18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

SU-35

nemiroff • 2013-11-19, 22:48
F-22 będzie mógł się nazywać myśliwcem dopiero wtedy, gdy wypełni taką figurę wyższego pilotażu. Przypomnę, że F22 to samolot 5 pokolenia i zarazem najdroższy samolot na świecie, SU35 - pokolenie 4++.
Z tego co się orientuję, to jest to kontrolowany korkociąg w połączeniu z kobrą Pugaczowa, ale dowiemy się więcej jutro jak specjaliści wrócą ze szkoły.


Imper3838

2013-11-20, 00:37
Koszt Raptora to będzie pikuś przy Lightningu II

rolerek

2013-11-20, 00:49
@Jefrjeitor

F-22 jest droższy od Eurofightera, który kosztuje ok 120mln usd. Typhoon to doskonała maszyna do walki powietrznej, która dopiero staje się powoli wielozadaniowa ale to samolot znacznie bardziej klasyczny niż Raptor, który wyprzedza trochę swoje czasy, bo na horyzoncie nie ma nic co mogłoby się zbliżyć do niego pod względem możliwości nawet jeśli myślimy to np o latach 2025-2030. Rosjanie niby mają swój T-50 ale w porównaniu do F-22 to jest trochę myślenie życzeniowe, bo sam kształt płatowca zbliżony do maszyny amerykańskiej nie czyni z niego rywala. Oni mają zapóźnienia technologiczne co najmniej o 20-25 lat w stosunku do tego co jest "pod maską" F-22.

Np. taka stacja radarowa AN/APG-77 ze aktywnym skanowaniem fazowym, to jest po prostu kosmos, radar pracuje z wykorzystaniem technik LPI (bardzo trudno wykryć, że w ogóle pracuje), mało tego sam może aktywnie obezwładniać systemy radiolokacyjne przeciwnika (!!!). W tej chwili jedynym sposobem na F-22 jest użycie stacji termolokacyjnej, którą montują zarówno Rosjanie jak i goście od Eurofightera ale one też mają pewne ograniczenia (np. zasięg).

Jako ciekawostkę podam, że założenia i prace nad technologią użytą w stacji radiolokacyjnej Raptora, były przedmiotem działań służb specjalnych PRL, z tego co w tej chwili wiadomo to w latach 80-tych min. Marian Zacharki wykradł pewne plany, które dotyczyły stacji radiolokacyjnych do bombowca B-2 i przyszłego samolotu myśliwskiego, który zmaterializował się jako F-23 (przegrał z Raptorem) i F-22.

Dlatego hamburgery tak bardzo nie lubią Zacharskiego :)

lepzti

2013-11-20, 00:52
zawsze twierdziłem, że Rosjanie to zwierzęta a nie ludzie

Fu...........er

2013-11-20, 00:59
@rolerek

Koszt jednostkowy samolotu Eurofighter Typhoon jest wyższy niż koszt jednostkowy F-22 i tego się będę trzymał

A co do niewykrywalności tych samolotów to ruscy też mają na to sposób. Poszperam w branżowych pismach i jak znajdę to napiszę bo już nie pamiętam niestety o co dokładnie chodziło. Generalnie te samoloty nie są aż tak niewidzialne jak się uważa i nie chodzi tylko o stacje termolokacyjne. Pozdrawiam

rolerek

2013-11-20, 01:04
@Jefrjeitor

Koszt jednostkowy Raptora to ok. 380mln USD, Eurofighter kosztuje +/- 120 mln USD. To są ceny dla użytkownika końcowego, różnica jest taka, że w przypadku F-22 podaje się cenę łącznie z R&D, którą płacą podatnicy amerykańscy, bo tylko USA używa tych samolotów a w przypadku Typhoona jest to cena produkcji i pakietu serwisowego i uzbrojenia. Pomija się koszty R&D, które są ogromne, bo kraje trzecie (np. jak Arabia Saudyjska) nie mogą być nimi do końca obciążone.

To są różne samoloty i były projektowane w zupełnie innych warunkach geopolitycznych więc moim zdaniem nie ma co porównywać tych maszyn, bo to jak z tym apples vs. oranges.

dexen93

2013-11-20, 01:09
niech sobie robi akrobacje..i tak na ch*j mu sie to przyda..nawet nie zauważą jak raptor podleci i ich zlikwiduje..w dzisiejszych czasach bardziej liczy sie to czy cie widac czy nie, a nie jakies j***ne akrobacje

woj4ek

2013-11-20, 01:12
Cudze chwalicie, swego nie znacie. Polska myśl techniczna. Dziesięć numerków wyższa. Od 40 lat w ofiarnej służbie.


speedster

2013-11-20, 01:15
@rolerek
Ukłon w Twoją stronę za sensownego posta...

@nemiroff
"F-22 będzie mógł się nazywać myśliwcem dopiero wtedy, gdy wypełni taką figurę wyższego pilotażu"
UU to mam nadzieję, że odwiedziłeś Radom parę lat temu, jak szukali suki w lesie...Tam właśnie udowodnili kolejny raz, że takie kolosy się nie nadają do akrobacji nisko nad ziemią, z resztą nie do tego je stworzono :roll: Dobrze, że nie skończyło się jak na Ukrainie bo byłaby kolejna żałoba w kraju.Całkowicie bezużyteczny manewr,nie mam pojęcia do czego się przyda obładowanemu myśliwcowi.Ludzie chyba nie rozumieją, że te maszyny mają być EFEKTYWNE a nie EFEKTOWNE...

F 22 oblatali w 89roku z tego co pamiętam i prezentuje do dziś poziom technologi którego Rosjanie jeszcze przez jakiś czas nie osiągną, a to czy Ty go uważasz za dobry myśliwiec pewnie nikogo nie interesuje...Tak czy inaczej 20 lat różnicy i są to zupełnie rózne, charakterystyką, samoloty.

Ah byłbym zapomniał,Berkut lata i ma się dobrze,testowali na nim bodajże radar do t50/PAK FA, jesli mnie pamięć nie myli ;)

swampman

2013-11-20, 01:20
to jest to kontrolowany korkociąg w połączeniu z kobrą Pugaczowa

masz racje... wiem to bo gram w battlefielda i jestem specjalistą

656183

2013-11-20, 01:35
F 22 to raptor prawda?

sz...........rz

2013-11-20, 01:41
Wchodzę na Sadistic regularnie od 3 dni. Jedyne czego się tu spodziewałem to cycki, krew i żary z brodą, a tu proszę: elita polskich politechnik w pigułce :D . Piwo za post i komentarze, ciekawie się was czyta.

Whiteroom

2013-11-20, 01:51
Nieoficjalnie info: polski tupolew próbował wykonać identyczny manewr nad Smoleńskiem, wykonanie było bezbłędne (jak każde nasze na arenie międzynarodowej)

bloodwar

2013-11-20, 08:03
1. Kobra jest manewrem całkowicie niepotrzebnym na dzisiejszym polu bitwy - gdyby podczas II WŚ, wojny koreańskiej czy ewentualnie wietnamskiej jakiś samolot był w stanie ją wykonać, owszem - rządziłby na polu bitwy, ale dzisiaj? W dzisiejszych czasach liczy się dobry radar pokładowy (ewentualnie współpraca z AWACS) i zaawansowane rakiety powietrze-powietrze, przy zasięgu radaru do 40 km i podobnym zasięgu rakiet piloci w zasadzie nie mają przywileju wiedzieć co i kiedy ich zestrzeliło. Owszem, podczas wojny wietnamskiej niewyposażone w działka pokładowe wczesne wersje F-4 miały problem, gdy po wystrzelaniu wszystkich rakiet (a wczesne Sidewindery bardzo rzadko trafiały w cel) zostawały "na lodzie" i musiały salwować się ucieczką bo nie mogły podjąć walki manewrowej, ale w dzisiejszych czasach walka manewrowa jest baaaardzo rzadka.
2. Typhoon był bardzo drogi (jak na myśliwiec porównywalny z F-16, MiG'iem 29/Su-27 czy Gripenem a nie kolejną generacją - F-22) bo przy jego powstaniu współpracowały fabryki z Niemiec, Anglii, Francji i Hiszpanii więc cztery razy więcej inżynierów i projektantów musiało zarobić, nie mówiąc już o kosztach robocizny, jego wysoka cena jednostkowa odbiła się na niskim zainteresowaniu zakupem co spowodowało że firma musiała podbić marżę żeby wyjść na swoje co jeszcze bardziej zmniejszyło zainteresowanie (na podobnej zasadzie co Concorde, który też miał jakichś kosmicznych technologii a kosztował więcej niż 747)

Krak

2013-11-20, 08:56
No tak, teraz czekam na filmy z ruską Formułą 1 jak przeprawia się przez rzekę.

GreXiu

2013-11-20, 09:11
nie jestem się w stanie wypowiedzieć na ten temat gdyż niestety nie gram w war thundera ani w WoWp