18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Kontrola trakcji renówki ..

~McSadol • 2022-07-13, 14:26
technika nie zawiodła ...


PIs

2022-07-13, 14:32
Aquaplaning - mówi Ci to coś? Pewnie nie, więc zajrzyj do google.

Kutasiarz

2022-07-13, 14:54
Chyba nie pierwszy raz, bo na szybie już jest rysa przed wywrotką.

Zbysław

2022-07-13, 15:36
X drive nie ma sobie równych

TrzyDwaJeden

2022-07-13, 15:57
Zbysław napisał/a:

X drive nie ma sobie równych



Takiego systemu w aucie z p*zdą na masce nie znajdziesz :P

Agoreth

2022-07-13, 15:59
Refleks szachisty. Absolutne zero reakcji i jeszcze w lewo na koniec dokręcił... Na egzaminach powinny być płyty poślizgowe i zdania nie zmienię.

Pitok

2022-07-13, 16:59
Tak to jest jak się jeździ kijowych lub/oraz zużytych oponach.

Agoreth napisał/a:

Aquaplaning



Przy aquaplaningu i tak by mu to ch*ja dało w tej sytuacji. Zresztą ludzie często robią duże kontry, a samochód nagle złapie przyczepność i obrót w drugą stronę.

Badtorro

2022-07-13, 18:15
a jak ma działać kiedy się jeździ na łysych oponach lub zespawanym dyferencjałem?

marcino_zly

2022-07-13, 18:46
ku*asiarz napisał/a:

Chyba nie pierwszy raz, bo na szybie już jest rysa przed wywrotką.



Dokładnie.
Przynajmniej teraz będzie musiał szybę wymienić.
Ha!

Agoreth

2022-07-13, 19:00
Pitok napisał/a:

Zresztą ludzie często robią duże kontry, a samochód nagle złapie przyczepność i obrót w drugą stronę.



Płyty poślizgowe działają na zasadzie aquaplaningu... A za duża kontra i brak reakcji po niej świadczy o braku jakiegokolwiek zaznajomienia z poślizgiem. W tym przypadku można powiedzieć, że gość nie zareagował w cale, a przez taką amebę ktoś mógł umrzeć. Płyta poślizgowa być może da jakąś lekcję i nauczyłaby kogoś pokory. :roll:

Nemrod90

2022-07-13, 19:09
Przednionapędowe auta potrafią być bardziej niebezpieczne od tylnonapędowych, co widać na nagraniu. Lekki tył nad którym nie ma w zasadzie zbyt dużej kontroli potrafi odjechać w niespodziewanym momencie, kluczem jest ch*jowy rozkład masy takiego auta, pozbawionego wału napędowego, dyferencjału itd. W tym przypadku, jak ktoś wyżej pisał, dochodzą gówniane opony i totalny brak umiejętności, kierowca nie zrobił nic, by się ratować.

Irokez

2022-07-13, 19:12
Pitok napisał/a:

Tak to jest jak się jeździ kijowych lub/oraz zużytych oponach.



Dokładnie.
Jedyny raz przez 30 lat jak mam prawko miałem aquaplaning na nowiutkiej Dębicy Passio w Renówce Megane 1 przy około 60km/h.
Na szczęście prosta droga i jechałem prosto, lekko z góry. Meganka załadowana, 3 osoby sobie kimały (noc) z tyłu, po prawej też kimająca osoba. Obrotomierz poszedł pod czerwone pole, puściłem tylko delikatnie pedał gazu i czekałem aż wodolot osiądzie. Kawa tak nie orzeźwiła jak ta sytuacja. Opony wywaliłem, nigdy nic więcej Dębicy nie kupiłem i do końca swoich dni nie mam zamiaru. Przez ponad 20 kolejnych lat nigdy więcej aquaplaningu nie miałem.

AbsolutnyBrakKarku

2022-07-13, 19:29
Tak jak go na prostej jebnelo to tylko opony łyse, ch*jowe albo i jakaś awaria. W cywilnym samochodzie żeby aquaplaning wystąpił przy zdrowych kapciach to trzeba by w rzekę wjechać.

dupekzoledny

2022-07-13, 19:41
To Dacia, tylko u ruskich sprzedawali (?) to pod marką Renault.

Andrzejas

2022-07-13, 20:16
Nemrod90 napisał/a:

Przednionapędowe auta potrafią być bardziej niebezpieczne od tylnonapędowych, co widać na nagraniu. Lekki tył nad którym nie ma w zasadzie zbyt dużej kontroli potrafi odjechać w niespodziewanym momencie, kluczem jest ch*jowy rozkład masy takiego auta, pozbawionego wału napędowego, dyferencjału itd. W tym przypadku, jak ktoś wyżej pisał, dochodzą gówniane opony i totalny brak umiejętności, kierowca nie zrobił nic, by się ratować.



Słusznie. Zawsze prawdziwe auta miały (i mają) napęd na tył. Przedni napęd wymyślili ekonomiści, bo dzięki niemu można wyprodukować auto o wiele taniej. Przednionapędowce to wozidełka dla plebsu.