18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Elektrycy Czelabińsk

C0C0JUMBO • 2021-02-13, 16:09
Coś poszło nie tak. Nie znam się. Zastanawia mnie tylko użycie śniegu zamiast gaśnicy.


ritu4l

2021-02-13, 22:46
żmij napisał/a:

Serio?
Well... Thank you very much, Captain Obvious.



Nie no lepiej pie**olić w komentarzach że elektryk kazał ci polewać śrubę stykową wodą. Szkoda że nie posłał cię do sklepu po wiadro fazy. pie**olony ciulu.

Anonimowyja

2021-02-14, 00:27
szlovak napisał/a:

Myśłaełem że łuk, ale chyba może to być też zwarcie



Rozróżniamy dwa rodzaje zwarcia - zwarcie metaliczne (o niskiej impedancji zwarcia) oraz zwarcie łukowe (o dużej impedancji zwarcia).
Od siebie mogę dodać, że dzisiaj montowane rozdzielnice średniego, a nawet niskiego napięcia o wysokich wartościach prądu zwarciowego są wyposażone w zabezpieczenia łukoochronne - są to optyczne detektory łuku w celkach (szafach wydzielonych dla pól odpływowych) oraz szynach zbiorczych, współpracujące z polem pomiaru napięcia na szynach. Jeśli czujniki są pobudzone, a dodatkowo na szynach występuje duży spadek napięcia (który towarzyszy zwarciom) to wyzwalane jest zabezpieczenie szyn tzw. IV stopień zabezpieczenia nadprądowego, które odcina zasilanie szyn zbiorczych bez zwłoki czasowej (w przeciwieństwie dla I i II stopnia, które zresztą działa dla pól odpływowych).

Kolejna rzecz, to ubiór ochronny energetyka który wykonuje prace łączeniowe - jest to pełna odzież łukoochronna, trudnopalna, samogasnąca o odpowiedniej wytrzymałości na promieniowanie (głównie UV i podczerwone). Do tego buty i rękawice elektroizolacyjne, kask i przyłbica. Czasami można spotkać się ze strojem przypominającym te używane przez saperów.