18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

F-15C - test silników i pokaz ich mocy

rolerek • 2014-03-15, 23:21


Filmik może niezbyt sadystyczny ale pokazujący dwie fajne (moim zdaniem) rzeczy:

1. Test dysz
2. Kopyto jakim dysponuje ten samolot

Zasada jest taka, że im dysza "węższa" tym powietrze szybciej przepływa a tym samym silnik generuje większy ciąg. Oczywiście po włączeniu dopalania dysza musi się rozszerzyć, bo ciśnienie gazów jest tak duże że rozj***łoby silnik ;-) Pilot poprzez przepustnicę wysyła sygnały do układu sterującego silnika informacje o żądanym poziomie ciągu a następnie komputery przeliczają to na odpowiednią ilość obrotów wału, ilość podanego powietrza i paliwa oraz poziom otwarcia dysz.

W F-15C zamontowano dwa silniki Pratt&Whitney F100-PW-220 dające sumarycznie ok 22 ton ciągu co widać, bo samolot po prostu zapie**ala w niebo...

Jako ciekawostkę mogę podać, że W większość silników odrzutowych dysze sterowane są przez siłowniki w których przepływa płyn hydrauliczny pod ciśnieniem. Ciekawym rozwiązaniem jest to, że dysze w tych silnikach napędzane są pneumatycznie gazami wylotowymi, niby nic szczególnego ale w praktyce ma to fajny efekt uboczny w postaci tzw. zipping sound w trakcie przechodzenia w skrajne położenia (np. w 0:23).

W 1:39 pilot daje po garach i robi unrestricted climb. Ale moc !

Tutaj (od 0:23) dobrze słychać jak pilot pracuje przepustnicą:


Kopcio

2014-03-15, 23:35
Masz piwo za fajne filmiki i bardzo dobry opis no i za dysze anal.
Nie wiedziałem że można jak by nie było, dosyć sporym wielozadaniowym samolotem wystartować na 100-200 metrach, szacun dla konstruktorów i pilotów.

~DMT

2014-03-16, 00:03


Silnik solo, na hamowni.

Ptoon

2014-03-16, 00:34
Cytat:

Nie wiedziałem że można jak by nie było, dosyć sporym wielozadaniowym samolotem wystartować na 100-200 metrach


Dla chcącego nic trudnego, a jak się bardzo chce to można też pionowo :amused:

rolerek, widać, że wiesz co nieco w temacie. Proszę o komentarz do tego filmiku.

zincum

2014-03-16, 00:58
Karwasz twarz, ile razy to można dodawać. Macie raz kolejny i się jarajcie.

swampman

2014-03-16, 01:09
przepustnicofile j***ne

spiceman

2014-03-16, 03:10
A kogo to obchodzi?

DubSon

2014-03-16, 10:05
Komu to potrzebne?

miskolabor

2014-03-16, 10:05
Na pierwszym filmiku, pilot oblatuje maszynę, prawdopodobnie po obsłudze, a, że, wykonuje pionowe wznoszenie tzw. świecę, była to obsługa silnika lub najprawdopodobniej jego wymiana, też dlatego pilot daje od razu w p*zdę, żeby przewentylować silniki (turbowentylatorowe) i sprawdzić ich moc itp. Obsługuję nasze F-16 i pozdrawiam wszystkich z JW1158

UBcjaPOLSKA

2014-03-16, 10:05
Skoro to nie jest sadystyczne, to po co zaśmiecasz tym sadistica? Idź na kwejka, albo forum fanów przepustnic.

iOskar

2014-03-16, 10:05
up@ Na pewno nie takiego gimbusa jak ty.

Zajebisty temacik, dzięki ;)

szczur2000

2014-03-16, 10:08
a ja tam k***a nic nie słyszę

Glugsti

2014-03-16, 10:15
mój matiz ma większą moc

Krakus76

2014-03-16, 10:16
a to wszystko na rope jak jej braknie to kupa złomu

Mr.Drwalu

2014-03-16, 10:21
DubSon napisał/a:

Komu to potrzebne?



Aa, nawet żeby sobie papieroska odpalić. :P