18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach

Będzie zakaz sprzedaży alkoholu po godz. 22?

Matilon • 2017-11-06, 23:35
Artykuł bezczelnie zaj***ny, ale chodzi mi bardziej o Waszą opinię niż chęć ekpresji.

W czasach PRL-u sprzedaż i picie alkoholu możliwe było tylko po 13.00, teraz ma być tylko w godzinach 6.00-22.00. Lada moment Sejm na poważnie rozpocznie prace nad wniesionym przez nich do Laski Marszałkowskiej projektem ustawy, która mocno zmienia przepisy obowiązującej aktualnie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.




W ślady generała Jaruzelskiego, który wymyślił "godzinę trzynastą" idą posłowie PiS.

O jednym kontrowersyjnym pomyśle było już głośno. Chodzi o sprowadzenie picia w plenerze wyłącznie w wyznaczonych miejscach. Zapędzenie piwoszy w kozi róg normą prawną - podobnie jak spacyfikowano ustawowo palaczy - to reakcja posłów PiS na głośny wyrok Sądu Najwyższego, który przyznał rację mieszkańcowi stolicy ukaranemu mandatem za picie piwa na bulwarach nadwiślańskich. Sąd uznał, że kara była bezprawna, a tym samym nie ma przeszkód do picia piwa w takich miejscach.

W odpowiedzi PiS chce taki przepis wprowadzić. Po zmianie prawa samorządy miałyby wyznaczać specjalne miejsca dla piwoszy. Ale to nie koniec - inicjatorzy zmian z PiS idą szeroką ławą i chcą kolejnych ograniczeń. Między innymi zakazu sprzedaży alkoholu, w tym piwa po godz. 22.00 i przed 6.00 rano.


A więc powrót do PRL-u całą gęba. Nie tylko ze względu na prohibicyjną godzinę, ale i wskrzeszenie instytucji "mety" czy "babci" - przejma one nielegalny proceder po legalnie działających całodobowych sklepach, które splajtują. I nie ma na to siły, rynek nie zna próżni, co jest oczywiste dla wszystkich, którzy nie obijali się na historii.




Absurdalność tych ograniczeń jest tym większa, że te zmiany nie przeciwdziałają trzeźwości, wręcz przeciwnie; po żmudnej walce z fatalnym komunistycznym i postkomunistycznym modelem picia mocnych trunków, zwłaszcza wódki, obecnie aż 57 proc. konsumowanego alkoholu w Polsce stanowi piwo, a coraz więcej zwolenników zyskuje ono w wersji poniżej 4,5 proc., której sprzedaż dopuszczalna jest nawet na niektórych imprezach sportowych...


Moim zdaniem jest to kpina, nawet jeśli to nie jest prawda. Czyżby PiS chce wprowadzić zamordyzm? Można co prawda zawsze dokupić alkohol wczesniej, ale każdy dobrze wie że on się kończy w najmniej spodziewanym momencie. Lista żuli się nie zmniejszy, tylko pójdą do sąsiada na metę, a jedynie właściciele sklepów stracą na tym. Jeśli rząd chce w taki sposób ograniczyć rozmiar patologi, to nie tędy droga.

Bezoarowa

2017-11-07, 22:20
sezamkowyRozpie**ol napisał/a:



Ja jako Żyd Czesko-Polsko(niestety)-Węgierskiego pochodzenia lubię sobie umilić czas pijąc sobie Jacka Danielsa z lodem i colą, niestety mieszkam narazie w socjalistycznej lewackiej Polszy i nie widzą mi się debilne przepisy ograniczające moją wolność, bo nie znam dnia ani godziny kiedy zabraknie mi Jacka Danielsa, ale rozumiem, wy polaczki macie mentalność niewolniczą, jak wprowadzą wam godzinę policyjną o 20:00 to powiecie że dobrze, bo wasza sp***olona niewychowana młodzież nie będzie rozrabiać na ulicach, może to i dobrze, może nie, jakby zakazać to tylko dla Polaczków to jak najbardziej ok, jestem w stanie się na to zgodzić, ale nie dla Żydów, Czechów, Węgrów, Ukraińców i wszystkich innych narodowości, to wy chcecie być niewolnikami i to was się powinno zniewolić.



Cały system w jakim funkcjonujemy jako społeczeństwo opiera się na ograniczeniach. Daj ludziom całkowitą wolność to większość rozpie**oli się sama. Nie zabierać składek emerytalnych? Ludzie w większości nie zaoszczędzą pieniędzy a na starość będzie ich utrzymywać rodzina (lub też wiele innych ciekawych alternatyw). Nie przymuszaj ludzi do nauki to większość podstawówki nie ukończy.
Myślisz, że kwestia kupna alkoholu po 22:00 to sprawa wolności? Kiedy k***a byłeś ostatnio wolny i czy rozumiesz pojęcie wolności i jej konsekwencje? Idź, napij się whisky czując się jak król wśród żydów i nie pie**ol głupot.

sezamkowyRozpierdol

2017-11-07, 22:28
Bezoarowa napisał/a:

Cały system w jakim funkcjonujemy jako społeczeństwo opiera się na ograniczeniach. Daj ludziom całkowitą wolność to większość rozpie**oli się sama. Nie zabierać składek emerytalnych? Ludzie w większości nie zaoszczędzą pieniędzy a na starość będzie ich utrzymywać rodzina (lub też wiele innych ciekawych alternatyw). Nie przymuszaj ludzi do nauki to większość podstawówki nie ukończy.
Myślisz, że kwestia kupna alkoholu po 22:00 to sprawa wolności? Kiedy k***a byłeś ostatnio wolny i czy rozumiesz pojęcie wolności i jej konsekwencje? Idź, napij się whisky czując się jak król wśród żydów i nie pie**ol głupot.



System, w którym żyjemy opiera się na prawie dzikusko z lasu, a nie na czyimś ideolo widzimisię i ograniczeniach.
Ale rozumiem, że dla was prawo to pojęcie obce zza oceanu, którego nie potraficie pojąć i względne patrząc na to co odpie**ala się chociażby z Trybunałem Konstytucyjnym od czasów waszego układu (okrągłego stołu) Solidarność-PZPR, każda władza i partia po kolei traktuje prawo po swojemu.
W normalnym cywilizowanym kraju jak np USA sędziowie są wybierani przez społeczeństwo a nie przez polityków.
Polska niby leży w Europie Środkowo-Wschodniej a prawo traktuje jak kraje dzikie 3-ego świata typu Ukraina, Mali, Rosja, Somalia, Białoruś, Nigeria.
Wy nie dorośliście do demokracji i prawa w ogóle, nie rozumiem tylko, dlaczego cywilizowany świat nie traktuje was jako kraj 3-ego świata, kompletnie tego nie rozumiem, to jest jakieś k***a.... nieporozumienie.

kevlarx

2017-11-07, 23:08
alkohol powinien być dla wszystkich, za darmo, w każdej ilości. zapijcie się na amen polackie głąby

Al...........go

2017-11-07, 23:09
PolubięKrzyksa,

Z takim nickiem to bym nic nie komentował tu. :trollencjusz:

sezamkowyRozpierdol

2017-11-07, 23:10
@AleDlaczego

Ja bym zgłosił do mode czy przypadkiem nie jest to multikonto krzyksa :trollencjusz:

natking

2017-11-08, 00:41
sezamkowyRozpie**ol napisał/a:

lubię sobie umilić czas pijąc sobie Jacka Danielsa z lodem i colą



Ale wiesz, że to straszny nietakt alkoholowy? :D

greony12

2017-11-08, 01:08
mam 3 zdania co do tego:
1) takie coś mocno jebnie w polski rynek (polska sprzedaje aż 60% piwa w całym kraju) fabryki polskie będą sprzedawać puszkę o 5,50 (bo za mało się sprzedaje i zysk spada) i jak nie będzie kogoś stać to wszyscy pójdą kupować gorsze sikacze za 2 zeta z czech i niemiec a polska zapomni za 20 lat ze była imperium piwowarskim to tak jakby UE to rozkazało strzelić se w kolano a nie PiS i jak ktoś chce a nie moze kopić to "z rana naj***ny" i do pracy nie moze pójść i bezrobocie będzie miało bonus do 50% pierwszy raz od kil... w historii polski
2) to tylko patologia lewaków i PO by pokazać i zastraszyć polaków ze PiS to zło wiec naruszą najgorsze jak to możliwe wieści, juz poprzednio naruszono podobne zasady w krajach słowackich za panowania stalina i poszło na sucho aż tu okazało się ze.... rodacy kupują z nielegalnych środków, serie aresztowań, zamknięć warzelni itp. ale mafie i ludki z deep web tak się wzbogacili ze przekupili kontrole i wypuścili ich z kraju unikając aresztu a w Polsce to samo będzie kiedyś bopolaczy....
3) ....to patologia bo piwo ważniejsze niż sam kraj, PiS nic nie umie i robi co moze (tzn potrafi) zabroni sprzedawać słodycze w szkoła ucząc ich jak kupować/sprzedawać coś z nielegalnych środków itp

zapomniał bym: polski rząd nie ma na celu ratować nasz, on nie dba o nas, ma nas w dupie i ciśnie ile się da zamknęli kasyno... bo? polacy się uzależniają do hazardu według nich a to kłamstwo im chodzi o hajs, ajk ja wygram 2m w ruletce to nie będę musiał płacić podatku i rząd starci a ja nie bo mam 2m i mogę nie pracować przez rok a totolotek jak da mi 2m to rząd odbiera z tego 16%, jak pisałem ze przez to budżet państwa sporo straci to z czego będą kręcić 500+? teraz będą zmieniać z zwykłą szynkę za 2,99 na szynkę luksusową za 7,99?

Loaloa

2017-11-08, 01:13
@up
Nie zgodzę się z twoim zdaniem. Czystego to się pije np. Gentleman Jacka, albo inny bardziej szlachetny trunek. Zwykłego Jacka w kwadratowej butelce jak najbardziej można mieszać z colą, piwem imbirowym czy co tam kto lubi.

greony12

2017-11-08, 01:49
Loaloa napisał/a:

@up
Nie zgodzę się z twoim zdaniem. Czystego to się pije np. Gentleman Jacka, albo inny bardziej szlachetny trunek. Zwykłego Jacka w kwadratowej butelce jak najbardziej można mieszać z colą, piwem imbirowym czy co tam kto lubi.



to tylko gust odpowiada za to

kordas

2017-11-08, 05:56
greony12 napisał/a:

mam 3 zdania co do tego:
1) takie coś mocno jebnie w polski rynek (polska sprzedaje aż 60% piwa w całym kraju) fabryki polskie będą sprzedawać puszkę o 5,50 (bo za mało się sprzedaje i zysk spada) i jak nie będzie kogoś stać to wszyscy pójdą kupować gorsze sikacze za 2 zeta z czech i niemiec a polska zapomni za 20 lat ze była imperium piwowarskim...


Po 1 większość "sikaczy za 2 zeta z Czech i Niemiec" jest jakościowo lepsza, niż naszych sikaczy w podobnej cenie.
Po 2 najwięksi gracze na rynku to nie polskie browary, a fabryki zagranicznych koncernów produkujących w PL.
Po 3, gdyby akurat najwięksi gracze musieli z jakichś powodów podwyższyć ceny, to akurat dobrze dla naszych browarów, które muszą sprzedawać piwo po wyższych cenach, ale w większości wypadków oferują wyższą jakość.

Ale i tak pie**olić socjalistów z PiS. Osobiście koło ch*ja mi to lata, piję albo w pubach, albo biorę na wypady swoje piwo, czasami kupuję coś w sklepach specjalistycznych, które i tak są pozamykane po 22, ale nie podoba mi się kolejne ograniczenie, kolejny zakaz, który by chciały te ch*jki o PRLowskiej mentalności wprowadzić.

lilmuzynio

2017-11-08, 07:38
Co Wy z tymi niemcami. Wszystko co niemieckie jest lepsze bo niemieckie? Macie kompleksy jakies? Przez takich niziolkow w PL lepiej nie bedzie. De sprzedaja u nas najgorszy chlam.

sezamkowyRozpierdol

2017-11-08, 10:07
lilmuzynio napisał/a:

Co Wy z tymi niemcami. Wszystko co niemieckie jest lepsze bo niemieckie?



Lepsza gospodarka = lepsza technologia produkcji, nowocześniejsza produkcja i bardziej jakościowa produkcja, to jest fakt, nie wiem z czym masz problem :kawa:
Tu nie chodzi o kompleksy, tylko o fakty.

lilmuzynio

2017-11-08, 13:38
Poczytaj sobie o produkcji alkoholi i przetraw we lbie na czym polega skrajna oszczednosc w jego produkcji i co ma technologia do tego.

Technologia dymania klientow - to maja opanowane do perfekcji.

sezamkowyRozpierdol

2017-11-08, 14:34
lilmuzynio napisał/a:

Poczytaj sobie o produkcji alkoholi i przetraw we lbie na czym polega skrajna oszczednosc w jego produkcji i co ma technologia do tego.

Technologia dymania klientow - to maja opanowane do perfekcji.



Akurat w kwestii dymania klientów to im dalej na wschód tym większe dymanie, bo bieda, tam nie przelewa się a janusze biznesu chcą najwięcej wydymać kasy dla siebie, Niemcy są na zachód od nas, bogatsze, dymanie tam jest nieco mniejsze niż u nas, bo społeczeństwo jest mniej łapczywe na pieniądze ;-)
Zatem nie zmienia to faktu, który przytoczyłem.

greony12

2017-11-09, 02:21
jak mam tak załatwić to wątpię ze pójdzie na zdrowie, ktoś zrobił piwo metaliki i iron majden, opinia? to sczy i już ich nie ma, polska jest właśnie znana z piwa bo robi dobrze, w Niemcahc mamy Beck’s, Bitburger i 2 inne a w Polsce mamy więcej i to tych co jadą poza Polske, Lech, Tyskie... sami wiecie, maja nawet medale i to nie z polskich konkursów a europejskich polska moze się pochwalić więcej niż Niemcy, szkoda tylko ze i w Polsce i Niemcach jest tak naprawdę dużo więcej bardzo dobrych piw, ale one nie wychylają się dalej niż w własnym regionie/państwie, w tym roku piłem na mazurach piwo mazurskie (nie pamiętam nazwy) i było dość dobre a w carrefou czy kaufland na próżno szukać a 2 lata temu ojciec przywiózł dobre piwo z Niemiec (żaden z tych wymienionych) ale oba nie były tańsze niż 5zł :)

"gdyby akurat najwięksi gracze musieli z jakichś powodów podwyższyć ceny, to akurat dobrze dla naszych browarów, które muszą sprzedawać piwo po wyższych cenach, ale w większości wypadków oferują wyższą jakość. "

nieprawda, wydarzały chips, papierosy, ta sama jakość, piwo wiele razy wydarzało, dalej to samo, a teraz puszka za 5,99 i mamy lepsze? żartujesz sobie? hajs i technologia nie ma nic do piwa, tu ważniejsze jest, woda (byle nie kranowana), drożdże, jęczmień i zborze, dobrze je zważyć i beczkować, żadna technologia, nawet w domu można zrobić to tak jak bimber

"Akurat w kwestii dymania klientów to im dalej na wschód tym większe dymanie, bo bieda, tam nie przelewa się a janusze biznesu chcą najwięcej wydymać kasy dla siebie, Niemcy są na zachód od nas, bogatsze, dymanie tam jest nieco mniejsze niż u nas"

to prawda, ale nie ma runiczny w kierunku, Ameryce, Francji, chinach, każdy cie wydyma, samsung, kaufland, D. Pierre... jednie od marki zależ nie od kierunku/państwa, niektórzy robią coś porządnie jedni polepszają i udają ze to to coś co szukasz a tak naprawdę.... w Polsce i Niemcach sprzedają taki sam sposób: podają ci 10 cm pudełko masła i 200G pisze a w środku tylko połowa pudełka, chipsy tez, cebula prażona w pudełku tez (pod spodem jest duza dziura wypchana do środka, po prostu im bogatsza marka tym bardziej nie dba o klientów i robi tak by się sprzedało w dużej ilości