18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Gra nad którą pracuję

mateuszw93 • 2015-08-03, 23:14
Od jakichś 4 miesięcy pracuje nad swoją pierwszą grą, nic specjalnego, ale i tak chciałem się pochwalić

Zainspirowałem się Pong'iem i postawiłem na grafikę 3d:

no i wyszło coś takiego (Gameplay od 0:22, Ostrzegam muzyka może wk**wiać)





Grę tworzę na silniku Unreal Engine 4 używając głównie "Blueprints".
Wszystkie modele, muzyka, część tekstur (tą na ściankach kupiłem) sam tworzyłem, więc wygląda to jak wygląda...

Ciekawostka:
W grze nie użyłem kolizji, wszystko leci przez skrypt, przy dużych prędkościach piłka przelatywała przez wszystkie ściany.

Możecie pobrać tutaj:
Projekt na GameJolt.com



Materiał własny 8-)

kkk6666

2015-08-04, 00:23
Oj.... jak mam przy tym zwalić? :wytrysk:

mateuszw93

2015-08-04, 00:25
Brath napisał/a:

Dobra, to teraz napisz mi jakiego języka używasz i ile linijek kodu na to poszło?

Oczywiście przydadzą się jeszcze nazwy bibliotek które do stworzenia tej gry użyłeś.
Chyba że cały silnik sam od podstaw stworzyłeś ale w to nie wierzę.



Wiec tak, linijek kodu w c++ napisałem około 20, może troszkę mniej, potrzebowałem wczytać rozdzielczość ekranu z systemu.

Silnik to Unreal engine 4 i używałem ich autorskiego języka (o ile można to nazwać językiem programowania)"Blueprints", osobiście nazwał bym to programowaniem graficznym, proste i przyjemne

Goofywrc

2015-08-04, 00:28
Unreal Engine 4 to świetna zabawka. Jeden człowiek jest w stanie nieźle namieszać, a co dopiero cała brygada grafików i programistów. Polecam w przyszłości znaleźć sobie jakichś paziów do pomocy i trzepanie hajsu na takich gierkach. Poza tym ten silnik nadaje się też do projektowania budynków co daje możliwość pobawić się grafikom w architektów i zasłynięcia w branży :)

BarbraStyle

2015-08-04, 00:40
Też bawiłem się w robienie gier, tyle że w Javie i na Androida, biblioteka LibGDX. Tu link do Google Play, jeśli kogoś interesuje - http://bit.ly/1SEajYh Taki prosty platformer, bez fajerwerków. Do poruszania się kwadratem używa się akcelerometru i ekranu dotykowego, napisanie gry zajęło mi około miesiąca. Wcześniej z programowaniem nie miałem do czynienia. Jeśli ktoś chce rozpocząć swoją przygodę z produkcją gier 2D na Androida, to polecam LibGDX. Nie ma ogromnych możliwości, ale jest za to w miarę proste w opanowaniu.

Co...........aa

2015-08-04, 00:41
Zrób wersje na steama i androida, no i mulit, to z kolegami będzie można pograć ;)

mateuszw93

2015-08-04, 00:47
Collaaaa napisał/a:

Zrób wersje na steama i androida, no i mulit, to z kolegami będzie można pograć ;)



Staram się, wystawiłem się na GreenLight, poszukaj Bounce That Ball

Perfid

2015-08-04, 00:55
Hah, świetny pomysł, piwo :D w multi będzie świetne :D

petru23

2015-08-04, 01:27
dobre na telefon do kibla na dłuższe sranie.

hienamas

2015-08-04, 01:32
może jak byś wypuścił na konsole to bym zagrał bo sram na tego całego pc i steama

mateusz243

2015-08-04, 01:49
Cos jak stary dobry pong ;]

NeverWalkAlone

2015-08-04, 01:53
Jak dla mnie kozacko, dobre na zajebke

gimi84pl

2015-08-04, 02:01
Doobre, czerpałeś chyba z ssarpbc

lo...........sh

2015-08-04, 02:53
Skojarzyło mi się z grą Vortex z iPoda nano 4g :P Możesz podchwycić parę pomysłów np. przechodzenie z levelu na level...
youtube: watch?v=-f-VnH-KgYE

pionner

2015-08-04, 03:25
Na prawdę przyjemne, mam tylko trzy uwagi:
-zgłupiałem w menu, nie wiedziałem na początku co mam tam zrobić, dopiero po padaczkowaniu myszą załapałem gdzie są przyciski.
-cały korytarz mógłby się powoli obracać (może w 1 stronę gdy piłka leci tam, w 2 gdy wraca?) dodałoby to grze dynamizmu
-nie wiem czy to tylko moje wrażenie, ale piłka tak jakby odbijała się nie od paletki, tylko z pół metra przed nią.

Poza tym gierka zajebista, 9/10 ;)

edit. zrób logosy na początku pomijalne. Niepomijalne intra to największe gówno w grach jakie można zrobić. (część gier nie pozwala pominąć za 1 razem, ale przy kolejnych odpaleniach się to zmienia- tak też jest nieźle, bo nie wkurzasz gracza za każdym razem :P )

edit2. w menu po wejściu w creditsy i wróceniu nie działa przycisk exit.