18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

BMW e21 Marka Wartałowicza.

konradtl • 2014-01-15, 21:30
Witam. Chciałem Wam dzisiaj przedstawić BMW e21 Marka Wartałowicza z STW Drift Team.

Cytat:

Samochód był budowany przez dwa lata. Cała konstrukcja i wszystkie wykorzystane w niej rozwiązania są autorskim pomysłem Marka Wartałowicza i ekipy STW Center MotorSport Service. Z seryjnego E21 zostało niewiele - kawałek tylnego pasa i zamki w drzwiach. Reszta elementów samochodu została przerobiona albo zrobiona od nowa. Auto ma obniżony dach, którego górna pokrywa jest zrobiona z karbonu. Z tego samego materiału są wykonane tylny dyfuzor, progi, drzwi i przednia dokładka. Przedni pas i progi mają domieszkę kevlaru. Sercem driftowozu jest 400 konny silnik z M5 z kompresorem, który zwiększył moc do 550 koni i 650NM. Samochód waży 1050 kilogramów i ma idealny rozkład masy. To potwór stworzony do jazdy bokiem.









źródło: KLIK


A poniżej skradziony gdzieś z twarzoksiążki filmik jak nak***ia.



Jeśli się podoba zrobię więcej tematów z Polskimi projektami.

karolas123

2014-01-16, 13:45
damdus, chyba w dieselu bedzie tak wstawać turbina. W turbobenzynie o duzej pijemnosci jak miałby tak wstawać to koniec kompresji byłby przy 3.5 tys obr. Nie mowimy tu oczywiscie o autach wyposazonych w jedną turbinę dużą i drugą małą która pogania z dołu. W takich jednostkach turbiny zwykle maja wielkość wiaderka nie małych rozmiarów i zaczynaja pompować około 4k obr.

tzeenth

2014-01-16, 14:22
"Sercem driftowozu jest 400 konny silnik z M5 z kompresorem, który zwiększył moc do 550 koni i 650NM."

Autor nie do końca orientuje się w temacie. Silnik z M5 może i był ale w sezonie 2012. Na sezon 2013 Wartał wsadził silnik uturbiony 2JZ (co nawet słychać na filmiku) około 600km z Toyoty Supry. Swap robiony byl przez Sportmile.


Niestety nie mogę zamieścić odnośnika do artykułu

jezyk

2014-01-16, 15:56
Ktoś się orientuję jaki był koszt zbudowania jakiego driftowozu? Pytam bo mam w planach za kilka lat pobawić się w drifting, ale najpierw muszę ogarnąć ważniejsze tematy.

protos

2014-01-16, 16:04
dzisiaj czolowka driftu jezdzi na projektach ktore warte sa 200 kpln i wiecej wiec bez sponsora nie masz szans na czolowke chyba ze w lotto wygrasz

Mkazik1

2014-01-16, 19:45
Podoba! Nak***iaj projektami :D

Nidrax

2014-01-16, 20:50
Karbon, to k***a, taki okres geologiczny. Czemu wśród ludzi zaczyna panować jakieś dziwne pojebaństwo i zamiast używać poprawnych językowo terminów technicznych jak włókno węglowe, pie**olą jak wieśniaki o jakichś karbonach? (Oczywiście domyślam się, że to nie autor pisał opis do zdjęć, ale i tak musiałem się przypie**olić do idiotyzmu tego, który to sklecił)

protos

2014-01-16, 21:36
jak powiesz włókno węglowe do się ludziskom skojarzy z materiałem z których się robi deski snoow albo kijki. A jak powiesz KARBONowa maska albo klapa .... ooooo od razu wiara wie o co chodzi :D

maciejmss

2014-01-16, 21:56
damdus napisał/a:

To już nie jest BMW :) Obczajcie sobie że czołówka klasyfikacji oprócz resztki budy nie ma nic z bmw wspólnego, a na pewno nie silnik. Do driftu prawda taka najlepsze są japońce, których nie trzeba specjalnie dłubać aby to 500-600km uzyskać przy normalnej żywotności motoru.




pie**olisz jak porażony. Nie wiem czy sie orientujesz ale silnik S85B50 w serii posiada dokładnie 509KM bez żadnych modyfikacji BMW jako jedno z niewielu aut w serii osiąga takie moce. W przeciwieństwie do japońców które może dobrze jezdza te mega przerobione a ich koszt sięga kilku takich bmw ale wyglądaja jak gówno. BMW to prestiż klasa i styl od początku istnienia marki. Japońce w latach 70-80 robili auta napędzane moczem dla ludzi których ledwo stać na miske ryżu. Normalna żywotność motoru? tu główną role ma pojemność skokowa im większa przy wysokiej mocy tym żywotność jest dłuższa. jaki japoniec do driftu ma V10 i 4.9L pojemności? chyba raczej żaden a te BMW i owszem.

protos

2014-01-17, 00:27
Kolego w drifcie liczy się moment. KM są już mniej ważne. Zauważ że dodatkowo modyfikuje się skrzynie biegów jak i przełożenie mostu na "krótszy" aby większy moment szedł na koła. W dryfcie głównie chodzi o to aby tylnia oś była cały czas w kontrolowanym poślizgu. Wtedy jest dużo dymu, guma lata dookoła :D

Zauważ też że obecnie wszyscy używają w swoich driftowozach skrzyni biegów od Toyoty Supry bo ona naprawdę potrafi nawet 1200KM/780Niutów przenieść bez problemu. Więc wiesz Japońców aż tak nie dojeżdżaj :D

Macie jeszcze jeden mój ulubiony kawałek od STW z ich "potworami" :D Jak widać pierwszy obrazek z postu nie pochodzi z ich warsztatu :)