18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach

Wzór pisma dla komendatna

Ke...........nt • 2012-09-12, 14:46
Dziś na facebookowej stronie Wojciecha Cejrowskiego przeczytałem taki oto post.
Przyda się każdemu, kto dostanie swoje(?) zdjęcie z fotoradaru.

Kod:
Szanowni Państwo,
 Zamiast zwiększać prędkość naszego podróżowania budując drogi, władza utrudnia życie i stawia kolejne setki fotoradarów.
 W tej sytuacji trzeba sobie jakoś radzić.
 Mam prawników w rodzinie - dostałem od nich wzorek pisma, który przy najbliższej okazji zastosuję z wielką przyjemnością.
 wc

 ---

 Szanowny Panie Komendancie,

 W dniu 22.07.2012 o godz. 19.30, zostało zrobione zdjęcie (rzekomo mojego pojazdu) o Numerze Rej. 12PIGS43 i przesłano dokumentację na mój adres. Jednakże obawiam się, że przesłana dokumentacja jest niestety niekompletna, a co za tym idzie, obawiam się również, że wykazany na zdjęciu z fotoradaru - pomiar prędkości - może niestety nie być prawidłowy, o ile na zdjęciu został faktycznie uwieczniony mój pojazd. Bardzo chciałbym pomóc Panu Komendantowi w ustaleniu sprawcy wykroczenia, ale najpierw proszę o rozwianie wszelkich moich wątpliwości. Jednak - do rzeczy:

 Oświadczam zgodnie z prawdą, iż nie wiem, czy na zdjęciu został uwieczniony mój pojazd, gdyż po polskich drogach porusza się wiele pojazdów podobnych do tych z przesłanego przez Państwa zdjęcia, natomiast tablice rejestracyjne są elementem łatwo wymienialnym i można je bez problemu podrobić i zamontować w innym pojeździe. Moje wątpliwości mogłyby zostać rozwiane w przypadku umożliwienia porównania znaków szczególnych pojazdu jak numer identyfikacyjny pojazdu czy numer silnika z danymi w dowodzie rejestracyjnym mojego pojazdu, tak jak to jest sprawdzane na przeglądach okresowych. Nie wspomnę już o tym, że na zdjęciu nie widać /ani marki ani modelu pojazdu ani rodzaju nadwozia/, a także nie mam możliwości sprawdzenia koloru pojazdu, co budzi moje wątpliwości czy to faktycznie jest mój pojazd. Tutaj jednak poproszę o przesłanie zdjęcia w wyższej rozdzielczości (i jeśli to możliwe w kolorze), co niewątpliwie pozwoli na rozpoznanie pewnych cech szczególnych sfotografowanego pojazdu, natomiast nie ulega wątpliwości, że większość samochodów, wygląda podobnie (szczególnie w perspektywie zdjęcia „od tyłu” / „z przodu”), więc i mój samochód jest podobny do tego pojazdu ze zdjęcia. Dlatego też zwracam się z uprzejmą prośbą o przesłanie fotografii w wysokiej rozdzielczości i w kolorze – rozpoznanie cech szczególnych mojego pojazdu, oraz niewykadrowanej, żeby mieć pewność, że na oryginalnym zdjęciu nie znajduje się inny pojazd, którego ewentualna obecność mogłaby zafałszować pomiar prędkości.

 Poproszę o przesłanie dokumentu uprawniającego Komendę Policji w Pacanowie do użycia fotoradaru marki /nazwa marki fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/ w dn. 22.07.2012 na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/ lub podanie odpowiednich aktów prawnych, na mocy których Komenda Policji w Pacanowie dokonała pomiaru prędkości. A także dokumentu zezwalającego funkcjonariuszom Komendy Policji w Pacanowie na prowadzenie pomiarów w lokalizacji umiejscowienia fotoradaru przy użyciu radarowego przyrządu kontroli prędkości, wydaną i podpisaną przez odpowiedzialnego za ten rejon Komendanta Policji na wskazany czas kontroli (Ustawa prawo o ruchu drogowym Dz. U. z 2005 r. nr 108, poz. 908, z późniejszymi zmianami).

 Poproszę o podanie dokładnego adresu umiejscowienia fotoradaru w dniu 22.07.2012 na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/.

 Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej, iż zgodnie z przepisami prawnymi obowiązującymi od 1 lipca 2011 r. strefa pomiaru prędkości była oznaczona znakiem D-51. a urządzenie fotoradaru było oznaczone kolorem żółtym.

 Poproszę o przesłanie dokumentu legalizacji wtórnej oraz ponownej/kolejnej/okresowej urządzenia użytego w czasie pomiaru.

 Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej brak występowania zakłóceń mechanicznych, elektromagnetycznych i innych mających wpływ na dokonywanie pomiaru przez radarowy przyrząd pomiaru prędkości wydany przez właściwy Państwowy/ Okręgowy Urząd Miar w formie oficjalnego pisma np. świadectwa legalizacji miejsca dokonywania pomiaru lub świadectwa homologacji miejsca dokonywania kontroli. Prośbę swoją motywuję faktem, iż miejsce pomiaru prędkości musi spełniać wymagania wskazane w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 listopada 2007 r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym.

 Poproszę o przesłanie informacji na temat sytuacji meteorologicznej w dniu 22.07.2012 (ze szczególnym uwzględnieniem godzin /zakres godzinowy przed i po godzinie zdarzenia/), która również ma wpływ na wynik prowadzonego pomiaru tj. temperatury oraz wilgotności względnej powietrza. Szczególnie ważnym czynnikiem jest wilgotność względna powietrza, a z tego co pamiętam to /tu wymienić np. że w miesiącu kiedy nastąpiło zdarzenie/ był dość bogaty w opady atmosferyczne, więc istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wilgotność względna powietrza przekroczyła graniczną wartość 95%, a więc pomiar dokonany w wilgotności powietrza powyżej 95% byłby nieprawidłowy.

 W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje danych funkcjonariuszy dokonujących kontroli i/lub instalujących urządzenie wraz z osobowym zezwoleniem do wykonywania kontroli wydanym przez KPP (Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 18 lipca 2008 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego Dz. U. z dnia 18 lipca 2008 art. 14), a zgodnie z kodeksem drogowym dokonujący kontroli ma obowiązek okazać te dokumenty samodzielnie lub na żądanie osoby kontrolowanej. Pomijam fakt, że wysłana do mnie korespondencja była podpisana faksem, a nie oryginalnym podpisem funkcjonariusza Policji. Stąd prośba o przesłanie stosownych dokumentów.

 W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje również informacji o sposobie instalacji fotoradaru oraz jego osłonie w czasie przeprowadzenia pomiaru, czyli rodzaj gruntu, na jakim umiejscowiono fotoradar, kącie, jaki oś fotoradaru tworzyła z osią jezdni w chwili pomiaru. Nieprawidłowe ustawienie kąta powoduje zafałszowany pomiar prędkości, a przez to niezachowanie urzędowego wymogu dokładności pomiaru urządzenia. Nie znając kąta pomiaru urządzenia, nie można ustalić rzeczywistej prędkości mierzonego pojazdu, a urządzenia radarowe mogą pokazywać błędne dane w przypadku niezachowania wymaganego kąta między osią fotoradaru a osią jezdni. Dlatego też proszę o przesłanie stosownych dokumentów.

 Proszę o dokładne informacje - czy w przesłanej przez Państwa dokumentacji prędkość zarejestrowanego pojazdu jest już pomniejszona o błąd pomiarowy, który dla urządzenia /nazwa fotoradaru/ wynosi ± /podać błąd pomiarowy urządzenia/ km/h (dla prędkości poniżej 100 km)?

 Na jakiej podstawie prawnej Komenda Policji w Pacanowie wystawia wezwanie i mandat karny? Proszę o podanie stosownych regulacji prawnych.

 Uprzejmie proszę o przesłanie informacji kto jest właścicielem fotoradaru marki /nazwa fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/, a także czy Komenda Policji w Pacanowie sama zajmuje się obróbką zdjęć wykonanych przez ww. fotoradar czy zleca to firmom zewnętrznym? Jeżeli tak, to proszę o podanie danych podmiotu.

 Na zakończenie pragnę zwrócić się do Pana Komendanta z prośbą o przesłanie ww. dokumentów (podanych w punktach), dzięki którym będę mógł rozwiać swoje wątpliwości odnośnie przesłanego mi wezwania / mandatu karnego, a także odnośnie pojazdu oraz osoby znajdującej się na zdjęciu z fotoradaru.

 Niekompletna dokumentacja stawia pod znakiem zapytania zasadność wskazania sprawcy wykroczenia, gdyż nie jest do końca jasnym, czy faktycznie doszło do wykroczenia, tj. czy zarejestrowane zdarzenie spełnia warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowy zakres badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych z dn. 9 listopada 2007 r. Proszę o przesłanie ww. dokumentacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania niniejszego pisma.

 W przypadku braku przesłania ww. dokumentacji będę mieć podstawy do przypuszczenia, iż Komenda Policji w Pacanowie nie posiada ww. dokumentów a jednocześnie, że doszło po prostu do próby wyłudzenia grzywny (przez Urzędników Administracji Terenowej w celu podreperowania moim kosztem - budżetu Państwa oraz Gminy Pacanów – co stanowi podstawę (i jest moim prawnym obowiązkiem) do złożenia w Prokuraturze doniesienia o popełnieniu przestępstwa z Art. 300 KK.

 Oczekując na Państwa odpowiedź, pozostaję

 Z poważaniem,

 Jan Koza-Kozłowski

HolyCrom

2012-09-12, 19:33
Sporo hipokrytów krytykujących tylko za to od kogo wyszło takie pismo. Skoro to "ten pajac z telewizji" to trzeba mądrze zjechać, a prawda jest taka, że każdy by tak chciał. Nie dla tego, że przekracza się prędkość w mieście, dlatego, że stawia się ograniczenie na trasie do 50 i fotoradar bez żadnej przyczyny innej niż chęć zdzierania z kierowcy ostatniej złotówki. Niech nikt nie wmawia sobie że fotoradary mają na celu podnoszenie bezpieczeństwa na drogach. Zresztą statystyki z innych krajów pokazują, że często fotoradary mają odwrotny skutek.

bo...........30

2012-09-12, 19:45
cwaniak na papierze, a jak komor go odwiedzi to od razu zmięknie mu pała

dlugowieczny

2012-09-12, 20:01
HolyCrom napisał/a:

Sporo hipokrytów krytykujących tylko za to od kogo wyszło takie pismo. Skoro to "ten pajac z telewizji" to trzeba mądrze zjechać, a prawda jest taka, że każdy by tak chciał. Nie dla tego, że przekracza się prędkość w mieście, dlatego, że stawia się ograniczenie na trasie do 50 i fotoradar bez żadnej przyczyny innej niż chęć zdzierania z kierowcy ostatniej złotówki. Niech nikt nie wmawia sobie że fotoradary mają na celu podnoszenie bezpieczeństwa na drogach. Zresztą statystyki z innych krajów pokazują, że często fotoradary mają odwrotny skutek.



Skoro jeździsz zgodnie z przepisami, to po co się produkujesz z tymi fotoradarami? Skoro uważasz, że państwo robi to specjalnie żeby kasę od ciebie wyciągnąć, to zrób państwu na złość i jeździj zgodnie z przepisami. Mandaty powinny być jeszcze większe i powinny być obliczane procentowo, na podstawie rozliczenia podatkowego z poprzedniego roku, a tym co nie pracują, powinni obliczać mandat procentowo od średnie krajowej, razy dwa.

wojas30

2012-09-12, 20:04
Dlaczego wy wszyscy negujecie te wypociny? Aż tak was już urobili w tym kraju że dajecie się r*chać w te wasze owrzodzone dupska? Czy według was należy trząść portkami jak "pan władza" mocniej tupnie? Schylać głowy jak urzędnik pie**olnie pięścią w stół?

GÓWNO PRAWDA!

Nawet jeśli reszta tego tekstu to badziew, to jeśli w ustawie jest napisane że fotoradar ma być żółty a nie był i jebnął mi fotkę to dlaczego mam im tego nie zarzucić tylko jak pisze Marshal "a ja juz zlapia to nie kombinowac tylko placic i tyle"?

TAKI ch*j JAK BATOREGO KOMIN!!!

Piwo wielkie masz ode mnie za ten artykuł. Skonsultuję go z kumplem który jest radcą prawnym, delikatnie poprawię jak się pojawią jakieś nieścisłości i wydrukuję sobie na wyrost.

A tym urobionym przez r*chające nas Państwo Polskie życzę powodzenia i przyjmujcie i biegajcie w zębach jak pieski na pocztę i płaćcie te j***ne mandaty! Kij wam w oczodoły.

marlboro

2012-09-12, 20:04
@szczotkadokibla Coś tam wiesz, ale po otrzymaniu pozwolenia na postawienie fotoradaru przenośnego wlepianiem mandatów zajmuje się sama Straż Miejska/Wiejska. Aż się zarejestrowałem, żeby cię poprawić.

ypsilanti

2012-09-12, 20:50
Jestem dorosły i ponoszę odpowiedzialność za to co zrobiłem. Spowodowałem wykroczenie to płacę, a nie kombinuję i proszę o taryfę ulgową. Mam swój honor.

dlugowieczny

2012-09-12, 20:52
wojas30 napisał/a:

Dlaczego wy wszyscy negujecie te wypociny? Aż tak was już urobili w tym kraju że dajecie się r*chać w te wasze owrzodzone dupska? Czy według was należy trząść portkami jak "pan władza" mocniej tupnie? Schylać głowy jak urzędnik pie**olnie pięścią w stół?

GÓWNO PRAWDA!

Nawet jeśli reszta tego tekstu to badziew, to jeśli w ustawie jest napisane że fotoradar ma być żółty a nie był i jebnął mi fotkę to dlaczego mam im tego nie zarzucić tylko jak pisze Marshal "a ja juz zlapia to nie kombinowac tylko placic i tyle"?

TAKI ch*j JAK BATOREGO KOMIN!!!

Piwo wielkie masz ode mnie za ten artykuł. Skonsultuję go z kumplem który jest radcą prawnym, delikatnie poprawię jak się pojawią jakieś nieścisłości i wydrukuję sobie na wyrost.

A tym urobionym przez r*chające nas Państwo Polskie życzę powodzenia i przyjmujcie i biegajcie w zębach jak pieski na pocztę i płaćcie te j***ne mandaty! Kij wam w oczodoły.



Kocham takie frajerskie teksty. :lol: Prawo jest od tego żebyś je przestrzegał, a jak masz problem, to państwo powinno cie gnoić, aż zaczniesz je przestrzegać. Takie jest moje zdanie. Prawo nie jest doskonałe, bo jest tworzone przez ludzi, ludzie mają go przestrzegać i też egzekwować, a jak każdy wie, daleko nam do doskonałości. Natomiast uregulowanie zasad współżycia jest niezbędne w cywilizowanym kraju, a jak ci się nie podoba, to jedz do afryki, tam jest wiele krajów, gdzie przepisy prawie nic nie regulują.

thewhitestar

2012-09-12, 20:53
k***a, jaki krętacz. Przepisy są po to żeby zgodnie z nimi jeździć, jak je łamiesz to przyjmij konsekwencje na klatę a nie wykręcaj się jak gimbus przed nauczycielką. Nigdy Cejrowskiego nie lubiłem, ale tym wpisem to przeszedł sam siebie, pozbawiony godności i honoru krętacz.

chiver5

2012-09-12, 21:02
@Kabe, ok, może nie 'odsetki', ale jeśli tak jak ja - po roku płacisz mandat to masz koszt manipulacyjny, czy jakkolwiek go sobie możesz nazwać. Zdjęcie z fotoradaru obejrzałem w sierpniu 2011, zapłaciłem tydzień temu - nie 200 zł, lecz 212 zł. Nie chcę sprawdzać co mi jeszcze naliczą po 2 lub 3 latach... w każdym razie zrobiło się więcej, choć i tak nie tyle więcej ile się spodziewałem.

thewhitestar napisał/a:

k***a, jaki krętacz. Przepisy są po to żeby zgodnie z nimi jeździć, jak je łamiesz to przyjmij konsekwencje na klatę a nie wykręcaj się jak gimbus przed nauczycielką. Nigdy Cejrowskiego nie lubiłem, ale tym wpisem to przeszedł sam siebie, pozbawiony godności i honoru krętacz.



A nie wk***ia Cię fotoradar co 10 km na trasie? No dobrze, zrób sobie 1 dzień 'przepisowej jazdy' w mieście. Nie zdziw się jak na światłach będą Cię wyzywać od ch*jów, bo jako jedyny jedziesz 50 km/h dwupasmówką. I to lewym pasem, bo za Kierfurem chcesz skręcić, a nikt nie wpuści kogoś takiego przed siebie. W Niemczech jeździsz po autostradach 150, lub 270 km/h, od czasu do czasu masz ograniczenie do 120. Te przepisy rozumiem. Polskich nie rozumiem.

thewhitestar

2012-09-12, 21:05
chiver5 napisał/a:


A nie wk***ia Cię fotoradar co 10 km na trasie? No dobrze, zrób sobie 1 dzień 'przepisowej jazdy' w mieście. Nie zdziw się jak na światłach będą Cię wyzywać od ch*jów, bo jako jedyny jedziesz 50 km/h dwupasmówką. I to lewym pasem, bo za Kierfurem chcesz skręcić, a nikt nie wpuści kogoś takiego przed siebie. W Niemczech jeździsz po autostradach 150, lub 270 km/h, od czasu do czasu masz ograniczenie do 120. Te przepisy rozumiem. Polskich nie rozumiem.


Rozumiem że te Niemcy to znasz tylko z opowiadań? Bo tam co krok są poustawiane 30 (!!) i co ciekawe - niemiaszki tyle jeżdżą (!!!). Także jakbyś zrobił sobie 'dzień przepisowej jazdy w mieście w Niemczech' to byś chyba och*jał.

chiver5

2012-09-12, 21:14
thewhitestar napisał/a:


Rozumiem że te Niemcy to znasz tylko z opowiadań? Bo tam co krok są poustawiane 30 (!!) i co ciekawe - niemiaszki tyle jeżdżą (!!!). Także jakbyś zrobił sobie 'dzień przepisowej jazdy w mieście w Niemczech' to byś chyba och*jał.



No, nie trafiłeś. Gdzie masz te trzydziestki, opowiedz mi. W centrum Hannoveru? Berlina? U nas masz dwudziestki... mówię o prędkościach na autostradzie i terenach niezamieszkałych.

Kruncher

2012-09-12, 21:36
KeithFlint napisał/a:

władza utrudnia życie i stawia kolejne setki fotoradarów.



Racja, lepiej wszystkie powypie**alać, i niech banda debili nak***ia 150 na godzinę... Poza tym Cejerowski to pojeb.

makabrax

2012-09-12, 22:18
jak już tak odnosicie się do Niemiec i jak tam można zapie**alać w waszym mniemaniu, to zobaczcie sobie jak tam wyglądają pochowane w krzakach fotoradary na autostradach i praktycznie zawsze stoją w miejscu gdzie akurat są roboty drogowe/zwężenia, lub w miejscach gdzie często dochodzi do najechań...
ja pie**ole jak mnie wk***ia takie pie**olenie, "zak***iałem 150 na 70tce ale ch*j nie będę płacił mandatu bo mnie bezprawnie skontrolowali" zacznijcie p*zdy jeździć zgodnie z przepisami, to raz że ilość wypadków zmaleje, dwa nie będziecie musieli kombinować jak tu nie płacić tego mandatu, oraz najważniejsze 3 chyżemu rujowi się budżet posypie bo sobie założył że wpływy z mandatów mają wynieść 1,5mld zł...
dura lex sed lex...

chiver5

2012-09-12, 22:50
@up 'pochowane w krzakach fotoradary na autostradach'... człowieku, proszę pokaż mi gdzie? Kiedy ostatnio byłeś na trasie? Bo mam wrażenie, że pojechałeś 5 km za Odrę i z powrotem do Polski, bo każdy kto jechał przez Niemcy i dalej na zachód albo południe - powie inaczej. Masz ograniczenia, kiedy jest to konieczne, bo np. są roboty drogowe, które zdarzają się często, bo drogi nie są klejone tak jak w Polsce, tylko porządnie reperowane. Druga sprawa to również "częste" zwężki i korki. Zwalniasz, bo widzisz, że NALEŻY, a nie dlatego, że rada gminy czy ch*j wie czego ma takie widzimisię. Ilość wypadków również nie ma tutaj nic do rzeczy - i nie podawajcie argumentów o dresach w beemkach, bo to jest margines. To co się wyprawia z fotoradarami to jeden wielki burdel - dosłownie co 10 minut musisz zwalniać, a przy takiej pogodzie jak dzisiaj na północy Polski to stwarza bardzo duże niebezpieczeństwo. Ale my się tu możemy produkować, a sytuacja i tak będzie się pogarszać. Niedługo będziemy wszyscy wieszać zdjęcia na ścianach, albo, k***a, zakładać albumy.

DurNa lex, sed lex.

bartekmmm

2012-09-12, 23:08
Próbowałem kilka razy w sądzie podnosząc takie argumenty jak:
- fabrycznie dopuszczalny błąd pomiaru 2km/h (zapis w legalizacji)
- kąt pomiaru (powinien być jak najbardziej na wprost)
- drżenie ręki psa
- kolor auta (ciemne kolory mocniej odbijają fale)
- podgrzewana przednia szyba (druciki fałszują pomiar)
- kąt pochylenia grila i szyby
- ruchy wentylatorów (chłodnicy, chłodnicy klimy)
Ni ch*ja, każda instancja zbijała mnie mimo, iż przedstawiłem badania DEKRy.