18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Wypadek Ferrari 458

LI...........ER • 2015-07-02, 20:47
Jak w tytule, wypadek Ferrari 458 z Ferrari F430 na torze Road America. Samochód wbił się w barierki przy prędkości ponad 240 km/h, nikomu nic się nie stało. Główna akcja od 55 sekundy.

gazda

2015-07-04, 10:17
czego jest ta kamerka !!!

Szebone

2015-07-04, 10:53
szacun dla kamerzysty że kręcił do końca ;p

jeloo

2015-07-04, 11:49
@marek1078
@Lioner

To działa na zasadzie podciśnienia. Podłoga jest płaska po to, żeby przyssać auto do podłoża właśnie dzięki podciśnieniu które uzyskuje się przez odpowiednio kierowany strumień powietrza, który ulatuje właśnie tymi dziurami nad nadkolem, dodatkowo spełniając funkcję chłodziwa dla układu hamulcowego. Tak więc pod samochodem jest dużo niższe ciśnienie niż wokół niego. Problem pojawia się, gdy auto zostanie poderwane. Wtedy ta płaska podłoga zaczyna działać jak skrzydło i samochód po prostu sobie przez pewien czas leci.

Michal1391

2015-07-04, 12:38
Samochodami latajo, kaskadery jeba*e !

qwerq221

2015-07-04, 12:41
Przech*j zrobił wheelie samochodem :-D

kulad8

2015-07-04, 13:00
10 mniej zwolnij .

4h...........ch

2015-07-04, 13:25
To się nazywa szybka redukcja masy, trochę przesadził jeśli chodzi o rezygnację z 3 kół, ale reszta jak to mówią w polskich warsztatach: będzie pan zadowolony.

LI...........ER

2015-07-04, 14:10
jeloo napisał/a:

@marek1078
@Lioner

To działa na zasadzie podciśnienia. Podłoga jest płaska po to, żeby przyssać auto do podłoża właśnie dzięki podciśnieniu które uzyskuje się przez odpowiednio kierowany strumień powietrza, który ulatuje właśnie tymi dziurami nad nadkolem, dodatkowo spełniając funkcję chłodziwa dla układu hamulcowego. Tak więc pod samochodem jest dużo niższe ciśnienie niż wokół niego. Problem pojawia się, gdy auto zostanie poderwane. Wtedy ta płaska podłoga zaczyna działać jak skrzydło i samochód po prostu sobie przez pewien czas leci.


Tzw. dyfuzor.

Fdslatghdlks

2015-07-04, 14:53
Konczerito napisał/a:

Tyle hajsu poszło ...



Stać na auto to stać i na ubezpieczenie.
Jedyni, którzy zapłacą to przysłowiowi Janusze tyrający na zniżki latami bezszkodowej jazdy i opłacający comiesięczny/roczny haracz TU.

ScorRampage

2015-07-04, 15:29
Trzeba szukać na otomoto, tragedii nie ma :lol:

Szakal1996

2015-07-04, 16:55
Typowi który zajechał mu drogę należy się srogi wpie**ol.

Dziad_Inżynier

2015-07-04, 17:42
jeloo napisał/a:

@marek1078
@Lioner

To działa na zasadzie podciśnienia. Podłoga jest płaska po to, żeby przyssać auto do podłoża właśnie dzięki podciśnieniu które uzyskuje się przez odpowiednio kierowany strumień powietrza, który ulatuje właśnie tymi dziurami nad nadkolem, dodatkowo spełniając funkcję chłodziwa dla układu hamulcowego. Tak więc pod samochodem jest dużo niższe ciśnienie niż wokół niego. Problem pojawia się, gdy auto zostanie poderwane. Wtedy ta płaska podłoga zaczyna działać jak skrzydło i samochód po prostu sobie przez pewien czas leci.


Jestę ekspertę i nie do końca masz rację. Samochód jest troche jak skrzydło samolotu - płaską podłogę stosuje się, żeby zmniejszyć zawirowania powietrza pod autem i NIE ZWIĘKSZAĆ ciśnienia pod samochodem. To o czym ty mówisz (podciśnienie) uzyskiwano 30 lat temu w wyścigach za pomocą tuneli Venturiego, tzn cała podłoga samochodu była jednym wielkim dyfuzorem. Zostało to rozwiązanie zabronione, ponieważ siła docisku była ogromna, samochody osiągały duże przeciążenia w zakrętach, ale kierowców zaczynało to przerastać, a kiedy samochód przekroczył już swoje możliwości, to wylatywał z drogi w sposób totalnie niekontrolowany.

kulfonserfer

2015-07-04, 18:03
para pa pa pa I"m lovin' it

AgentBulkowski

2015-07-04, 20:01
Rozsypał się jak domek w Afganistanie.

Dudi4PolFr

2015-07-04, 21:02
Fura poszła w kawałki ale facet po takim locie wyszedł na legalu bez żadnych większych urazów, wielki respekt dla inżynierów!