18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Diesel nie taki nudny

Rezonator • 2016-06-25, 13:50
Coś dla miłośników motoryzacji i szeroko pojętego "tuningu".

Przedstawiam Wam jeden z projektów, a raczej efektów tuningu pompy paliwa ekipy Dieselmeken. Co najlepsze gość projektuje i buduje od podstaw pompy pod dany silnik dobierając odpowiednio wszystkie parametry, średnice kanałów itp. i tylko na tym polega cały tuning (tylko i wyłącznie układ zasilania). Brak ingerencji w jakiekolwiek inne podzespoły.
Zaskakujące, ile można wycisnąć z poczciwego dieselka za pomocą dobrze zrobionej samej pompy. Aż miło popatrzeć jak daje dyma ;-)

Polecam profil na fb Dieselmeken AB i kanał na Youtube, gdzie można zobaczyć cały proces wykonania, regulacji i testowania takiej pompy.



Dieslem można? Można

Ko...........ki

2016-06-26, 02:25
Cytat:

Up up, przeczytaj ze zrozumieniem człowieku i nie unoś się jak obsrany


Trochę kultury, k***a!
:amused:

de...........nt

2016-06-26, 02:33
cola1111 napisał/a:

Co ty człowieku pie**olisz, przecież na końcu widać, że do tego starego diesla jest wsadzone turbo większe niż w 420 konnej Scani...Nawet słychać, jak świszczy to turbo. Zresztą niby to jedzie, ale więcej dymu niż dynamiki, obczaj kilka ostatnich filmów fanów 4 kółek na YT, tam pokazują jak przyspiesza najszybszy w Polsce diesel (jakieś BMW, ponad 500koni) to tamta BMW puści troszeczkę dymku, bo jest dobrze zestrojone, a ten mercedes to połowy paliwa nie zdąży przepalić, bo dawka jest źle ustawiona. Taka to ''super'' pompa... Zupełnie jak mój stary Ursus C330 też mam zwiększoną dawkę i też kopci jak szalony, ale do zaorania ogródka idzie jak przecinak xD



Owszem, masz rację, w 90 % drogi kolego, widać, że wiesz o co chodzi w temacie.
Teraz kwestia pozostałych 10 %.
Odrobinę się mylisz a propos najszybszego diesla w Polsce i kwestii dymienia.
Najszybszym dieslem w Polsce jest golf MK 2 4x4 zrobiony przez ekipę Ecuproject z Wrocławia, który robił regularne niskie 10-tki na 1/4 mili.

Żadne polskie BMW w dieslu nigdy nie zbliżyło się do tego wyniku.
Po drugie, przy modyfikacji starszych samochodów (diesli oczywiście) z wysokociśnieniową pompą paliwa (jak chociażby mercedes na filmie) , nie ma opcji, żeby przy założeniu dużego turbo wysterować wszystko tak, żeby ani odrobina paliwa nie poszła w tak zwane "p*zdu".
Wiesz, jak się stroi turbinę, żeby podawała ciśnienie grubo ponad 2 bary? Wiesz, jakie to powinny być turbiny? Wiesz, jak mocno potrzebują "oddychać"?Tłumaczę szybko.
Przy montowaniu dużego turbo, trzeba dawać też dużo powietrza i srać paliwem przy remapie. Świadomie, wiedząc, że do spalenia mieszanki w przypadku auta nastawionego na moc potrzebna jest nadwyżka paliwa nad powietrzem, reszta oleju napędowego pójdzie w p*zdu. To ma być szybkie auto, a nie ekologiczne toczydełko.
A nawet najmniejsza dawka nieprzepalonego oleju napędowego zamienia się w czarną chmurę za samochodem.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości służę pomocą i wyjaśnieniami :)

Andrzejas

2016-06-26, 03:33
@up

Żadna sztuka.
Jeśli tu chodzi tylko o moc, to lepiej zdetonować w tym Mercu cały bak. Wtedy mocy będzie najwięcej i... dymu też.

Krak

2016-06-26, 08:14
Złomować trupa. Nie ma nic gorszego jak jechać za takim śmierdzielem.

GTi

2016-06-26, 09:18
cola1111 napisał/a:

Co ty człowieku pie**olisz, przecież na końcu widać, że do tego starego diesla jest wsadzone turbo większe niż w 420 konnej Scani...Nawet słychać, jak świszczy to turbo. Zresztą niby to jedzie, ale więcej dymu niż dynamiki, obczaj kilka ostatnich filmów fanów 4 kółek na YT, tam pokazują jak przyspiesza najszybszy w Polsce diesel (jakieś BMW, ponad 500koni) to tamta BMW puści troszeczkę dymku, bo jest dobrze zestrojone, a ten mercedes to połowy paliwa nie zdąży przepalić, bo dawka jest źle ustawiona. Taka to ''super'' pompa... Zupełnie jak mój stary Ursus C330 też mam zwiększoną dawkę i też kopci jak szalony, ale do zaorania ogródka idzie jak przecinak xD




Co Ty pie**olisz człowieku? Porównanie z dupy bo o ile oba te auta to diesle jeden jest sterowany mechanicznie a drugi elektronicznie...
BMW jest na CR i ma kilka cykli wtrysku co daje lepsze rozpylenie i spalenie mieszanki, a dwa to można ograniczyć dymienie limiterami dymienia w sofcie - jeśli ktoś ogarnięty robi program. Nie pamiętam czy zostawili DPF czy wywalili? Bo to też jest dosyć ważne.

A propo Twojej c330 to tak jakbyś założył chipbox - o czym F4K też już mówili. Musisz jesze nadrobić parę odcinków

ex32

2016-06-26, 09:58
Rezonator napisał/a:

Co najlepsze gość projektuje i buduje od podstaw pompy pod dany silnik dobierając odpowiednio wszystkie parametry, średnice kanałów itp. i tylko na tym polega cały tuning (tylko i wyłącznie układ zasilania).



Jasne. Perfekcyjnie zestrojone :) A sadza więcej śladu na asfalcie zostawia niż śladów z opon :)

Ar...........ch

2016-06-26, 10:03
Rezonator napisał/a:

Brak ingerencji w jakiekolwiek inne podzespoły.
Zaskakujące, ile można wycisnąć z poczciwego dieselka za pomocą dobrze zrobionej samej pompy. Aż miło popatrzeć jak daje dyma ;-)



Raven93 napisał/a:


Coś mi tu pie**olisz Jan



Ano właśnie. Nawet pierwszy ekran wrzuconego filmiku pokazuje, że kolega autor nie wie o czym pisze, ale najarał się na swoją fantazję jak szczerbaty na suchary.

karoldeicide

2016-06-26, 10:09
w ch*j dymu. benzynką też tak można tylko bez czarnej chmury.
diesel do traktorów a gaz do zapalniczek

spiepszaj_dzbanie

2016-06-26, 10:09
GTi napisał/a:

Nie pamiętam czy zostawili DPF czy wywalili?


Na 100% cukierek wyj***ny. Każdy tak robi. Przez mniejsze opory zyskujesz parę kucyków.

Ver0

2016-06-26, 12:20
Oczywiście, że dieslem można potwierdziło to Audi podczas Le Mans 24. Płaczą tylko użytkownicy matizow i eko ciecie oraz Ci co uzyskują tatusia auto w leasingu :)

~PowerBoBass

2016-06-26, 15:32
Rezonator napisał/a:

Zaskakujące, ile można wycisnąć z poczciwego dieselka za pomocą dobrze zrobionej samej pompy. Aż miło popatrzeć jak daje dyma ;-)



Nie ma to jak pie**olnąć megababola w opisie i jeszcze się kłócić, że dobrze jest i tak miało być :wyj***ne:

ksirion

2016-06-26, 17:17
Rety, jak ja nie cierpię takich kopciuchów i śmierdzieli. Prosta droga do nowotworów.

Hiszpan_z

2016-06-26, 22:33
Nie pamiętam czy zostawili DPF czy wywalili?
k***a to W 124, DPF !!!. Fachowcy z was jak z koziej dupy trąba. Szkoda keybarda na was.

GTi

2016-06-26, 22:46
@ up, Gdzie napisałem o DPF w mercu?
Cytat:

BMW jest na CR i ma kilka cykli wtrysku co daje lepsze rozpylenie i spalenie mieszanki, a dwa to można ograniczyć dymienie limiterami dymienia w sofcie - jeśli ktoś ogarnięty robi program. Nie pamiętam czy zostawili DPF czy wywalili? Bo to też jest dosyć ważne.



Tyś jest k***a fachowiec w czytaniu :ok***a: