18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Samoobrona

HeadHunter88 • 2013-04-04, 12:16
Kilka chwytów samoobrony



MichaU

2013-04-07, 18:03
lartex napisał/a:

Widzę, że hołdujecie zasadzie ' nie znam się, to się wypowiem'. Na filmiku goście wykorzystują techniki Aikido i jak przy każdym materiale prezentującym tę SZTUKĘ są komentarze odnośnie skuteczności. Jako, że w tym temacie jestem osobą raczej praktykującą to może postaram się Wam co nieco przybliżyć. Wykonanie techniki w sposób identyczny jak na filmiku ( gość robi ładny przewrót, upada na ziemię fikając w powietrzu) jest praktycznie niemożliwe, bo człowiek, który Cię atakuje , robi to po to żeby trafić i nie jest przygotowany psychicznie na niepowodzenie swojej akcji, sama technika w sobie działa i obrona jest jak najbardziej możliwa lecz zwykle jest to o wiele krótsze i bardziej 'surowe' ( KAŻDA jedna technika w Aikido zakłada, że przed wykonaniem 'zmiękczamy' przeciwnika wykonując uderzenie, czyli ktoś podchodzi do Ciebie z łapami - schodzisz mu z linii ataku, buła w ryj i kończysz techniką). Oczywiście jeśli trafiamy na boksera, czy kogoś kto potrafi dobrze uderzać seriami sprawa się bardzo komplikuje i trzeba liczyć na mnóstwo szczęścia :D ale nie oszukujmy się - sztuki walki są dla ludzi inteligentnych i ja nigdy nie widziałem żeby 'profesjonaliści' szukali zadymy, zwykle takie sytuacje prowokują menele, naj***ni kozacy z dyskotek itp. na tym poziomie Aikido do samoobrony jest w zupełności wystarczające. Poza tym - Aikido jest sztuką posiadającą swoją filozofie (do) i stawia na oszczędzanie życia a nie jego niszczenie, i na koniec, czy widzieliście kiedyś kogoś kto ćwiczy np boks zawodowo 30 lat i ma się dobrze? nie ? ja też, a sam osobiście znam wielu ludzi którzy ćwiczą Aikido 20 lat ++ i wyglądają i czują się świetnie, i są nadal w formie :)