Dział badań i rozwoju Michelina sukcesywnie pracuje nad nową technologią w ogumieniu. Chodzi o koło, w którym opona jest zintegrowana z felgą tworząc jedną całość. Od pierwszych konceptów koncern zaczyna przechodzić do fazy produkcyjnej, budując pierwszą fabrykę, która ma specjalizować się w tym produkcie.
Produkt, który otrzymał nazwę Tweel ujrzał światło dzienne już w 2005 roku. Po pierwszej fascynacji przyszedł czas na konkrety. Zakład produkcyjny na powstać w Południowej Karolinie w USA. Początkowo futurystyczne koła mają być montowane w niewielkich maszynach budowlanych oraz kosiarkach. Są to pojazdy, które nie osiągają zawrotnych prędkości, jednak biorąc pod uwagę postęp technologiczny nie można wykluczyć że pewnego dnia ten patent zawita na tory wyścigowe.
W Afganistanie było wiele Hummerow z tymi kołami ... niby miały nie wysadzać min domowej roboty tylko ze Islamiści się wycwanili i robią miny odpalane sygnałem z daleka ... ;/ j***ć pojebów islamskich
świetnie. Teraz zamiast samych opon trzeba będzie całe koło kupować. Już jestem ciekaw jak szpece od marketingu wmówią ludziom że to świetne rozwiązanie
Nie wmówią, bo to bzdura. Podobne rozwiązania na tym globie były od lat. To się nie sprawdza, robili to sowieci, robili hamburgery w ubiegłym wieku. Nie daje rady, na krótką metę zajebiste. Ale po co, skoro są opony "piankowe". Znowu pytanie po co, do zastosowań specjalnych już od dawna wykorzystywane.
To, że "misiek" od dawna robi ch*jowe opony, na góra dwa sezony to każdy wie. Więc musiał czymś zabłysnąć?
W obecnej sytuacji koła takie mają pewną wadę, przykładowo zimą jak pomiędzy te lamelki naładuje się śniegu koła stracą wyważenie na tyle że nie będzie dało się jechać. Najpierw moim zdaniem trzeba to coś zaślepić żeby syf się tam nie dostawał.
Przecie to się nada do roboty w polu albo do terenówki... Gdzie indziej za drogie rozwiązanie. Co z tego że nie przebijesz? Zapas i tak wozić trzeba bo uszkodzenie jednego takiego "węzła" będzie nie do naprawy...
Tory torami, to ma zastosowanie w rajdach przełajowych gdzie opony mają okazję pękać i ma to bardzo negatywny wpływ na wyniki. Ile czasu na takim rajdzie Dakar jest marnowane na zmiany opon?