18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Audi System Quattro jak dziala

Komarzysta91 • 2013-01-17, 21:54
Sadol uczy sadol bawi, dziś zobaczymy zasadę działania systemu który powoduje ugięcie kolan u posiadaczy samochodów Audi bez tego systemu. Swoją drogą inżynierowie mieli pod kopula sporo jak wykminili coś takiego kiedy CAD raczkował ew dopiero go pisali, Ang wymagany (mi ciężko wyłapac co lektor mówi)


Muscasa

2013-01-17, 22:37
Komarzysta91 napisał/a:

który powoduje ugięcie kolan u posiadaczy samochodów Audi bez tego systemu.



jakoś mi sie kolana nie ugieły a mam 2 Audice i obie sa bez quatro...

ale piwo postawie za "sadol uczy, sadol bawi" ;)

kufel01

2013-01-17, 22:42
k***a już nawet nie chodzi o Audi ale ogólnie rozwój technologiczny w dziedzinie motoryzacji jest imponujący! Wszystkie patenty i systemy ochronne jeszcze 15 lat temu to było marzenie! trzeba mieć łeb na karku żeby pomysł przerodzić w rzeczywistość jak np patenty stosowane w napędzie quattro.

ramzei

2013-01-17, 22:53
@kufel01 albo rozwiązanie zastosowane w Renault

Nie tylko szwaby mają łeb na karku...

NecroVision

2013-01-17, 22:55
EEE niby tam jakiś systemik wielu pomyśli, ale k***a zaprojektować, wyliczyć, przewidzieć każdy szczególik to trzeba mieć głowie i wiedzę o motoryzacji, fizyce i wszystkich innych dla nas abstrakcyjnych rzeczy.

tepad.no

2013-01-17, 23:11
Pontiac Trans Sport z lat 90 mial ten system 4control co go niby Renault teraz "wynalazl" ;) . A co do audi to ladnie wyglada na filmiku promocyjnym, chcialbym to auto zobaczyc w akcji.

Danielos1

2013-01-17, 23:17
Rzeczywiście na nowo Japońce już dawno ten system wprowadzyli:

Nowością na rynku było wprowadzenie przez Hondę jako pierwszą markę systemu 4WS. System 4WS sterowany mechanicznie umożliwiał skręt tylnej osi pojazdu, dzięki czemu promień skrętu był mniejszy.

Inżynierowie Hondy przeprowadzili serię eksperymentów, z których wynikało, że korzystniejszy byłby skręt kół obu osi w tym samym kierunku. Oznaczało to jednak małą zwrotność. Dlatego zdecydowano się połączyć oba rozwiązania i w 1978 roku opatentowano system 4WS

marcino16

2013-01-18, 01:56
to znaczy ze jak dasz w p*zde na lodzie to nie bedziesz stal w miejscu, powiedzial posiadacz quattro

Z.G.O.N

2013-01-18, 02:19
Nieeeee!!! gdziekolwiek nie wejdę to atakuje mnie murzyn z syropem Łowicz :( Czy ja jestem jeszcze normalny? :(

bavarian

2013-01-18, 02:29
Ech kocham motoryzację, nawet audi:P I dziękuję opatrzności, że żyje w obecnych czasach:)

wympal

2013-01-18, 02:31
a ja myślę że najlepsze auta powstwaly w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych, wszystko potem było intencjonalnie projektowane żeby się psuło i gniło w krótkim czasie - patrz mercedesy od okulara do dziś, jedna wielka korozja. owszem jakiś postęp jest, więcej elektroniki, bezpieczeństwo i mniejsze zużycie paliwa ale niech mi ktoś udowodni, że silnik 1.4 z dwiemia turbinami generujący 200KM zrobi choć połowę przebiegu motoru co miał 115KM z dwóch litrów bez turbin i na 8 zaworach...

Dezeus

2013-01-18, 02:33
bez pie**olenia części drogie, więcej pali. To mówiłem ja - Polak

fejzez

2013-01-18, 02:38
:roll:

Malinaa

2013-01-18, 03:36
Demba Ba fanem Łowicza !

wirbelwind

2013-01-18, 05:28
Witam !

POsiadam AUdi A6 quattro od 4 lat. Od 4 lat nie odśnieżam podjazdu i w d...pie mam zawalone śniegiem parkingi. Nie potrafię driftować ale mimo wszystko doceniam wartość jaką daje ten napęd.
A co do systemów wspomaganych elektronicznie ( jak ten w Renault ) to powodzenia życzę właścicielowi jak mu się cokolwiek w elektryce po 100 tys. zewrze albo ktoś puknie w czujnik na parkingu, albo błąd jakiś wyskoczy - o kosztach zawieszenia i amortyzacji nawet nie myślę bo już mnie głowa boli.

ha ! To mój pierwszy komentarz !

aha - jak kto chce zoabaczyć na czym to polega niech wpisze w YT " why quattro "