18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Demoscene bez ograniczeń

NOVAXON • 2014-06-03, 21:39
Witam wszystkich ponownie ;-) Zgodnie z obietnicą z poprzedniego tematu wrzucam demka, które nie są ograniczone wielkością. (Jeżeli widzisz taki temat pierwszy raz to proponuje rzucić okiem na część 1sza, która stanowi wstęp do tej).

Selekcja była naprawdę ciężkim zadaniem jednak ostatecznie udało mi się wybrać te najlepsze... jeżeli to w ogóle możliwe :-/



Proponuje rozpocząć nasz seans czymś bardzo spokojnym. Przed wami "Caclifer" stworzony w 2013 roku przez grupę Still. Jeżeli dysponujecie ekranem o rozdzielczości 4K dawajcie na maxa :D Rozmiar demka to 15,3MB



Następne demko z 2010 roku prezentuje miasto. Budynki wyglądają niemalże jak prawdziwe. (pamiętajcie-to tylko tekst, ŻADNYCH tekstur). Autorem "Debris'u" jest Farbrausch. Plik zajmuje zaledwie 177kB.



Kolejne demko w głównej mierze jest silnikiem fizycznym prezentującym zachowanie wirtualnych cząsteczek(przykładowo upadek w 2:40). Twórca i rok jest ten sam. Rozmiar to 42MB.

Cytat od twórców:
"This demo is designed for quad-core or better CPUs. We wanted to make use of
multi-threading. What's the use of having multi-threading engine and then
making a demo that runs on slow CPUs? Also, as the GPU has to do some of the
computing it should be quite fast, too. If your PC is too slow this demo will not only run at low framerates, it
will break apart terribly. This is because many scenes involve physical
simulations - you can't simply drop frames. Going the whole way, with the CPU calculating something, feeding that into
the GPU, starting a shader, reading it back, running the result through the
CPU to generate some GPU data which is then rendered... yeah! This version fixes some of the bugs in the party version. Out of memory crashes are still likely if you have less than 1GB of video memory on your
graphics card." --> zapraszam sadoli z dobrymi kompami do testów i zdania relacji, tak czy siak jest to nadal 4ro letnia demoscena.


Teraz pora na typowe demo - o wszystkim i o niczym - takie są najciekawsze bo nie wiadomo co autorowi, w tym przypadku ASD, do łba strzeli. Rok 2010 był bardzo udany ponieważ to demko jest również jest z tego okresu. Rozmiar to 62MB.




Dziękuje wszystkim za uwage i pozdrawiam :D

wieczór

2014-06-04, 02:07
Koledzy ja wam to wyjaśnię, jako ktoś kto aktywnie bierze udział w demoscenie. Prawda jest taka, że dema są małe bo to co widzicie na ekranie jest generowane w czasie rzeczywistym. Nie ma pliku video - a to video zajmuje dziesiątki i setki megabajtów, dane. Kod jest z reguły niewielki, obejrzyjcie dowolną bibliotekę. Do @likfidator: nie ma bibliotek idących w dziesiątki i setki megabajtów. To co widzisz instalując sterowniki to kupa oprogramowania, obrazki, i tym podobne pierdoły - sam sterownik np. OpenGL jest tyciusi. I to w zasadzie tyle.

A tym co powoduje że demka na PC wyglądają tak ładnie - jest sprzęt. On to w znacznej części wyręcza koderów, po prostu szybko rysując to wszystko, co niegdyś renderowało się w minuty na klatkę. Oczywiście to nie znaczy, że jest to takie proste - trzeba jeszcze stworzyć algorytm który te światy 3d wygeneruje, bo to też często nie są gotowe modele.

Ja działam na scenie takiej bardziej retro - scena PC mnie nie bawi, jest za prosto :) - ale jako programista wiem jak to w środku działa ;) Powyższe demko - State of the Art na standardową Amigę 500 - mieści się na dyskietce 880KB :)

Edit: acha i pisanie w assemblerze nie jest takie znowu ciężkie, po prostu współczesnym programistom mózgi podrewniały na starość, tam się myśli na innym poziomie i trzeba to robić szybciej, żeby skończyć na czas ;) No i pod współczesnymi systemami i tak nie ma jak się dorwać bezpośrednio do sprzętu, więc trochę to inaczej wygląda.

cornishon69

2014-06-04, 02:25
Ja prosty chłop myślałem, że skoro mówiliście, że to wszystko z literek to coś w tym stylu 8====D~ Tylko w ch*j na masową skalę i w ch*j większe. A to po prostu obrazek upchany na maska.

DFM

2014-06-04, 05:07
Fajnie że jest ktoś kto ma tak samo poj***ny i lubuje w tym co ja ;)

lemo1029

2014-06-04, 06:51
Wytrzeszcz i wieczór ładnie to opisaliście , zrozumiale, bynajmniej dla mnie ;)

Martinez1986

2014-06-04, 09:13
Poj***ne demko z Amigi 500 (klasyk)


Oglądać od 06:26

ps. od 09:19 :idzwch*j:

4h...........ch

2014-06-04, 09:44
Zachwycanie się rozmiarem demka ma tyle wspólnego co zachwycanie się rozmiarem mózgu, a gdyby tak było to płetwal błękitny by właśnie tutaj postował zamiast mnie. Wygenerowanie takiego obrazu w grach wideo jest nadal nie możliwe a dla filmów i efektów specjalnych samo nagranie tego mogło trwać kilka godzin.

The_Generat

2014-06-04, 10:03
a nie ma ktos betagerów / joker team ? potrzebuje wersje normalnie dyskowe do odpalenia na amidze

scenowcy powinni pamietac :)

wieczór

2014-06-04, 14:53
@4hitch: jest jak najbardziej mozliwe i to co widzisz to jest na to dowod. Widzisz obraz NIE RENDEROWANY godzinami tylko własnie tworzony w czasie rzeczywistym, na zwykłym pececie i standardowym akceleratorze, ale twierdzisz ze to co widzisz jest niemozliwe :) Miałem na uczelni takiego goscia, chyba nawet tytuł profesora miał :) Stworzenie gry wiaze sie z zupełnie innym wysiłkiem, mianowicie stworzenie engine'u i algorytmu samej gry jako takiej, a nie po prostu zaimplementowaniu efektow. A co do efektow to programisci demoscenowi udowadniaja tu swa wyzszosc nad korporacyjnymi, ale to inna broszka - oni robia to dla hobby i moga tracic godziny dopieszczajac jakis efekt, programista w korporacji ma zalozenia, projekt i terminy.

@Martinez1986: Piwko za megademo BudBraine'ow - jedno z moich ulubionych :) Czasem sie zastanawiam co ci kolesie zazywali :)

4h...........ch

2014-06-04, 16:12
@wieczór przypatrz się demom a temu co masz w filmach czy grach. 10 tys renderowanych części to jest pikuś, ba sam bym ci zaprogramował nawet takie w 4K, bo ustawienie rozdzielczości ekranu to nie jest nic niezwykłego. Fizyka gier już dawno osiągnęła poziom prezentowany na demach, a odczyt określonego toru ruchu i to jeszcze bardzo prostego nie jest niczym nadzwyczajnym. Te dema to może 1% tego co jest w grach. W dodatku tutaj jest dość mała lokacja.

Nie dość, że podważasz to co piszę a stawiając na to że nawet nie pamiętasz, kto na Twoich studiach był kim to mogę śmiało powiedzieć, że mam więcej wspólnego z branżą gier komputerowych niż ty, to nic. Wybaczam. Na początku napisałem Ci dlaczego te dema nie robią żadnego wrażenia dla mnie. Pasja swoją drogą a odkrywanie czegoś co już jest inną. Ale czego nie da się wybaczyć osobie po studiach:

Nieumiejętność czytania ze zrozumieniem! Naucz się czytać i rozumieć. Czy napisałem coś o tym, że te dema są renderowane godzinami? Nie, wspomniałem że efekt widziany na demach (odbicie świateł głównie) jest niemożliwy do osiągnięcia, może na PS4 da się uzyskać duży procent takiego efektu wizualnego ale gra już musiałaby być dość prosta. Filmy to całkowicie inna kwestia, tam 4K to dziś minimum. A graficznie musi być dopracowane w miejscach w których nawet gołe oko nie widzi. Przykład: w grach można wybaczyć dość robotyczny chód postaci, lecz jeśli chcesz przenieść to do filmu. Same obliczenia kolejnej klatki wycisną z czterordzeniówki ostatnie poty.

Sonal

2014-06-04, 20:15
Kiedyś pisałem programy i gry na Amigę. Kilka wydałem gdy był boom po wejściu w latach '90 ustawy o prawie autorskim i była "moda" na oryginały, a ludzi było stać tylko na polskie badziewie.
Jednak nigdy nawet nie zbliżyłem się do tego co wtedy prezentowali twórcy dem. Oglądałem to wszystko z wypiekami na twarzy i marzyłem by osiągnąć ich poziom. To co prezentują dema docenić może tylko ktoś kto sam próbował napisać jakikolwiek program. Choćby w BASICu.