18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Wzór pisma dla komendatna

Ke...........nt • 2012-09-12, 14:46
Dziś na facebookowej stronie Wojciecha Cejrowskiego przeczytałem taki oto post.
Przyda się każdemu, kto dostanie swoje(?) zdjęcie z fotoradaru.

Kod:
Szanowni Państwo,
 Zamiast zwiększać prędkość naszego podróżowania budując drogi, władza utrudnia życie i stawia kolejne setki fotoradarów.
 W tej sytuacji trzeba sobie jakoś radzić.
 Mam prawników w rodzinie - dostałem od nich wzorek pisma, który przy najbliższej okazji zastosuję z wielką przyjemnością.
 wc

 ---

 Szanowny Panie Komendancie,

 W dniu 22.07.2012 o godz. 19.30, zostało zrobione zdjęcie (rzekomo mojego pojazdu) o Numerze Rej. 12PIGS43 i przesłano dokumentację na mój adres. Jednakże obawiam się, że przesłana dokumentacja jest niestety niekompletna, a co za tym idzie, obawiam się również, że wykazany na zdjęciu z fotoradaru - pomiar prędkości - może niestety nie być prawidłowy, o ile na zdjęciu został faktycznie uwieczniony mój pojazd. Bardzo chciałbym pomóc Panu Komendantowi w ustaleniu sprawcy wykroczenia, ale najpierw proszę o rozwianie wszelkich moich wątpliwości. Jednak - do rzeczy:

 Oświadczam zgodnie z prawdą, iż nie wiem, czy na zdjęciu został uwieczniony mój pojazd, gdyż po polskich drogach porusza się wiele pojazdów podobnych do tych z przesłanego przez Państwa zdjęcia, natomiast tablice rejestracyjne są elementem łatwo wymienialnym i można je bez problemu podrobić i zamontować w innym pojeździe. Moje wątpliwości mogłyby zostać rozwiane w przypadku umożliwienia porównania znaków szczególnych pojazdu jak numer identyfikacyjny pojazdu czy numer silnika z danymi w dowodzie rejestracyjnym mojego pojazdu, tak jak to jest sprawdzane na przeglądach okresowych. Nie wspomnę już o tym, że na zdjęciu nie widać /ani marki ani modelu pojazdu ani rodzaju nadwozia/, a także nie mam możliwości sprawdzenia koloru pojazdu, co budzi moje wątpliwości czy to faktycznie jest mój pojazd. Tutaj jednak poproszę o przesłanie zdjęcia w wyższej rozdzielczości (i jeśli to możliwe w kolorze), co niewątpliwie pozwoli na rozpoznanie pewnych cech szczególnych sfotografowanego pojazdu, natomiast nie ulega wątpliwości, że większość samochodów, wygląda podobnie (szczególnie w perspektywie zdjęcia „od tyłu” / „z przodu”), więc i mój samochód jest podobny do tego pojazdu ze zdjęcia. Dlatego też zwracam się z uprzejmą prośbą o przesłanie fotografii w wysokiej rozdzielczości i w kolorze – rozpoznanie cech szczególnych mojego pojazdu, oraz niewykadrowanej, żeby mieć pewność, że na oryginalnym zdjęciu nie znajduje się inny pojazd, którego ewentualna obecność mogłaby zafałszować pomiar prędkości.

 Poproszę o przesłanie dokumentu uprawniającego Komendę Policji w Pacanowie do użycia fotoradaru marki /nazwa marki fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/ w dn. 22.07.2012 na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/ lub podanie odpowiednich aktów prawnych, na mocy których Komenda Policji w Pacanowie dokonała pomiaru prędkości. A także dokumentu zezwalającego funkcjonariuszom Komendy Policji w Pacanowie na prowadzenie pomiarów w lokalizacji umiejscowienia fotoradaru przy użyciu radarowego przyrządu kontroli prędkości, wydaną i podpisaną przez odpowiedzialnego za ten rejon Komendanta Policji na wskazany czas kontroli (Ustawa prawo o ruchu drogowym Dz. U. z 2005 r. nr 108, poz. 908, z późniejszymi zmianami).

 Poproszę o podanie dokładnego adresu umiejscowienia fotoradaru w dniu 22.07.2012 na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/.

 Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej, iż zgodnie z przepisami prawnymi obowiązującymi od 1 lipca 2011 r. strefa pomiaru prędkości była oznaczona znakiem D-51. a urządzenie fotoradaru było oznaczone kolorem żółtym.

 Poproszę o przesłanie dokumentu legalizacji wtórnej oraz ponownej/kolejnej/okresowej urządzenia użytego w czasie pomiaru.

 Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej brak występowania zakłóceń mechanicznych, elektromagnetycznych i innych mających wpływ na dokonywanie pomiaru przez radarowy przyrząd pomiaru prędkości wydany przez właściwy Państwowy/ Okręgowy Urząd Miar w formie oficjalnego pisma np. świadectwa legalizacji miejsca dokonywania pomiaru lub świadectwa homologacji miejsca dokonywania kontroli. Prośbę swoją motywuję faktem, iż miejsce pomiaru prędkości musi spełniać wymagania wskazane w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 listopada 2007 r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym.

 Poproszę o przesłanie informacji na temat sytuacji meteorologicznej w dniu 22.07.2012 (ze szczególnym uwzględnieniem godzin /zakres godzinowy przed i po godzinie zdarzenia/), która również ma wpływ na wynik prowadzonego pomiaru tj. temperatury oraz wilgotności względnej powietrza. Szczególnie ważnym czynnikiem jest wilgotność względna powietrza, a z tego co pamiętam to /tu wymienić np. że w miesiącu kiedy nastąpiło zdarzenie/ był dość bogaty w opady atmosferyczne, więc istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wilgotność względna powietrza przekroczyła graniczną wartość 95%, a więc pomiar dokonany w wilgotności powietrza powyżej 95% byłby nieprawidłowy.

 W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje danych funkcjonariuszy dokonujących kontroli i/lub instalujących urządzenie wraz z osobowym zezwoleniem do wykonywania kontroli wydanym przez KPP (Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 18 lipca 2008 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego Dz. U. z dnia 18 lipca 2008 art. 14), a zgodnie z kodeksem drogowym dokonujący kontroli ma obowiązek okazać te dokumenty samodzielnie lub na żądanie osoby kontrolowanej. Pomijam fakt, że wysłana do mnie korespondencja była podpisana faksem, a nie oryginalnym podpisem funkcjonariusza Policji. Stąd prośba o przesłanie stosownych dokumentów.

 W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje również informacji o sposobie instalacji fotoradaru oraz jego osłonie w czasie przeprowadzenia pomiaru, czyli rodzaj gruntu, na jakim umiejscowiono fotoradar, kącie, jaki oś fotoradaru tworzyła z osią jezdni w chwili pomiaru. Nieprawidłowe ustawienie kąta powoduje zafałszowany pomiar prędkości, a przez to niezachowanie urzędowego wymogu dokładności pomiaru urządzenia. Nie znając kąta pomiaru urządzenia, nie można ustalić rzeczywistej prędkości mierzonego pojazdu, a urządzenia radarowe mogą pokazywać błędne dane w przypadku niezachowania wymaganego kąta między osią fotoradaru a osią jezdni. Dlatego też proszę o przesłanie stosownych dokumentów.

 Proszę o dokładne informacje - czy w przesłanej przez Państwa dokumentacji prędkość zarejestrowanego pojazdu jest już pomniejszona o błąd pomiarowy, który dla urządzenia /nazwa fotoradaru/ wynosi ± /podać błąd pomiarowy urządzenia/ km/h (dla prędkości poniżej 100 km)?

 Na jakiej podstawie prawnej Komenda Policji w Pacanowie wystawia wezwanie i mandat karny? Proszę o podanie stosownych regulacji prawnych.

 Uprzejmie proszę o przesłanie informacji kto jest właścicielem fotoradaru marki /nazwa fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/, a także czy Komenda Policji w Pacanowie sama zajmuje się obróbką zdjęć wykonanych przez ww. fotoradar czy zleca to firmom zewnętrznym? Jeżeli tak, to proszę o podanie danych podmiotu.

 Na zakończenie pragnę zwrócić się do Pana Komendanta z prośbą o przesłanie ww. dokumentów (podanych w punktach), dzięki którym będę mógł rozwiać swoje wątpliwości odnośnie przesłanego mi wezwania / mandatu karnego, a także odnośnie pojazdu oraz osoby znajdującej się na zdjęciu z fotoradaru.

 Niekompletna dokumentacja stawia pod znakiem zapytania zasadność wskazania sprawcy wykroczenia, gdyż nie jest do końca jasnym, czy faktycznie doszło do wykroczenia, tj. czy zarejestrowane zdarzenie spełnia warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowy zakres badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych z dn. 9 listopada 2007 r. Proszę o przesłanie ww. dokumentacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania niniejszego pisma.

 W przypadku braku przesłania ww. dokumentacji będę mieć podstawy do przypuszczenia, iż Komenda Policji w Pacanowie nie posiada ww. dokumentów a jednocześnie, że doszło po prostu do próby wyłudzenia grzywny (przez Urzędników Administracji Terenowej w celu podreperowania moim kosztem - budżetu Państwa oraz Gminy Pacanów – co stanowi podstawę (i jest moim prawnym obowiązkiem) do złożenia w Prokuraturze doniesienia o popełnieniu przestępstwa z Art. 300 KK.

 Oczekując na Państwa odpowiedź, pozostaję

 Z poważaniem,

 Jan Koza-Kozłowski

makabrax

2012-09-13, 00:48
chiver5 napisał/a:

@up 'pochowane w krzakach fotoradary na autostradach'... człowieku, proszę pokaż mi gdzie?







ostatni to nie autostrada ale jak takiego zdążysz zauważyć to będzie dobrze...


prawda jest taka że Niemiec dowiaduje się o fakcie postawienia fotoradaru dopiero gdy zobaczy błysk, albo dopiero jak mu przyjdzie do domu fotka. I co wtedy robi? Płaci bo przekroczył prędkość, złamał przepisy... a nie pie**oli ze tam stał bezsensowny przepis...
"a gdyby tu stało przedszkole w przyszłości..."

di...........it

2012-09-13, 08:52
Boże jaki on mądry. Sam rozpier@oli system

chiver5

2012-09-13, 11:38
Pierwsze zdjęcie to nie fotoradar. Ja nadal nie dostrzegłem 'fotoradarów pochowanych w krzakach na autostradzie' - masz znak ostrzegawczy przed każdą puszką i zdarzają się one raz na ruski rok tylko i wyłącznie w miejscach gdzie należy jechać przepisowo (bo szkoła, skrzyżowania, odpowiedniki polskich czarnych punktów).

makabrax napisał/a:


"a gdyby tu stało przedszkole w przyszłości..."


Przedszkole na autostradzie :roll:

ojojoj

2012-09-13, 17:11
oj zal wam tej setki na mandacik. samochod jest po to zeby zapierdsalaci zbierac mandaty :-)

dlugowieczny

2012-09-13, 20:57
chiver5 napisał/a:

To co się wyprawia z fotoradarami to jeden wielki burdel - dosłownie co 10 minut musisz zwalniać, a przy takiej pogodzie jak dzisiaj na północy Polski to stwarza bardzo duże niebezpieczeństwo.



Ty chyba jesteś poj***ny. Jedź wolniej (zgodnie z przepisami) to nie będziesz musiał zwalniać. Wiesz dlaczego jest tyle fotoradarów? Przez takich zjebów jak ty, którzy za nic mają innych użytkowników dróg. Co do pogody, to w takich warunkach, powinieneś sam z siebie jechać wolniej niż mówią przepisy. Obyś prędko się gdzieś rozpie**olił. man tylko nadzieje, że nikt inny nie ucierpi.

dlugowieczny

2012-09-13, 22:13
wojas30 napisał/a:

Niestety nie mogłem edytować poprzedniego posta bo minęło więcej niż 60 minut od jego napisania, dlatego smaruję następny.

Jebnie mnie to że się komuś nie podoba mój pogląd na sprawę.

Ale chciałbym dodać napinaczom co mnie k***a nawracać będą na dobrą drogę i pouczać jak to się powinno zgodnie z przepisami jeździć.
WYpie**alAĆ bo gdyby każdy jeździł przepisowo to ch*ja byście na sadolu robili a nie oglądali faile uliczne. I dziwi mnie że tacy wielcy sadyści prawią morały o przepisowej jeździe. W ch*j MNIE TO DZIWI! Ale murzyńska pała wam w dupska.



Mnie też to jebie, że ty płacisz mandaty. Będziesz je płacił, bo jesteś tłuk. Co do filmików, to znamienita większość pochodzi ze wschodu, bo na zachodzie takich jak ty się tępi, żeby rodzinny innych użytkowników, przez takich baranów jak ty, nie trafili na ten portal jako ofiary wypadku.

chiver5

2012-09-14, 10:04
dlugowieczny napisał/a:



Ty chyba jesteś poj***ny. Jedź wolniej (zgodnie z przepisami) to nie będziesz musiał zwalniać. Wiesz dlaczego jest tyle fotoradarów? Przez takich zjebów jak ty, którzy za nic mają innych użytkowników dróg. Co do pogody, to w takich warunkach, powinieneś sam z siebie jechać wolniej niż mówią przepisy. Obyś prędko się gdzieś rozpie**olił. man tylko nadzieje, że nikt inny nie ucierpi.



Nie sądzę, żebyś choć miał prawo jazdy. A jeśli masz to chyba jeździsz co niedzielę do Lidla i do domku, jak tak lubisz jeździć 30-50 km/h. Nie masz zielonego pojęcia w temacie, a więc: nie znasz się - uprzejmie proszę, nie pie**ol. I wyjmij tego kora z dupy, baranie, będzie ci wygodniej.

wojas30

2012-09-24, 23:24
Niestety nie mogłem edytować poprzedniego posta bo minęło już trochę od jego napisania, dlatego smaruję następny.

Wali mnie to że się komuś nie podoba mój pogląd na sprawę.

Ale chciałbym dodać napinaczom co mnie nawracać będą na dobrą drogę i pouczać jak to się powinno zgodnie z przepisami jeździć.
Bujajcie się bo gdyby każdy jeździł przepisowo to gówno byście na sadolu robili a nie oglądali faile uliczne. I dziwi mnie że tacy wielcy sadyści prawią morały o przepisowej jeździe. W p*zdu mnie to dziwi! Ale murzyńska pała wam w anusy.