Jego poprzednikiem był Fiat 500, następcą Fiat Cinquecento.
Przecież to zdanie nie ma najmniejszego sensu. Spróbuj powiedzieć po włosku "Fiat Cinquecento" a następnie "Fiat 500". Zgadnij, co wyjdzie? Że obydwa fiaty, to fiaty cinquecento.
Cinquecento, to na polski 500.
Obecne fiaty 500 nazywane są przez włochów cinquecento, bo zwyczajnie nie da się ich inaczej nazwać. Tylko dla Polaków-buraków zmienili nazwę na "pięćset", żeby się im nie kojarzyło ze starym, dobry cinkocinko, ale to nie zmienia faktu, że każda 500 to cinquecento.
Ładne debile redagują wikipedię. Choćby z tego powodu radzę zachować ostrożność przy czerpaniu z niej wiedzy.
Ale z Ciebie pacan. Tu chodzi o nazwę, a nie jak to się wymawia, Fiat 500 a Cinquecento to 2 inne auta. Najpierw była 500 stara, potem Maluch następnie Cientek. O nowej już nie wspomnę.
Proszę zdjecia:
Obrazek
Stara 500
Obrazek
Cienki.
Doucz się najpierw, a nie pierdoły piszesz.
Fiat 500 o Cinquecento è la denominazione di quattro modelli utilitari prodotti dalla casa automobilistica torinese FIAT a partire dal 1936, e di altre versioni derivate, costituite da versioni speciali o costruite su licenza, oltre a vari prototipi, show car e concept car.
Il termine Fiat 500, quindi, può essere riferito a:
Fiat 500 "Topolino" del 1936, e alle derivate:
Simca 5 del 1936;
Simca 6 del 1947.
Fiat Nuova 500 del 1957, e alle derivate:
Fiat-Abarth 500 del 1957;
Ghia 500 Jolly del 1957;
Autobianchi Bianchina del 1957;
Steyr-Puch 500 del 1957;
Fiat 500 Motocarrello del 1960;
Moretti 500 Coupé del 1961;
Fiat 500 Giannini del 1963;
Ferves Ranger del 1966;
Autobianchi Giardiniera del 1968;
Francis Lombardi 500 My Car del 1968;
Fiat 500 Lucertola del 1969.
Fiat Cinquecento del 1991.
Fiat 500 del 2007, e alle derivate:
Abarth 500 del 2008;
Fiat 500L del 2012.