18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Drift autobusem

brtc27 • 2012-11-26, 21:07
po oblodzonej drodze, niestety bez happy endu :-D


Dziamian

2012-11-27, 14:42
abs nie jest obowiązkowy :amused: abs jest wyposażeniem auta, w tym przypadku abs tutaj nie pomógł i tyle jak dla mnie aczkolwiek gość wyhamował i jest spoko :D

Taboretto

2012-11-27, 15:10
Gość się nieźle osrał :D

misio1631

2012-11-27, 15:21
@Dziaman bodajże od 2000 roku wszystkie wyprodukowane auta MUSZĄ mieć ABS taki jest przepis

zygaa12

2012-11-27, 15:27
jadąc po mocno ośnieżonej drodze hamowanie jest skuteczniejsze bez ABS-u, bo koła się blokują i zbierają cały syf z drogi co zwiększa tarcie

pauauek

2012-11-27, 15:32
Podniecacie się tym ABS, a w filmiku chodzi o autobus ... :homer:

Edit:
P.S. W temacie ABS i bez systemu źle i z systemem źle. Wszystko ma swoje wady i zalety więc na kiego ch*ja o tym dyskutować.

vede

2012-11-27, 15:35
SQT napisał/a:

Dalej nie rozumiesz. Zablokowane koła mają większe tarcie o podłoże niż pulsacyjnie łapiące. Książki do fizyki się kłaniają.


No właśnie, weź sobie poczytaj o współczynnikach tarcia dynamicznego i statycznego.
I nie pie**ol.

Black Snake

2012-11-27, 15:43
@SQT, idiotą jesteś? Krótsza droga hamowania jest gdy koło się kręci niż gdy się zatrzyma. Gdy się zatrzyma to się ślizga po drodze z mniejszą skutecznością hamowania. Gdy się kręci to wytraca prędkość pojazdu bo ma dobrą przyczepność.

straatveger

2012-11-27, 16:02
bez heppy endu bo jednej babci w autobusie spadł różaniec

lukaszdzi

2012-11-27, 16:16
Wietnamiec na lodzie nie hamuje nic ale jak jesteś ogarnięty to bez ABS się szybciej zatrzymasz, fakt że może ch*jwie gdzie bo ze sterownością jest problem ale szybciej :D

wietnamiec

2012-11-27, 16:37
@up chodziło mi bardziej o oblodzoną drogę ale ch*j z tym już:p

pkh

2012-11-27, 16:38
SQT, nie masz racji, przecież w momencie gdy koło się zblokuje i sunie po asfalcie/lodzie hamowanie jest zdecydowanie mniej efektywne.
Najbardziej efektywne hamowanie jest na krawędzi zablokowania kół.
Wtedy ABS by nie miał sensu, tak samo na suchym asfalcie według tego co piszesz należałoby zawsze depnąć do dechy żeby zablokować koła, a jak wiadomo wtedy droga hamowania jest dłuższa.

thez

2012-11-27, 16:42
ABS wydłuża drogę hamowania w dwóch warunkach:

- częste powtarzające się poprzeczne nierówności, koła odrywają się od ziemi i hamulce większość czasu są rozłączone.
- sypka nawierzchnia (piach, śnieg), zablokowane koło pracuje jak pług zagarniając materiał przed sobą co dodatkowo zatrzymuje pojazd, abs to uniemożliwia.


A na podsumowanie to z założenia ABS nie służy do szybszego wyhamowania, tylko do ominięcia przeszkody przy hamowaniu.

help3r

2012-11-27, 16:47
i te ruskie techno w tle :D

Poza tym, w gta to byłby udany manewr zawracania.

jeloo

2012-11-27, 16:51
Więc dla tych którzy mówią o ABS.

ABS wydłuża drogę hamowania wtedy, kiedy jest coś sypkiego na drodze, na przykład szuter, śnieg, piach, a nawet lód bo koło zablokowane zgarnia część lodu i zwiększa tarcie. Jednak bądźmy szczerzy, to nie są wartość aż tak bardzo duże, żeby przeceniać wartość jaką jest pełna kontrola nad autem. Tak naprawdę w cywilnej jeździe, nie odczuwa się różnicy pomiędzy długością drogi hamowania autem wyposażonym w ABS i bez tego systemu. Ale w aucie z ABS-em mamy pełną kontrolę nad samochodem.

zonk

2012-11-27, 18:27
@up, wreszcie ktoś to wyjaśnił jak należy, bo tu niektórzy ludzie potrafią od razu zwyzywać od idiotów, mimo że fizyka w szkole średniej była dla nich piętą achillesową.