18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

BMW e21 Marka Wartałowicza.

konradtl • 2014-01-15, 21:30
Witam. Chciałem Wam dzisiaj przedstawić BMW e21 Marka Wartałowicza z STW Drift Team.

Cytat:

Samochód był budowany przez dwa lata. Cała konstrukcja i wszystkie wykorzystane w niej rozwiązania są autorskim pomysłem Marka Wartałowicza i ekipy STW Center MotorSport Service. Z seryjnego E21 zostało niewiele - kawałek tylnego pasa i zamki w drzwiach. Reszta elementów samochodu została przerobiona albo zrobiona od nowa. Auto ma obniżony dach, którego górna pokrywa jest zrobiona z karbonu. Z tego samego materiału są wykonane tylny dyfuzor, progi, drzwi i przednia dokładka. Przedni pas i progi mają domieszkę kevlaru. Sercem driftowozu jest 400 konny silnik z M5 z kompresorem, który zwiększył moc do 550 koni i 650NM. Samochód waży 1050 kilogramów i ma idealny rozkład masy. To potwór stworzony do jazdy bokiem.









źródło: KLIK


A poniżej skradziony gdzieś z twarzoksiążki filmik jak nak***ia.



Jeśli się podoba zrobię więcej tematów z Polskimi projektami.

panchamityle

2014-01-16, 03:09
Szacunek za włożoną pracę i wysiłek! Czy to nadal aktualne czy nie, moim zdaniem nieważne - jak ktoś tak realizuje swoje pasje, to zawsze za to postawię piwko:) No i Warren G w głośniku też dostaje piweczko, mimo że smoluch.

DrPromill

2014-01-16, 03:36
"silniki które mają kute tłoki i można je doładować"

Nie znam się, to się wypowiem, nie? :)

Za drifty piwo!

Sajgonski

2014-01-16, 03:47
A ja tam pie**olę te wszystkie wasze samochodziki.

dajzespokoj

2014-01-16, 10:20
@maly01495,

BMW nie robiło nigdy silnika M60B44. Jak coś to albo M62b44 albo odporniejsze, starsze M60B40 :D

szur

2014-01-16, 10:25

karolas123

2014-01-16, 10:45
maly01495, gotówka 30-50k? Za tyle to zrobisz zawias i hamulec. Na silnik nawet nie starczy. Kto profesjonalnie do tego podchodzi spokojnie kładzie na taka przeróbke od podstaw 150k.

maly01495

2014-01-16, 11:07
@dajzespokoj,

masz racje, mój błąd ;)

@karolas123,

też się zgodzę. Właściciel tego auta pewnie wyłożył jeszcze większą kasę niż mówimy ja i ty razem wzięci. Ale amator za 50k zrobi sobie samochód do nauki i też to będzie driftowóz. Nie będzie na takim poziomie jak auto pana Wartałowicza ale i tak bokiem polata.

protos

2014-01-16, 11:17
sama turbina do tego samochodu kosztowała 45K pln :) z wystrojeniem

kujaw

2014-01-16, 11:21
Pytanie do ekspertów:

- Czemu kompresor a nie turbosprężarka ? Auto i tak non stop jeździ na wysokich obrotach.

andyq

2014-01-16, 11:24
sadiatic.pl - najwiękazy portal motoryzacyjny.
Mamy najlepszych eksperów.
Jeszcze troche i staniemy się oficjalną stroną BMW Polska.


karolas123

2014-01-16, 11:57
kujaw, Np po to aby auto było bardziej przewidywalne przed wejsciem w zakret gdzie trzeba odpuscic gaz, a pozniej gdy wchodzisz ogniem, to nie ma kopniaka z turbo, moc jest płynniej rozwijana.

BooMss

2014-01-16, 12:39
Ten obniżony dach jest piękny.

damdus

2014-01-16, 12:55
kujaw- kompresor ciągnie od dołu a turbina w zależności od wielu czynników zaczyna chodzić od minimum 1200obr/min

protos

2014-01-16, 13:08
@up dlatego się obecnie stosuje połączenie turbiny i kompresora. W dryfcie musisz mieć moc od dołu żeby nie strzelać sprzęgłem a wciskając gaz mieć moc od początku. Aby nie zabrakło mocy przed np. końcem zakrętu jak lecisz bokiem.