18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Płaca minimalna

Kolomi • 2013-09-17, 16:25


PODSTAWY opisujące działanie podatków.
Tylko TYLE wystarczy, aby zrozumieć aktualną nędzną sytuacje w naszym kraju.

Da...........id

2013-09-17, 18:42
Mimo tego, że jakiś koleś w za dużym garniturze wygarnął całą prawdę w sposób prostszy niż narysowanie kolorowymi kredkami to część (celowo unikam słowa większość) i tak tego nie rozumie bo dalej te same j***ne mordy są przy korycie i kompletnie oderwani od rzeczywistości dymają nas w dupę wmawiając nam, że to dla naszego dobra :homer:
Ja pie**olę! Co dziennie dziwię się czemu te k***y z Wiejskiej nie wiszą gdzieś na płocie.

kamilkon

2013-09-17, 18:47
Dobrze gada polać mu! bez akcyzy!

maxiking

2013-09-17, 18:52
Dafid napisał/a:

Mimo tego, że jakiś koleś w za dużym garniturze...



Dowartościowałeś się obrażając?

zonk

2013-09-17, 19:12
pie**oli. Pracodawcy rozbijają się super brykami dzięki pracy zwykłych pracowników. A do tego zawsze kombinuje jak wyr*chać pracownika żeby najlepiej za darmo charował.

LICH0

2013-09-17, 19:12
Dlaczego ich nie pogonimy?

primo: bo większość ludzi to odmóżdżona masa, która powie "teoria spiskowa"
secundo: bo oni "(nie)rząd ma policję...

szefuncio

2013-09-17, 19:12
No k***a geniusz jakiś - szok!!! my musimy płacić, no co Ty ??
bo VAT to Polski wynalazek, podobnie jak akcyza i ubezpieczenia. No k***a niech zrobi benchmark z innymi krajami bo mówi to co każdy wie. Mało kto wie że w wielu krajach obciążenia są jeszcze wyższe.
Populizm.

kojot0700

2013-09-17, 19:17
Mieszkam w Edynburgu-Szkocja mam 8£ na godzine okolo 250 £ tygodniowo Place jakies 20 £ podatku to sa grosze + ubezpieczenie jakies 10£
Fakty z poprzedniej pracy 3600 total (za jakis okres pracy ) i podatek total od przychoidu 250 . Czy wy to widzicie jak was w dupe ru...ja. Na nastepna wyplate kupie wazeline i wysle wam do polski zeby was nie bolalo. :D Nie ma polskich znakow bo ich nie mam POZDRO

ksz-ksz

2013-09-17, 19:22
Zgadzam się, że ogóle założenie jest dobre - podatki są za wysokie i raczej płacy minimalnej w ogóle nie powinno być. Ale niestety tłumaczenie takie jak w tym materiale wydaje się naciągane. Bo np zwiększenie płacy minimalnej powoduje wzrost bezrobocie (przez cięcie etatów), więc w gruncie rzeczy wpływy do budżetu z tytułu podatku dochodowego nie muszą być wyższe, wręcz mogą się zmniejszyć (wyższy podatek dochodowy, ale od mniejszej ilości osób). No ale o tym już autor nagrania nie mówi, bo nie pasuje to do przyjętej teorii. Czyli tak jak w każdym innym przypadku - demagogia i manipulacja, każda strona naciąga fakty w swoją stronę. Podobnie z założeniem, że albo płaca minimalna jest dobra, albo zła - a czemu autor nie przyjął, że może być dobra, ale do pewnego momentu?

To samo niestety robi JKM, już dawno się zdążyłem o tym przekonać. Np liczy, że w podatkach oddajemy ponad 80% - jak on to liczy, skoro wszystkie prawidłowe wyliczenia wskazują na nieco ponad 50%? Prawdopodobnie liczy podwójnie te same podatki - np po stronie producenta i konsumenta, co jest bzdurą. Albo przedstawia pojedyncze przykłady pasujące do teorii - pomijając jednocześnie masę innych, które do tej teorii nie pasują. No ale jest manipulacja, jest efekt, lud to łyka.

Także proponuję nie łykać wywodów ŻADNEJ ze stron jako pewnik, nawet jeżeli ogólne koncepcje uważamy za słuszne. Bo niestety sporo osób przyjmuje treści swoich "idoli" politycznych czy ideowych bez żadnej refleksji i krytycyzmu, czyli właśnie zamieniają się w takie bezmyślne lemingi, którymi tak gardzą.

ks.Zenon

2013-09-17, 19:24
najlepsze są te komentarze tych którzy uciekli ze swojego kraju i teraz śmieją sie z tych którzy zostali i są oszukiwani. Lepiej byłoby gdyby wszyscy sie zebrali i zagłosowali na Korwina;-) no!

kto to jest idol polityczny?wtf?

blendziooh

2013-09-17, 19:37
faltaunakaha napisał/a:

Zgadzam się, że ogóle założenie jest dobre - podatki są za wysokie i raczej płacy minimalnej w ogóle nie powinno być. Ale niestety tłumaczenie takie jak w tym materiale wydaje się naciągane. Bo np zwiększenie płacy minimalnej powoduje wzrost bezrobocie (przez cięcie etatów), więc w gruncie rzeczy wpływy do budżetu z tytułu podatku dochodowego nie muszą być wyższe, wręcz mogą się zmniejszyć (wyższy podatek dochodowy, ale od mniejszej ilości osób). No ale o tym już autor nagrania nie mówi, bo nie pasuje to do przyjętej teorii. Czyli tak jak w każdym innym przypadku - demagogia i manipulacja, każda strona naciąga fakty w swoją stronę. Podobnie z założeniem, że albo płaca minimalna jest dobra, albo zła - a czemu autor nie przyjął, że może być dobra, ale do pewnego momentu?

To samo niestety robi JKM, już dawno się zdążyłem o tym przekonać. Np liczy, że w podatkach oddajemy ponad 80% - jak on to liczy, skoro wszystkie prawidłowe wyliczenia wskazują na nieco ponad 50%? Prawdopodobnie liczy podwójnie te same podatki - np po stronie producenta i konsumenta, co jest bzdurą. Albo przedstawia pojedyncze przykłady pasujące do teorii - pomijając jednocześnie masę innych, które do tej teorii nie pasują. No ale jest manipulacja, jest efekt, lud to łyka.

Także proponuję nie łykać wywodów ŻADNEJ ze stron jako pewnik, nawet jeżeli ogólne koncepcje uważamy za słuszne. Bo niestety sporo osób przyjmuje treści swoich "idoli" politycznych czy ideowych bez żadnej refleksji i krytycyzmu, czyli właśnie zamieniają się w takie bezmyślne lemingi, którymi tak gardzą.



Czyli k***a proponujesz siedzieć na dupie i harować na te k***y w rządzie, tak? Dobrze zrozumiałem?
Dolicz sobie do tych podatków które płacisz również sam fakt, że poprzez wysokie podatki masa produktów kosztuje kilka razy więcej. Pierwszy lepszy przykład: paliwo, kupujesz -> rząd opie**olił cię z pieniędzy, teraz jak już jedziesz, to mówisz sobie a opie**ole coś, idziesz do sklepu i mówisz: ożesz k***a co tak drogo? Dlaczego? Bo poj***na cena paliwa wlicza się do wszystkiego, do transportu tego twojego żarcia, do pracy maszyn, które ci produkują te żarcie, koszty amortyzacji pojazdów to samo, wszystko drogie więc i ceny wysokie. To samo z roślinami, dziwisz się, że jest drogo, skoro we wszystkich gruntach również są podatki? A potem podatki od podatków i do tego podatki podatków od podatków? k***a ten kraj to jeden wielki podatek i socjal w ręku lewicowców, którzy stylizują się k***a na prawice, a z prawicą nie ma nic wspólnego. pie**oli mnie to co mówisz o manipulacji, nigdy nie rządził JKM więc że tak się wyrażę nie pie**ol głupot skoro coś nie miało miejsca. Lepiej być biernym głosując albo i nie i pozwolić, aby te same socjalistyczne mordy dalej rządziły jak rządzą, czy może lepiej zaryzykować?
Czekam na kontrargumenty.

avocado20

2013-09-17, 20:00
Oho, widzę, że już się niektórym do głowy przebija ta manipulacja pod płaszczykiem argumentów, że "trzeba znaleźć złoty środek". W jednym z ostatnich wywiadów Korwin zapytał Ikonowicza (tego, co się tak wydziera ciągle), dlaczego nie ma płacy minimalnej dla inżynierów? Przecież inżynier uczy się dość długo i powinien godziwie zarabiać?

To, co proponuję Korwin (i pod czym podpisuję się obiema rękami) kiedyś nastąpi, ale obawiam się, że po drodze będzie albo wojna, albo coś w rodzaju komunizmu, bo nawet w obecnym systemie, kiedy jest kuriozalnie źle, ludzie wolą umrzeć przez wysokie podatki, niż zacząć myśleć.

Moja rada? Wyciągajcie swoich kolegów, dziewczyny, babcie, niezdecydowanych na wybory i głosować na Korwina/Ruch Narodowy (ten drugi nie jest partią, poza tym jest młodą formacją, która w przeciwieństwie do KNP nie może powiedzieć, że mówi to samo od 10, 20, lub nawet 40-stu lat). Ktoś to kurde musi zmienić. Sam namawiam od jakiegoś czasu moją dziewczynę, żeby w najbliższe wybory poszła i zagłosowała tak, jak ja chcę (sama nie zna się na polityce), bo bierność na to, co się dzieje na świecie skończy się jak w Metro2033...

mare30ks

2013-09-17, 20:04
robol dostaje 1100, biedny pracodawca-pan i wladca musi wysuplac na to 1900 bo panstwo okrada jednego i drugiego. tylko juz pan szefu zapomina ze na pracowniku zarabia kilka-kilkunastokrotnosc tego co musi zaplacic pracownikowi i zarobione w ten sposob $ inwestuje.
oczywiscie w siebie, zone, kochanke, corke, syna, dom, samochod
oczywiscie piewcy wolnego rynku sa pewni ze jakby sie znioslo podatki (w naszym pieknym kraju gdzie wszyscy chca tlyko tego zeby kazdemu bylo jak najlepiej) to nagle szef dobrodusznie zaplacilby im odrazu te 1900 :)
zastanawiam sie czy to naiwnosc czy glupota. czytez moze niedoswiadczenie, i osoby wierzace w to przejrza wraz z pierwsza, druga, 10ta robota za minimalna krajowa na umowe o dzielo.
jak to jest ze na zachodzie czlowiek pracujacy jako zwykli fizol moze sie za ta kase utrzymac, jakos sie rozwijac a nie trwac odwyplaty do wyplaty. czy tam nie ma wogole podatkow? bo chyba jednak sa. i odziwo stac firmy na zaplacenie kilka razy wiekszek kasy chocby babie na kasie. zaraz pewnie uslysze ze lewacka platforma pospol z lewackim pisem i wogole kazda partia, bo u nas sa same lewackie partie tak gnebia biznes ze sie nie da tyle zaplacic.
wszystkie te gadki o wolnym rynku, o tym ze pracownik moze sobie zmieniac prace jak mu sie nie podoba, przebrazawiac sie (juz widze osobe ktora 30-40 lat zapie**ala jako pielegniarka, mechanik itp ktora nagle przebrazowi sie i z radoscia podejmie nowe wyzwania stajac do konkurencji z calym stadem 20tokilkulatkow chcacych podjac jajakolwiek robote byle miec co do geby wlozyc).
zadziala tylko w jakims wyidealizowanym swiecie, gdzie przedewszystkim jest wiecej miejsc pracy niz ludzi pracujacych. bo w sytuacji gdy pojawia sie na kazde stanowisko kilkadziesiat/kilkaset chetnych osob nikt nie da tyle ile moze albo ile ta praca jest realnie warta tylko tyle ile uzna za sluszne - czyli jak najmniej.. to tez zrozumieja mlode wilki kapitalizmu kiedy zechca sie utrzymac na swoim i okaze sie ze kazda robota jaka moga zalapac od poprzedniej rozni sie tylko adresem a nie $.

jak slysze ze pracodawca chetnie by dal ale nie moze to nie zostaje nic innego jak pie**olnac ze smiechu bo nie znam nikogo kto chetnie by dal cos za nic. to tez mlode wilki zweryfikuja na pierwszej pracy.

to ze rzad to klamliwe sk***ysyny to inna bajka, ale do lewakow to im w chooj daleko

turo

2013-09-17, 20:05
Ja bym się tak tym Korwinem nie zachwycał bo jest to zwykły żyd i agent z głębokimi powiązaniami masońskimi. Nie dawano jeden z kolegów zadał sobie trud i prześledził rodowód oraz powiązania tego "wspaniałego" dobrodzieja, jest w dziale dokumentalne i gorąco zachęcam do lektury.

Uważam iż nic innego nie uratuje Polaków i Polski jak endecka ideologia zakładająca organizację społeczeństwa i pracę u podstaw. Tylko zjednoczeni jesteśmy siłą a to zjednoczenie nie może się nigdzie indziej zacząć jak nie na swoim lokalnym podwórku. Dlatego uważam iż należy organizować jak najwięcej inicjatyw obywatelski, kół działania, stowarzyszeń i stopniowo budować prawdziwą Polskę dla Polaków. Nikt tego za nas nie zrobi. Każdy, ale to każdy kto z obecnego układu dostanie się do władzy jest już od kogoś zależny. Nikt bez poparcia wodza partii nie dostanie się na listę wyborczą. Jeśli każdy z nas chodź pół godziny dziennie poświęcił dla społeczności lokalnej mieli byśmy zupełnie inny obraz Państwa. Dla zainteresowanych polecam książki Roman Dmowski- Myśl nowoczesnego Polaka lub nieco nowsza Rafał Ziemkiewicz- Myśl nowoczesnego endeka. Gwarantuję że dla każdej osoby zainteresowanej Polakami będzie to przydatna lektura.

Novotko

2013-09-17, 20:16
kojot0700 napisał/a:

Mieszkam w Edynburgu-Szkocja mam 8£ na godzine okolo 250 £ tygodniowo Place jakies 20 £ podatku to sa grosze + ubezpieczenie jakies 10£
Fakty z poprzedniej pracy 3600 total (za jakis okres pracy ) i podatek total od przychoidu 250 . Czy wy to widzicie jak was w dupe ru...ja. Na nastepna wyplate kupie wazeline i wysle wam do polski zeby was nie bolalo. :D Nie ma polskich znakow bo ich nie mam POZDRO



To czym się chwalisz, zarabiasz głodową stawkę, dlatego nie zabierają Ci dużo podatku, bo jest im Ciebie żal.

BuszującyWeZwłokach

2013-09-17, 20:22
SQT napisał/a:

pie**oli. Pracodawcy rozbijają się super brykami dzięki pracy zwykłych pracowników. A do tego zawsze kombinuje jak wyr*chać pracownika żeby najlepiej za darmo charował.



To zostań pracodawcą. Tylko nie pisz, że nie chcesz być pracodawcą z miliona różnych, nieprawdziwych powodów - wszelkie wymijające bzdety to dla mnie ściema. Tacy jak ty zawsze narzekali, narzekają i będą narzekać. To właśnie łączy w przestrzeni i w czasie nieudaczników - narzekają, nic nie robiąc aby poprawić swój byt.

SQT napisał/a:

charował



To słowo, wymyślone przez nieudaczników, pisze się przez samo 'h'.