11, 12:10
Jeden z lepszych filmików jaki widzialem o tirolotach

gabriel0

2023-03-11, 12:37
Zulu-Gula napisał/a:

Przy pneumatycznych hamulcach, niewykonalne.
Jakakolwiek awaria jest równoznaczna z blokadą kół.
Stojąc w miejscu, w nieodpalonym wózku siodłowym, masz mechanicznie zblokowane zaciski.
Zwalnia je/rozpiera nabite do układu sprężone powietrze.
Hamowanie nie polega na zwiększaniu ciśnienia płynu hamulcowego, tylko wręcz odwrotnie, hamując spuszczasz powietrze z układu i naciąg mechaniczny zaciska klocki hamulcowe.
W ciężarówkach typu TIR, awaria układu hamulcowego jest równoznaczna z blokadą wszystkich kół.
Nie wnikając w szczegóły, patrząc na zapis wideo, zawinił człowiek, który w ogóle nie hamował.
... a co robił - zasłabł, walił konia, jest już historią.



Ok, w przypadku przegrzania okładzin ciernych i współpracujących tarcz-bębnów, czym chcesz hamować? Mieszanką węgla z płynną stalą?

W przypadku bębnów hamulec który jest zaciągnięty mechanicznie spręzyną przed nabiciem powietrza, jest osobnym układem od hamulca roboczego. Oba wykorzystują te same szczęki, lecz faktycznie roboczy hamuje osobny siłownik który jest sterowany pneumatycznie poprzez zwiększenie ciśnienia w nim i docisk, czyli tu nieścisłość z tym co powiedziałeś, że powietrze z układu jest spuszczane. Fakt jest, ale nie w przypadku hamulca roboczego, a tylko postojowego.



smc

2023-03-11, 12:46
Nie znam się, ale wydaje mi się, że kierowcą była kobieta i pomyliła gaz z hamulcem. Widziałem mnóstwo takich filmików w sieci, a raz nawet kobietę za kierownicą prawdziwego TIRa.

Brzęczyszczykiewicz

2023-03-11, 12:58
Oj dzieci dzieci, nie wydaje wam się dziwne, że pierdyknął w słup i inne przeszkody, a nie rozsypał się nic, a nic? A przystanek nie przebił szyby?

Zulu-Gula napisał/a:

Przy pneumatycznych hamulcach, niewykonalne.
Jakakolwiek awaria jest równoznaczna z blokadą kół.
Stojąc w miejscu, w nieodpalonym wózku siodłowym, masz mechanicznie zblokowane zaciski.
Zwalnia je/rozpiera nabite do układu sprężone powietrze.
Hamowanie nie polega na zwiększaniu ciśnienia płynu hamulcowego, tylko wręcz odwrotnie, hamując spuszczasz powietrze z układu i naciąg mechaniczny zaciska klocki hamulcowe.
W ciężarówkach typu TIR, awaria układu hamulcowego jest równoznaczna z blokadą wszystkich kół.
Nie wnikając w szczegóły, patrząc na zapis wideo, zawinił człowiek, który w ogóle nie hamował.
... a co robił - zasłabł, walił konia, jest już historią.



Coś tam słyszałeś, ale nie do końca, hamulce robocze jak najbardziej potrzebują sprężonego powietrza do działania, natomiast postojowy działa na sprężynach i potrzebuje powietrza żeby nie hamować, no i występują nie na wszystkich osiach.