18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Mjota nim jak szatanem

~Velture • 2024-02-02, 20:35
Film bez dźwięku, nie bijcie.


JanJankowski

2024-02-02, 20:41
Prawdziwy debil. Miał mnóstwo czasu żeby zwolnić. Kretyn normalnie.

T.G.S.

2024-02-02, 20:46
JanJankowski napisał/a:

Prawdziwy debil. Miał mnóstwo czasu żeby zwolnić. Kretyn normalnie.



wydaje mi się że zjawisko to następuje gdy przyczepa "najeżdża' czyli pcha pojazd - czyli należy przyspieszyć aby ja "wyciągnąć"
nieznacznie ale jednak, aby zrównoważyć siły na hak
tak mi się wydaje

dancio1978

2024-02-02, 20:50
JanJankowski napisał/a:

Prawdziwy debil. Miał mnóstwo czasu żeby zwolnić. Kretyn normalnie.


Kretyn to ty jesteś. Nie zwolnić a najpierw przyspieszyć by ustabilizować skład a dopiero zwolnić. Nie pisz takich głupot bo w krytycznej sytuacji ktoś mógłby sobie przypomnieć twój wpis i cie posłuchać.

T.G.S. napisał/a:

wydaje mi się że zjawisko to następuje gdy przyczepa "najeżdża' czyli pcha pojazd - czyli należy przyspieszyć aby ja "wyciągnąć"
nieznacznie ale jednak, aby zrównoważyć siły na hak
tak mi się wydaje


No niezupełni. Cięzar na przyczepie jest źle rozłożony. za duża masa za osią przyczepki. Ale jaknajbardziej. Należy przyspieszyć by ustabilizować nie hamować.

sberek38

2024-02-02, 20:50
JanJankowski napisał/a:

Prawdziwy debil. Miał mnóstwo czasu żeby zwolnić. Kretyn normalnie.



Debil na pewno, ale być może w czasie tej trasy miotało go tak bardzo często, a później się stabilizowało. Na ukrainę jeszcze daleka droga i nie ma czasu hamować co chwile.

SkoPio1

2024-02-02, 20:56
dancio1978 napisał/a:

za duża masa za osią przyczepki.



A wydawałoby się, że silnik z przodu pojazdu na przyczepie powinien zrobić robotę.

dennissliwa

2024-02-02, 20:59
JanJankowski napisał/a:

Prawdziwy debil. Miał mnóstwo czasu żeby zwolnić. Kretyn normalnie.



Gdyby zahamował to szybko by go poskładało jak scyzoryk :D

JanJankowski

2024-02-02, 21:09
Nie zgodzę się. Miałem taką sytuacje i delikatnie zwalniając sytuację opanowałem
dancio1978 napisał/a:

Kretyn to ty jesteś. Nie zwolnić a najpierw przyspieszyć by ustabilizować skład a dopiero zwolnić. Nie pisz takich głupot bo w krytycznej sytuacji ktoś mógłby sobie przypomnieć twój wpis i cie posłuchać.
No niezupełni. Cięzar na przyczepie jest źle rozłożony. za duża masa za osią przyczepki. Ale jaknajbardziej. Należy przyspieszyć by ustabilizować nie hamować.


pfefe

2024-02-02, 21:10
T.G.S. napisał/a:

wydaje mi się że zjawisko to następuje gdy przyczepa "najeżdża' czyli pcha pojazd - czyli należy przyspieszyć aby ja "wyciągnąć"
nieznacznie ale jednak, aby zrównoważyć siły na hak
tak mi się wydaje


Sam początek drgań może mieć wiele przyczyn i wcale nie musi być spododowany najeżdzaniem na hak, może to być na przykład podmuch wiatru albo wjechanie w koleinę itp. Zwykle takie drgania ustają same no chyba, że ładunek jest źle rozłożony i/lub kierowca sam je powiększa przez swoją nieprawidłową reakcję. Np na filmiku widać, że on skręca w kierunku przeciwnym do tego w którym leci laweta, a powinien - co jest nieintuicyjne - skręcać w tym samym kierunku. Taka sama nieintuicyjna reakcja jest potrzebna żeby ustabilizować wiszący i kołyszący się ładunek na dźwigu
Poglądowy filmik pokazujący jak rozłożenie ładunku ma wpływ na stabilność przyczepy https://www.youtube.com/watch?v=6mW_gzdh6to

Dejdwazlote

2024-02-02, 21:12
Cała ta sytuacja swój początek zawdzięcza zwykle decyzji podjętej przez kierowce. Np. Jest z górki a to se wyluzuje i trochę paliwa zaoszczyndze. tak często postępują ludzie którzy kategorie E do B zdobyli w ten sam sposób co samo B, czyli na straganie.

Pantaran

2024-02-02, 21:16
Jedyny sposób to hamulec do oporu i kierownica do oporu w lewo do tego należy mocno panicznie krzyczeć. To jedyny sposób.

psyhepl

2024-02-02, 21:57
JanJankowski napisał/a:

Prawdziwy debil. Miał mnóstwo czasu żeby zwolnić. Kretyn normalnie.



hahaha kierowca k***a !

dżonyłojlker

2024-02-02, 22:47
Dziwne, Finowie znakomici kierowcy, ten też nie widać aby nacisnął na hamulec, a jednak coś poszło nie tak.

Budrys2000

2024-02-02, 22:58
Nie ch*ja nie znam się na samochodach, nigdy nie miałem takiej sytuacji i nie wiem, czy należy zwolnić czy przyśpieszyć.

;-)

p_filip89

2024-02-02, 23:13
Tak delikatnie mówiąc to tak średnio A4 Avant nadaje się do holowania E34 touring, nie te masy, nie ten uciag.