Pytanie do ekspertów: Jeśli to A/T i wysiadły hamulce, to dałoby się w czasie takiej jazdy wrzucić wsteczny albo P(arking)?
@ Velture - nie wrzuciłbyś pierwszego biegu przy takiej prędkości... W normalnym sprawnym samochodzie można zrzucić najwyżej 2 , maksymalnie 3 biegi w dół , ale na przykład z 6 na 1 nie da rady , nawet przy minimalnej prędkości dla 6 biegu .
Natomiast i tak wydaje mi się , że to jest Ameryka , więc z bardzo dużym prawdopodobieństwem automatyczna skrzynia i " ręczny " elektryczny lub w pedale .
I nie powiedziałbym , że to awaria hamulców , bo mój samochód z górki na autostradzie się tak nie rozpędza , obstawiałbym rzecz dokładnie przeciwną czyli zablokowanie pedału gazu , w innym wypadku samochód zwalniałby hamując silnikiem .
@up w sprawnym samochodzie to w ogóle nie wrzucisz jedynki przy jakiejkolwiek prędkości
Nie da się wrzucić pierwszego biegu podczas jazdy bo jedynki w prawie żadnym samochodzie nie mają synchronizatorów, iloma samochodami nie jechałem to w żadnym nie dało się wrzucić jedynki podczas jazdy, no chyba że samochód już na prawdę praktycznie stał w miejscu poruszał się minimalnie ale napewno nie 5-10kmh, Jak się jest pod górką i wie się że dwójka nie da rady to się samochód zatrzymuje i wrzuca jedynke i rusza dalej, wszyscy tak robią.
Poza tym nie uczyli Cię na prawku, że na pierwszym biegu się nie jeździ, tylko z niego rusza?
@ Patroy pie**olisz , natomiast z tą jedynką to przesadzasz , u siebie dojeżdżając do krzyżówki, mogę bez problemu wrzucić jedynkę. Mogę się na niej rozpędzić bodajże do +- 20 na godzinę i mam wtedy odcięcie przy 4 tysiącach , więc jadąc więcej niż 20 rzeczywiście nie wrzucę jedynki , bo silnik wyskoczył by spod maski , natomiast nie ma problemu , żeby wrzucić ją w czasie jazdy z niższą prędkością , ale zatrzymywanie się podczas jazdy pod górę , żeby zrzucić bieg , to jest totalna bzdura , nie wiem kto to jest " wszyscy " , którzy tak robią .
Ps. Powiem ci więcej , mogę wrzucić jedynkę nawet podczas jazdy do tyłu i ładnie wchodzi . Synchronizatorów nie ma na wstecznym , bo jak parkuję i chcę cofnąć , żeby poprawić i wrzucę wsteczny tocząc się chociaż z minimalną prędkością do przodu , to szarpie tak , że cała buda mi się trzęsie , natomiast jak mi się śpieszy i wyjeżdżam z miejsca parkingowego szybko na wstecznym i wrzucę jedynkę , to auto nawet nie drgnie .