18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Planowana przerwa techniczna - sobota 23:00 (ok. 2h) info
topic

Praca silnika w zwolnionym tempie

RapujacyToster • 2017-01-19, 01:03
Coś dla Sadoli lubiących silniki,ładnie pokazana praca silnika zasilanego różnymi rodzajami paliwa.


Enjoy 8-) 8-)

ska

2017-01-19, 18:39
VspecII napisał/a:



Hola hola My friend

Przedstawione rozwiązanie to zapłon w tzw. półsekwencji. Następuje on w momencie kiedy tłok jest w GMP, i jest on uwarunkowany konstrukcją całego układu zapłonowego

Nie w GMP a przed, a to się zwie kąt wyprzedzenia zapłonu, czyli wartość kąta obrotu wału korbowego, za nim tłok osiągnie najwyższy szczyt. Zapłon następuje przed osiągnięciem najwyższej pozycji tłoka, ponieważ zapłon całej mieszanki następuje z lekkim opóźnieniem i wtedy osiąga się najlepsze warunki pracy, czyli moc, odpowiednią niską temperaturę i zawartość noxów itp. Nieodpowiedni zapłon to spalanie stukowe, wtedy mamy dziurawe tłoki, wypalone zawory i tak dalej..

VspecII

2017-01-19, 19:08
Sonal napisał/a:



Zakładam, że tylko się pomyliłeś - wybaczam. Nie każdy musi znać się na samochodach - a dzisiejsze pokolenia brodaczy to już chyba nawet dopompować koła nie potrafią.

Pierwszy lepszy link dla Ciebie - masz ode mnie jedną lekcję za darmo
[link]

Zaś mój post napisałem po lekturze takiego opracowania:
[link]
Nawet nie masz pojęcia jaka jest różnorodność systemów wtryskowych.



Ohohoho Witamy Pana teoretyka!

Oczywiście, musiał Pan przytoczyć tutaj najbardziej sp***olony układ wtryskowy jaki się tylko pojawił, mianowicie volkswagenowski Digifant :D :D Zdajesz sobie może sprawe jak bardzo ludzie uciekają od niego, przerabiając całe układy sterowania i stawiają jena ME7.5? Zgaduję, że nie! Wiesz czego potrzeba aby taką konwersje zmajstrować zeby fizycznie działała? Jestem również pewny że nie :D Zapraszam na warsztat :)

Oczywiście że nie każdy ma pojęcie, ja opieram się na tym co miałem przed sobą fizycznie. Pomijam pojedyncze przypadki które tylko wyszły na świat i równie szybko z niego znikły, poprostu nie warto.

Miałem kiedyś studenciaka obrytego we wszystkie książki na warsztacie, a jak przyszło co do czego nie potrafił złożyc nawet sidefeedowej listwy wtrysków z subaru. Ale jak kiedyś popracujesz, usmarujesz ręce to wtedy zrozumiesz że literatura a życie to dwie inne kwestie.

Odnośnie kolegi który wspomina o zapłonie, masz jak najbardziej rację. Mówiąc o zapłonie w GMP użyłem skrótu myślowego, bo jak sam wiesz o kącie zapłonu i jego wpływie na prace można by książke napisać

P.S Nie sugeruj się wiekiem wpisanym na profilu :)

Mew1

2017-01-19, 19:22
@VspecII & @Sonal

Panowie, na moje niewprawne oko to tam raczej gaźnik jest. Łatwiejsze i tańsze w produkcji.

gabriel0

2017-01-19, 22:33
Miałem kiedyś wtrysk wspólny w 2.0 passacie. Zapie**alał jak głupi a palił wprost proporcjonalnie do tego :)
Rozwiązanie jest tańsze w produkcji, ale jest mniej skuteczne i taki silnik więcej pali bo na moje łopatologiczne myślenie to 3/4 dawki paliwa pływa sobie w kolektorze zanim dostanie się do cylindra wraz z 4 wtryskiem. I to napewno zakłuca dobre wymieszanie wszystkiego.
Aczkolwiek działa.