Tak jak napisali poprzednicy najlepszy rozwiązaniem jest wrzucenie najwyższego biegu oraz pozbawienie dostępu powietrza do silnika poprzez zatkanie kolektora dolotowego. Gdzie taki kolektor się znajduje? Zazwyczaj na początku kolektora dolotowego znajduje się filtr powietrza. Dlaczego wyjecie kluczyków ze stacyjki nie pomoże? Dlatego iż diesel działa na zasadzie spalania ON pod wysokim ciśnieniem, wysokie ciśnienie powstaje w skutek ruchu tłoka do góry, parę stopni przed GMP następuje wtrysk ON do komory spalania, powietrze pod wpływem suwu sprężania rozgrzewa się i powoduje samozapłon paliwa. Czy jeżeli wyrwę przewody paliwowe to silnik zgaśnie? Niestety nie, ponieważ olej chłodząco-smarujący turbinę dostaje się do komory spalania i zostaje spalony w taki sam sposób jak ON podawany przez wtryskiwacze. Czy podejście do silnika który pracuje na maksymalnych obrotach jest niebezpieczne? Tak, jest niebezpieczne ze względu na możliwość rozszczelnienia się chłodnicy i oparzenia powstała parą, poza tym silnik to mnóstwo ruchomych elementów które mogą zwyczajnie nie wytrzymać obciążenia i rozpaść się w czasie pracy. Co się stanie jeżeli nic nie zrobię? W najlepszym wypadku czeka Cie wymiana turbosprężarki w najgorszym złomowanie pojazdu ponieważ silnik może się zapalić. Czy gaszenie poprzez wrzucenie najwyższego biegu może uszkodzić silnik? Silnika bardziej niż pozostawienie go na maksymalnych obrotach nie uszkodzi lecz może wiązać się taka operacja z wymiana sprzęgła. Mam wolnossącego diesla czy może przytrafić mi się taka sytuacja? Nie ponieważ ten typ silnika nie posiada turbosprężarki.k***a czy ktoś w końcu napisze taki post z wyjaśnieniem, którego nikt nie podważy?
Bo teraz to ch*j wi kto ma racje.
h*ja wam podciśnienie połamie nie łape -_- jedyna dobra metoda to zdusić dolot czymkolwiek byle skutecznie, albo zdjąć rure dolotową za turbiną najlepeij za icekiem....
Zatrzymać sprzęgłem ciężko by było rozbieganego TD, prędzej napęd klęknie....
Pompa w tym wypadku niema nic wspólnego, ponieważ paliwo nie jest pobierane ze zbiornika rozchodowego i transportowane przez pompę paliwa a na końcu wtryskiwane do komory poprzez pompo-wtryskiwacze tylko olej dostaje się z nieszczelności turbiny do komory spalania.Mam pytanie, czy po wyjęciu kluczyka nie odcina pradu do pompy paliwowej ? No chyba że jest mechaniczna. Nie wiem nie znam się prosze o normalną odpowiedz.