18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Dziwne koło

majkel_admwz • 2014-11-23, 12:20
Dział badań i rozwoju Michelina sukcesywnie pracuje nad nową technologią w ogumieniu. Chodzi o koło, w którym opona jest zintegrowana z felgą tworząc jedną całość. Od pierwszych konceptów koncern zaczyna przechodzić do fazy produkcyjnej, budując pierwszą fabrykę, która ma specjalizować się w tym produkcie.





Produkt, który otrzymał nazwę Tweel ujrzał światło dzienne już w 2005 roku. Po pierwszej fascynacji przyszedł czas na konkrety. Zakład produkcyjny na powstać w Południowej Karolinie w USA. Początkowo futurystyczne koła mają być montowane w niewielkich maszynach budowlanych oraz kosiarkach. Są to pojazdy, które nie osiągają zawrotnych prędkości, jednak biorąc pod uwagę postęp technologiczny nie można wykluczyć że pewnego dnia ten patent zawita na tory wyścigowe.

kar0luch

2014-11-23, 20:35
Gdzieś, kiedyś przeczytałem, że te 'opony' słabo znoszą siły boczne. Jazda przód/tył spoko, ale szybko zakręcać na tym się nie da.

MauełuszTe

2014-11-23, 21:26
Nie ma ścianek bocznych, a powietrze nie sp***ala. Magia.

cenius

2014-11-23, 21:29
Opory toczenia jakbym Kalisza na pace wiózł.

Smuxer

2014-11-23, 22:51
sami sobie pętle na szyję zakładają tym rozwiązaniem

lunio86

2014-11-24, 01:57
Do szybszych pojazdow nie zamontuja bo przy hamowaniu przednia czesc podwozia jebnie o nawierzchnie, tak szczerze nikt na to wczesniej nie wpadł, przecież to tylko lepsza gumowa rama na gumowych paskach

Pastel

2014-11-24, 18:39
W wojsku już je testują na Humviee


grauper

2014-11-24, 20:24
Te koło - opony mają jeden podstawowy problem. W porównaniu do klasycznych ścierają sie o wiele wiele szybciej.