18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Księga Sakralnych Absurdów - Księga Rodzaju cz. 1

KuroNoTenshi92 • 2015-02-21, 01:35


Mam nadzieję, że ten filmik pobudzi komuś myślenie.
Polecam resztę filmów tego Pana.
Zgodnie z wolą autora nagrania. Film nie ma na celu wyrobić w was opinie tylko zachęcić was do wyrobienia sobie własnej opinii.

BTW.
Katolki zanim coś napiszecie to obejrzyjcie wszystkie jego filmy.
Znajdziecie odpowiedzi na swoją argumentacje.

Ork.Fajny

2015-02-21, 12:36
jabolmax napisał/a:

@up powiedz mi jakie źródło uznasz za dostatecznie prawdziwe? bo ja raczej leniwy jestem, a pierwsza strona wyników z zapytaniem raczej zakrawa na śmiech niż wiarę. tego filmiku też mi się nie chciało oglądać bo typ się podnieca tym czym ja się cieszyłem z piętnaście lat temu


Jest jakaś baza danych publikacji historycznych? Coś w stylu PubMed dla medycyny? Może być coś takiego. Albo jakaś książką z dostępem online. Może też być skan jakieś bardzo starej książki z okresu działania takowego miejsca. Coś w ten deseń.


jabolmax napisał/a:

http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,364.


Artykuł internetowy bez bibliografii...? Pass.

adamantan

2015-02-21, 12:43
@jabolmax, widać musisz jeszcze poszerzyć swoją wiedzę nt. religii, bo zapomniałeś, że nas(chrześcijan) prawa zapisane w Starym Testamencie nie obowiązują. Słowa Boga były kierowane do narodu izraelskiego. Masz też podane w Starym Testamencie uzasadnienie wprowadzenia tak restrykcyjnego prawa. W starym Testamencie jest przepowiedziane nowe przymierze Boga z ludźmi, które zostało zapieczętowane przez Chrystusa(wg mojej religii). Nas obowiązuje przykazanie miłości.

O Duchu Świętym możesz sobie dużo przeczytać w Nowym Testamencie, szczególnie listach Świętego Pawła.

Myślę, że dalsza dyskusja nie ma sensu. Mieszasz ze sobą dwie, wbrew pozorom bardzo różne religie.

KuroNoTenshi92

2015-02-21, 12:44
@Ork.Fajny
Dlaczego nie podobała Ci się forma tego filmiku? Ja nawet po połówce nie jestem w stanie zrozumieć bibli.

@jabolmax
On za źródło uważa zapewne katechizm, który jest "najobiektywniejszą" formą nauczania.
Lepiej porozmawiaj sobie ze ścianą niż z nim. Ponieważ po rozmowie ze ścianą nie stwierdzisz, że jest głupia.

ja...........ax

2015-02-21, 12:51
Ork.Fajny, jest skąd czerpał informacje o naplecie, w drugim linku jest więcej odnośników, ale szczerze to ja nie wiem czego oczekujesz to jest poprostu fakt, to tak samo jak bym miał ci udowadniać że jakaś kość była w bazylice mariackiej, taka jest ta religia i tyle czczą zęby to i napletek mogą, mam ci wyszukać skan spisu relikwi w bazylice leteralńskiej czy coś w tym stylu w angielskiej masz bibliografie http://en.wikipedia.org/wiki/Holy_Prepuce ale zawartości mi się nie chce przeglądać swoją drogą też uważam ze jest to zdupy zę mówi się o trzynastu tych saktarach a nie wymienia się zadnego by można byłos sobie sprawdzić wkońcu większość kościołów ma i strony internetowe a i na nich historię zapewne

dagins

2015-02-21, 12:52
Brawo autorze tematu, jeszcze nigdy nie oglądałem tutaj materiału z taką ilością dziwnych uprzedzeń i pie**olenia w jednym. Na pewno zapamiętam 1/3 tego filmu na długo, bo do pozostałych 2/3 nie udało mi się dotrzeć. Zamiast tego popatrzę się tępo przez okno, będzie to lepiej spędzony czas.

A tym czasem jakiś dobry admin mógłby to wyp... przenieść do odpowiedniego działu.

ja...........ax

2015-02-21, 12:53
adamantan napisał/a:

@jabolmax, widać musisz jeszcze poszerzyć swoją wiedzę nt. religii, bo zapomniałeś, że nas(chrześcijan) prawa zapisane w Starym Testamencie nie obowiązują. Słowa Boga były kierowane do narodu izraelskiego. Masz też podane w Starym Testamencie uzasadnienie wprowadzenia tak restrykcyjnego prawa. W starym Testamencie jest przepowiedziane nowe przymierze Boga z ludźmi, które zostało zapieczętowane przez Chrystusa(wg mojej religii). Nas obowiązuje przykazanie miłości.

O Duchu Świętym możesz sobie dużo przeczytać w Nowym Testamencie, szczególnie listach Świętego Pawła.

Myślę, że dalsza dyskusja nie ma sensu. Mieszasz ze sobą dwie, wbrew pozorom bardzo różne religie.


czytać nie umiemy co? fragment mojego postu "(...)przechodzimy teraz do imprezy pod tytułem nowa arka przymierza Jezus jak twierdzi kk unieważnia starą i daje nową z nowymi przykazaniami, tylko gdzie w tym wszystkim nieomylność boga(..)" coś ci mówi?

KuroNoTenshi92

2015-02-21, 12:59
dagins napisał/a:

Brawo autorze tematu, jeszcze nigdy nie oglądałem tutaj materiału z taką ilością dziwnych uprzedzeń i pie**olenia w jednym. Na pewno zapamiętam 1/3 tego filmu na długo, bo do pozostałych 2/3 nie udało mi się dotrzeć. Zamiast tego popatrzę się tępo przez okno, będzie to lepiej spędzony czas.

A tym czasem jakiś dobry admin mógłby to wyp... przenieść do odpowiedniego działu.



Czyli jak się skrytykuje twoją religię to już są uprzedzenia?

P.S Nie zapomnij powyciągać słomy z butów bo jutro do kościoła trzeba w tych butach iść.

adamantan napisał/a:


masz w sumie rację, cały temat powinien być w polityce i religii.



Nie niema racji bo to jest dokument o starym testamencie.

Ork.Fajny

2015-02-21, 13:04
jabolmax napisał/a:

mam ci wyszukać skan spisu relikwi w bazylice leteralńskiej


Tak. Masz to zrobić...

KuroNoTenshi92 napisał/a:

@Ork.Fajny
Dlaczego nie podobała Ci się forma tego filmiku? Ja nawet po połówce nie jestem w stanie zrozumieć bibli.


Bo to nie jest film edukacyjny, tylko propagandówka jakiegoś starego idioty, który nie lubi religii i ma jakieś zapędy totalitarne chcąc aby wszyscy też jej nie lubili...
Filmy edukacyjne podchodzą do sprawy obiektywnie, bez własnych komentarzy. Opisują tylko fakty. Dodatkowo w kwestii mitologii chrześcijańskiej, odwołują się do tego jak sam Watykan interpretuje i jaki ma stosunek do opisu stworzenia świata. Ten filmik tak jakby mówi nam że gdybyś miał audiencję u Papieża i zapytał o to jaka jest Ziemia, to ten powie Ci że jest płaska, ma jakąś kopułę etc. A nikt w Kościele Katolickim Ci tak nie powie.


KuroNoTenshi92 napisał/a:

Nie niema racji bo to jest dokument o starym testamencie.


Trudno nazwać to dokumentem. To jest raczej bełkot i czytanie Biblii na głos plus dosłowna interpretacja i jakaś oderwana od rzeczywistości próba wmówienia że katolicy wierzą w płaską Ziemię...

ja...........ax

2015-02-21, 13:50
Ork.Fajny, nie zrobię tego nie chce mi się mam to w dupie, doskonale wiesz że mam racje, były takie relikwie jak setki tysięcy innych idiotycznych

KuroNoTenshi92

2015-02-21, 14:17
@Ork.Fajny

Jean Calvin, Traité des reliques, 1543 r - tu masz wzmiankę o napletkach i o 14 gwoździach i innych ściemach KrK.

Zaraz zaraz ty mówisz, że gościu ma zapędy totalitarne podczas gdy on sam zachęca do wyrobienia sobie własnego zdania.
Dziwną masz definicje totalitaryzmu.

Poza tym nie odniosłeś się do mojego argumentu. Czytanie bibli dosłownie.
Jeżeli człowiek w XXI w ma problem ze zrozumieniem treści. TO JAKIM CUDEM BANDA PRYMIYWNYCH SEMICKICH NOMADÓW w VII w p.n.e nie miała z tym problemów????

Jaką ty masz interpretację bibli na pochwalanie niewolnictwa (księga wyjścia). Jakie jest wytłumaczenie i interpretacja sprzedawania córek w niewole innym Hebrajczykom????

McMenel

2015-02-21, 14:20
Cytat:

Placebo potrafi osiągać 80% skuteczności działania.


Bzdura. Placebo potrafi jedynie zmniejszyć skutki choroby. Nie usuwa jej samej. Jeżeli jest inaczej przedstaw na to prace naukowe. Argumentom z dupy mówimy stanowcze nie.

Cytat:

Więszkości praw rządzących światem nie rozumiemy i nie jesteśmy w stanie określi dlaczego jest tak a nie inaczej i z czego to wynika


Kolejna bzdura. Mamy całkiem niezłe pojęcie o prawach fizyki. Do tego stopnia iż wykorzystujemy zasady mechaniki kwantowej w codziennym zastosowaniu.
Cytat:

http://www.kwantowo.pl/2013/04/27/kwanty-w-praniu-7-zastosowan-mechaniki-kwantowej/



Cytat:

Nikt tak naprawdę nie wie jak jest, a ktoś kto jest zagorzałym ateistom to według mnie może być porównany do naukowca który uważa, że odkrył już wszystko co może być odkryte.


Kolejny strawman. Żaden z naukowców nie twierdzi iż wie wszystko.

Cytat:

Co jeśli jest wokół nas coś czego my nie jesteśmy jeszcze w stanie zbadać?


Jest kilka rzeczy. Czarna energia i czarna materia. I znów nie rozumiesz podstawowej rzeczy niewyjaśnione nie oznacza istnienia boga. Oznacza jedynie iż coś jest niewyjaśnione.

Cytat:

Niedawno nie wiedzialiśmy o podczerwieni, ferromagnetyźmie, falach radiowych, zupełnie niedawno poznaliśmy kwanty które wywróciły na lewą stronę dotychczasowe myślenie o fizyce. Może niedługo się okazać, że jest coś takiego co można by nazwać duszą, jakąś wszechobecną świadomością które będzie mierzalna jakimś instrumentem. I co wtedy?



Och kocham takie naukowe wooo. A co jeżeli się okaże iż duszy nie ma ?? Zresztą.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Falsyfikacja


Cytat:

że nas(chrześcijan) prawa zapisane w Starym Testamencie nie obowiązują


Gówno prawda.

Cytat:

Nie sądźcie, że przyszedłem znieść Prawo albo Proroków. Nie przyszedłem znieść, ale wypełnić. 18 Zaprawdę. bowiem powiadam wam: Dopóki niebo i ziemia nie przeminą, ani jedna jota, ani jedna kreska nie zmieni się w Prawie, aż się wszystko spełni. 19 Ktokolwiek więc zniósłby jedno z tych przykazań, choćby najmniejszych, i uczyłby tak ludzi, ten będzie najmniejszy w królestwie niebieskim. A kto je wypełnia i uczy wypełniać, ten będzie wielki w królestwie niebieskim. 20 Bo powiadam wam: Jeśli wasza sprawiedliwość nie będzie większa niż uczonych w Piśmie i faryzeuszów, nie wejdziecie do królestwa niebieskiego.



Cytat:

Słowa Boga były kierowane do narodu izraelskiego.


A do kogo zwracał się Jezus do krasnoludków k***a jego mać ???


jabolmax nie dyskutuj z tym idiotą nie ma sensu to zwykły troll który nie uznaje żadnych argumentów. W innym temacie dałem wyraźne cytaty z Hitlera obrazujące jego wiarę. I co zrobił Ork Fajny. Zignorował i nadal twierdził iż Hitler to ateista. To troll i nikt więcej nie ma sensu dyskutować. Choćbyś nawet jebnął go w ryj dowodem on stwierdziłby iż to kłamstwo kalumnia i brak dowodów.

Ambroży

2015-02-21, 16:11
Szczerze- to nie mogę wyjść z podziwu, jak długo i jak zapalczywie można się kłócić o religię. Gdzie jest tylko temat zahaczający o religię i naukę od razu, grupa pie**olonych nerdów rusza i mamy 20-40 komentarzy. Rozumiem, można się wypowiedzieć raz, pięć razy ale żeby srać zawsze pod takimi tematami? Nie macie nic innego do roboty.

Wy mówicie o "poszerzaniu horyzontów", "zdjęciu klapek z oczu" , "samodzielnym myśleniu" - a sami jak ostatni debile napie**alacie pod każdym tematem swoje pie**olamento o tym jaka to religia ch*jowa i właściwie gdyby nie religia to by dobrze było na świecie, ludzie by nie ginęli z głodu i nie umierali na raka, a Adam Małysz wygrałby tegoroczny Rajd Dakar. Rzygać mi się już chce od tej wiecznej kłótni- po ch*j w ogóle to zaczynać? Ja jestem niewierzący i mam wyj***ne w to wszystko.

Czy Wasze światłe umysły naprawdę nie mają bardziej twórczego zajęcia niż siedzenie i napie**alanie referatów na sadisticu? Jesteście z jakiejś k***a sekty czy jak? Po ch*j to tutaj wrzucać, tylko po to by się wykłócać z pojebami od kreacjonizmu, wiary itd?



McMenel

2015-02-21, 17:07
Ambroży napisał/a:

Szczerze- to nie mogę wyjść z podziwu, jak długo i jak zapalczywie można się kłócić o religię. Gdzie jest tylko temat zahaczający o religię i naukę od razu, grupa pie**olonych nerdów rusza i mamy 20-40 komentarzy. Rozumiem, można się wypowiedzieć raz, pięć razy ale żeby srać zawsze pod takimi tematami? Nie macie nic innego do roboty.

Wy mówicie o "poszerzaniu horyzontów", "zdjęciu klapek z oczu" , "samodzielnym myśleniu" - a sami jak ostatni debile napie**alacie pod każdym tematem swoje pie**olamento o tym jaka to religia ch*jowa i właściwie gdyby nie religia to by dobrze było na świecie, ludzie by nie ginęli z głodu i nie umierali na raka, a Adam Małysz wygrałby tegoroczny Rajd Dakar. Rzygać mi się już chce od tej wiecznej kłótni- po ch*j w ogóle to zaczynać? Ja jestem niewierzący i mam wyj***ne w to wszystko.

Czy Wasze światłe umysły naprawdę nie mają bardziej twórczego zajęcia niż siedzenie i napie**alanie referatów na sadisticu? Jesteście z jakiejś k***a sekty czy jak? Po ch*j to tutaj wrzucać, tylko po to by się wykłócać z pojebami od kreacjonizmu, wiary itd?



Dyskusja i wymiana argumentów to jeden ze sposobów pozyskiwania wiedzy. Jeżeli ciebie tak to złości to nie oglądaj takich tematów.