18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Drift autobusem

brtc27 • 2012-11-26, 21:07
po oblodzonej drodze, niestety bez happy endu :-D


wojtas890328

2012-11-26, 21:28
brtc27 napisał/a:

niestety bez happy endu :-D


aj ty żartownisiu

pkh

2012-11-26, 21:46
Haha, fajnie, niewiele brakowało. Gdyby nie abs to gościu by się obsrał a nie zatrzymał.

zonk

2012-11-26, 21:53
@up, ABS w takich warunkach nawet wydłuża drogę hamowania. Ze względu na mniejsze tarcie opony o podłoże. Jedyny plus że nie traci sterowności nad autem - w tym przypadku i tak jechał prosto więc w niczym mu nie pomógł.

wietnamiec

2012-11-26, 21:59
"ABS wydłuża drogę hamowania" jak ch*j...
ciekawe czy próbowałeś kiedyś zachamować na lodzie autem bez ABS??

zonk

2012-11-26, 22:20
Ja pie**olę, poczytaj fachowe gazety to się dowiesz po co jest ABS, jak działa i jaki ma to wpływ na drogę hamowania. Wszyscy wielcy specjaliści nagle k***a jego mać.

pkh

2012-11-26, 22:36
SQT napisał/a:

@up, ABS w takich warunkach nawet wydłuża drogę hamowania. Ze względu na mniejsze tarcie opony o podłoże. Jedyny plus że nie traci sterowności nad autem - w tym przypadku i tak jechał prosto więc w niczym mu nie pomógł.



Częściowo się z tobą zgodzę. Sam na codzień jeżdzę dwoma samochodami z których tylko jeden ma ABS i z doświadczenia wiem, że na śliskiej nawierzchni jak się depnie hamule do oporu to jedziesz jak na łyżwach. Po pierwsze zero kontroli nad tym gdzie jedziesz a po drugie po prostu koła się ślizgają. A mówiąc krótko ABS na zmianę puszcza i hamuje, więc przez te ułamki sekund masz lepsza przyczepność niż non stop trzymając hamulec.

Na szczęście ja nigdy nie miałem odruchu depnięcia hamulca do oporu :)

zonk

2012-11-26, 22:40
No właśnie o tym jest mowa. Z ABS, koło blokuje się i puszcza co chwilę żeby była sterowność. Ale na typowo prostej drodze, szybciej wytraci prędkość koło które stoi w miejscu i szura po lodzie niż koło które co chwilę wpada w ruch obrotowy.

misiek899

2012-11-26, 23:00
Jak to bez happy endu?? Ponoc sie zesrał

Coby

2012-11-26, 23:39
az obejrzałem żeby zobaczyć o który happy end chodzi

BMWswap

2012-11-26, 23:41
SQT weź sobie dwa auta. z abs i bez niego i sprawdz które się wcześniej zatrzyma. bez absu albo nie dohamujesz zeby nie stracic kontroli albo zblokujesz koła czyli stracisz przyczepność przez co wydłużysz drogę hamowania. moim zdaniem do aut cywilnych abs jest zajebisty.

zonk

2012-11-26, 23:54
Dalej nie rozumiesz. Zablokowane koła mają większe tarcie o podłoże niż pulsacyjnie łapiące. Książki do fizyki się kłaniają.

ToMiTo87

2012-11-27, 00:45
Fakt faktem koleś z kamerką umiejętności ma.. Co prawda to Rosja i tam zima to norma ;-) ..

nostres

2012-11-27, 11:08
system ABS - żeby działał relatywnie najskuteczniej należy wciskać pedał hamulca maksymalnie "w podłogę". Wiele osób odruchowo czując na pedale hamulca "pulsowanie" zmniejsza siłę hamowania, a powinno się właśnie w tym momencie wciskać hamulec do "oporu" - bo tylko wtedy ABS ma największą skuteczność.

Co do długości drogi hamowania to niestety nie ma możliwości sprawdzenia ponieważ nowe samochody muszą być wyposażone w system ABS, którego nie da się wyłączyć, a starsze samochody które nie są wyposażone w ten system są po-prostu inne. Chodzi tu między innymi o wagę samochodu, wydajność hamulców, jaka opona jest na samochodzie itp. itd.

@SQT "Zablokowane koła mają większe tarcie o podłoże niż pulsacyjnie łapiące."
- próbowałeś kiedyś "ślizgać się" na butach po lodowisku? Pewnie tak - więc przyznasz mi rację że lepiej się "ślizgać" po równej powierzchni niż po powierzchni, która jest popękana? Te pęknięcia działają właśnie jak taki system "pulsacyjnego hamowania".

wietnamiec

2012-11-27, 12:50
@SQT jak masz wiedzę z książek z fizyki to się nie dziwie że takie pierdoły piszesz... przejedź się kiedyś autem z ABS i zahamuj na pełnej k***ie to zobaczysz na jak długo te koła się blokują, to są k***a milisekundy!!!
gdyby ABS był gorszy to nie byłby obowiązkowy