topic

Praca silnika w zwolnionym tempie

260
piwo
RapujacyToster  @ 2017-01-19, 01:03
Coś dla Sadoli lubiących silniki,ładnie pokazana praca silnika zasilanego różnymi rodzajami paliwa.


Enjoy 8-) 8-)

Kaszysz 

2
2017-01-19, 01:38 [link]
Ktoś mi powie, dlaczego świeca daje iskrę dwa razy, raz na zapłonie i raz na wylocie spalin?

RapujacyToster 

4
2017-01-19, 01:59 [link]
Kaszysz napisał/a:
Ktoś mi powie, dlaczego świeca daje iskrę dwa razy, raz na zapłonie i raz na wylocie spalin?


Wydaje mi się że po to aby dopalić resztki paliwa które pozostały. Ale nie wiem ekspertem nie jestem :-/

dardevil 

12
2017-01-19, 02:35 [link]
Bo pełny cykl pracy silnika czterosuwowego (ssanie-sprężanie-praca-wydech) to są 2 obroty wału korbowego (tłok idzie w dół-ssanie, tłok idzie do góry-sprężanie, MGP-iskra, tłok idzie w dół-praca, tłok idzie do góry-wydech, MGP-iskra ale wtedy cylinder nie jest napełniony mieszanką i znowy tłok idzie w dół itd).

igorektgk 

6
2017-01-19, 06:37 [link]
Silnik spalinowy-Jeden z najwspanialszych wynalazków ludzkości.

~Velture 

5
2017-01-19, 07:36 [link]
Cytat:
Ktoś mi powie, dlaczego świeca daje iskrę dwa razy, raz na zapłonie i raz na wylocie spalin?

Bo to prosty jak budowa cepa silnik 4 suwowy i leci 1 iskra na każdy 1 obrót wału.

Kaszysz 

4
2017-01-19, 07:47 [link]
Velture napisał/a:

Bo to prosty jak budowa cepa silnik 4 suwowy i leci 1 iskra na każdy 1 obrót wału.



gdyby tak było, to już kilku tysiącleci jeździlibyśmy samochodami ;)

~Velture 

1
2017-01-19, 10:29 [link]
@up
Rzymianie byli blisko utworzenia pierwszego silnika parowego. Nie pamiętam jak to cos się nazywało ale jakiś typek którego imienia również nie kojarzę zbudował dla elit rzymskich takie coś.
Tylko wszyscy potraktowali to raczej jako rodzaj zabawki i gadżetu niżeli coś więcej a sam autor osiągnął swój cel i dalej w to nie brnął.

Serio już nie pamiętam bo oglądałem na discovery z 10 lat temu taki dokument o wynalazkach starożytności ale byłem w ch*j skacowany po imprezie i tylko to jedno mi w głowie się zapamiętało.

Pewnie zaraz się znajdzie jakiś ekspert na sadolu, bo przecież tutaj sami eksperci, i powie jaśniej o co mi chodziło i ile pominąłem.

Hador123 

1
2017-01-19, 11:29 [link]
@up
Chodziło ci najprawdopodobniej o Herona a ten wynalazek to Bania Herona która była niedoskonała dlatego jej nie użyto i pozostała ciekawostką. Aczkolwiek Heron odkrył coś co jest używane do dzisiaj mianowicie wzrór na pole trójkąta co pominąłem można sobie wygooglować.

MiszkaZubow 

2
2017-01-19, 12:14 [link]
up@ Kaszysz To silnik improwizowany, wydaje mi się, że konstruktor umieścił krzywkę przerywacza zapłonu bezpośrednio na wale korbowym i mamy taki efekt. Podobne rozwiązanie zastosowano w pewnej wersji fiata 126p. Usunięto kopułkę, palec rozdzielacza a przewody wysokiego napięcia wychodziły bezpośrednio z cewki do świec. Dzięki temu mniej było do zepsucia a jedna iskra podczas suwu wydechu po prostu była tracona. Nie ma to nic wspólnego z dopalaniem spalin.

Sonal 

7
2017-01-19, 12:27 [link]
Kaszysz napisał/a:
Ktoś mi powie, dlaczego świeca daje iskrę dwa razy, raz na zapłonie i raz na wylocie spalin?


Bardzo często stosowane- dla prostoty konstrukcji układu zapłonowego. Iskra w fazie wylotu to można powiedzieć "produkt uboczny" uproszczenia układu. Iskra pojawia się na dwóch cylindrach równocześnie - w tym prawidłowym i w tym na wylocie.
Dzięki temu musimy ustalić zapłon powiedzmy tylko dwa razy (dla danej pary cylindrów) zamiast cztery razy. Iskra w fazie wylotu nie ma na nic wpływu.
Tak samo np. układ wtryskiwaczy - też może wielu zdziwić, że wszystkie cztery mogą być połączone równolegle jedną parą kabelków. Po prostu równocześnie "sikają" wszystkie ale w danej fazie pracy silnika tylko 1/4 dawki, a dawka (czas otwarcia wtryskiwaczy) przez ECU korygowana jest raz na cztery cykle.
Im coś jest prostsze - tym mniejsza szansa, że się zepsuje... No i księgowi się cieszą - bo mniejszy koszt projektowania, produkcji i serwisowania.

ska 

1
2017-01-19, 13:38 [link]
Tutaj mamy silnik dolnozaworowy. Iskra pojawia się raz na jeden obrót wału, co w efekcie daje nam drugą iskrę w czasie wylotu spalin i nie ma nic wspólnego z jego ''dopaleniem''. W prostych układach zapłonowych (w większości samochodów) iskra pojawia się parami w cylindrach. Ponadto w filmie przy zasilaniu gazem, nagrywający nie zastosował reduktora, co spowodowało, że gaz nie odparował i rozpręża się w cylindrze co daje jam efekt jego zalewania. W instalacjach V generacji mamy zasilanie gazem ciekłym a to inna bajka.

VspecII 

1
2017-01-19, 13:40 [link]
Sonal napisał/a:


Bardzo często stosowane- dla prostoty konstrukcji układu zapłonowego. Iskra w fazie wylotu to można powiedzieć "produkt uboczny" uproszczenia układu. Iskra pojawia się na dwóch cylindrach równocześnie - w tym prawidłowym i w tym na wylocie.
Dzięki temu musimy ustalić zapłon powiedzmy tylko dwa razy (dla danej pary cylindrów) zamiast cztery razy. Iskra w fazie wylotu nie ma na nic wpływu.
Tak samo np. układ wtryskiwaczy - też może wielu zdziwić, że wszystkie cztery mogą być połączone równolegle jedną parą kabelków. Po prostu równocześnie "sikają" wszystkie ale w danej fazie pracy silnika tylko 1/4 dawki, a dawka (czas otwarcia wtryskiwaczy) przez ECU korygowana jest raz na cztery cykle.
Im coś jest prostsze - tym mniejsza szansa, że się zepsuje... No i księgowi się cieszą - bo mniejszy koszt projektowania, produkcji i serwisowania.


Hola hola My friend

Przedstawione rozwiązanie to zapłon w tzw. półsekwencji. Następuje on w momencie kiedy tłok jest w GMP, i jest on uwarunkowany konstrukcją całego układu zapłonowego. Zapłon pełnosekwencyjny wymaga bardziej złożonej elektroniki i absolutnie nie ma sensu pchać go do jednogarowego silnika z kosiarki. Jeśli chodzi o wtrysk to troszke poniosła Cie fantazja. Absolutne minimum to dwa wyjścia do sterowania wtryskiwaczami przy silniku 4 cylindrowym (półsekwencja analogicznie jak w przypadku zapłonu) W nowszych silnikach zarówno wtrysk i zapłon sa realizowane w pełni sekwencyjnie (ekopie**olec, greenpeace itd.)

jacek44 

2017-01-19, 15:36 [link]
dardevil napisał/a:
Bo pełny cykl pracy silnika czterosuwowego (ssanie-sprężanie-praca-wydech) to są 2 obroty wału korbowego (tłok idzie w dół-ssanie, tłok idzie do góry-sprężanie, MGP-iskra, tłok idzie w dół-praca, tłok idzie do góry-wydech, MGP-iskra ale wtedy cylinder nie jest napełniony mieszanką i znowy tłok idzie w dół itd).


sam jesteś MGP pedale!

Sonal 

2017-01-19, 16:40 [link]
VspecII napisał/a:


Hola hola My friend

Jeśli chodzi o wtrysk to troszke poniosła Cie fantazja. Absolutne minimum to dwa wyjścia do sterowania wtryskiwaczami przy silniku 4 cylindrowym (półsekwencja analogicznie jak w przypadku zapłonu) W nowszych silnikach zarówno wtrysk i zapłon sa realizowane w pełni sekwencyjnie (ekopie**olec, greenpeace itd.)


Zakładam, że tylko się pomyliłeś - wybaczam. Nie każdy musi znać się na samochodach - a dzisiejsze pokolenia brodaczy to już chyba nawet dopompować koła nie potrafią.

Pierwszy lepszy link dla Ciebie - masz ode mnie jedną lekcję za darmo
http://www.auto-wiedza.pl/uklady-wtryskowe-silnikow-zi/

Zaś mój post napisałem po lekturze takiego opracowania:
http://livro.pl/uklady-wtryskowe-unit-injector-system-i-unit-pump-system-opracowanie-zbiorowe-sku1043810360.html?gclid=COOuyaHHztECFcesGAodBi8G4g&gclsrc=aw.ds
Nawet nie masz pojęcia jaka jest różnorodność systemów wtryskowych.
   Popularne tagi
nepal  aut  człowiek skurwiel  tennis  motorcycle  homosie  squirting