18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Czy mój samochód dymi?

tomus7856 • 2014-03-04, 01:20
Weź zerknij...

Kolega chciał przeprosić wszystkich zadymionych :ok***a:

paka2000

2014-03-05, 20:36
zupa*upa napisał/a:

Kolektor wydechowy wykonany z tworzywa rozszczelnił się na zgrzewie



Czaszka Ci się rozszczelniła chyba... W układzie wydechowym panuje temperatura powyżej 330 stopni (od około takiej temperatury zaczyna poprawnie działać sonda lambda), więc które tworzywo sztuczne by Ci to wytrzymało? Włókno węglowe? :homer:

FieraSS

2014-03-05, 20:51
W moim dieslu 1.7 w Astrze się nic nie dzieje, raz tylko EGR wyrzucał kod błędu, ale przepaliłem go ostro i się przedmuchał xD

anatomopatolog

2014-03-05, 21:33
antek025 napisał/a:

co on k***a, na węgiel jeździ?


A wiesz kolego, że były dawniej próby stworzenia silnika na pył węglowy? :)

Vika

2014-03-05, 21:54
otwarty wlew paliwa?

cveljan

2014-03-05, 22:34
Wrocław? k***a śmierdzielu zasmrodziłeś mi dzisiaj drogę do pracy!

mik777pl

2014-03-05, 23:47
:idzwch*j: znachorzy k***a:D kłócą się który lepszy mechanik.... Panowie jak by zebrać do kupy całą tą bablanine to może by coś z tego było, max gówno xD Nie wiadomo czy to diesel czy benzyna a gówno burza trwa... może wtrysk, olej w turbo, uszczelniacze na zaworach, woda w cylinderku (tak k***a Woda też może być płynem chłodniczym) a i do oleju mogła się dostać i wyobraźcie sobie faktycznie robi się masło... eh znawcy nad znawcami... mogę być dla was bogiem mechaniki do lat 90 xD a

mi...........dz

2014-03-05, 23:59
Stuart20 napisał/a:

W moim aucie ( francuz ) było to samo Jebnęła uszczelka ( między blokiem a tuleją cylindryczną ) i woda z chodzenia poszła do misy korbowej tam wymieszała się z olejem i te masło odpowietrzeniem poszło do kolektora ssącego a następnie wiadomo ...



Ciekawe... Tak to się kończy jak się chłopakowi kupuje lalki zamiast klocków LEGO...

Zero_Cool_

2014-03-06, 00:40
Stuart20 napisał/a:

W moim aucie ( francuz ) było to samo Jebnęła uszczelka ( między blokiem a tuleją cylindryczną ) i woda z chodzenia poszła do misy korbowej tam wymieszała się z olejem i te masło odpowietrzeniem poszło do kolektora ssącego a następnie wiadomo ...



Ty pie**olona, bezmózga k***o. Na klawiaturze, między literkami, a "enterami", masz też takie malutkie kropki i kreski. Są to znaki interpunkcyjne, których warto używać ty j***ny idioto. A jeśli już ich używasz to nie daje się przed nimi spacji.

W moim aucie (francuz) było to samo. Jebnęła uszczelka (między blokiem, a tuleją cylindryczną) i woda z chłodzenia poszła do misy korbowej. Tam wymieszała się z olejem i TO masło odpowietrzeniem poszło do kolektora ssącego, a następnie wiadomo...

k***a nie da się ciebie czytać cwe*u. Ja pie**ole, jak mnie wk***iłeś...

S.T.U_Cummins

2014-03-06, 00:51
ex32 napisał/a:




Widać że w aucie nawet koła sam nie zmienisz
"uszczelka między blokiem a tuleją cylindryczną" ??? co to? tam nie ma żadnej uszczelki. Uszczelka jest między głowicą a blokiem.

"Woda z chłodzenia poszła do misy korbowej tam wymieszała się z olejem i te masło odpowietrzeniem poszło do kolektora ssącego a następnie wiadomo ..." WTF!?

Poszła tobie UPG i płyn chłodniczy lał się do CYLINDRÓW, tam się spalał i dymiło studencie budowy silników PSA.




RYJ23 napisał/a:

@up a mnie sie zdaje ze rozj***lo Ci turbine,a dokladnie uszczelnienie,poczym silnik zaciagnal olej i tradycjnie sie ''rozbiegal'' w nastepstwie czego wyj***lo uszczelke pod glowica (a nie k***a jakas uszczelke oddzielajaca blok od tuleji cylindrycznej :D ) potem juz zrobilo sie maslo w oleju czyli mix woda/olej




anatomopatolog napisał/a:


Co Ty w ogóle pie**olisz?





michalczecze napisał/a:



Ciekawe... Tak to się kończy jak się chłopakowi kupuje lalki zamiast klocków LEGO...




Sova30 napisał/a:






k***a mać, gdzie wy do k***y nędzy, macie w układzie chłodzenia wodę???

W układzie chłodzenia silnika, znajduje się płyn chłodzący/chłodniczy, który nawet przy -30*C nie zamarznie a woda? wystarczy, że w nocy będzie -5 i rano do roboty nie dojedziesz, bo ci się baranie jeden z drugim będzie silnik grzał a dlaczego, bo k***a woda w układzie zamarzła! Ja pie**ole :homer:

To tak jak byś k***a do silnika lał "kujawski" zamiast syntetycznego/pół/ czy minerala!





michalczecze napisał/a:



Ciekawe... Tak to się kończy jak się chłopakowi kupuje lalki zamiast klocków LEGO...







Człowiek zamiast kłaść się spać to musi gimbazie budowę silnika PSA tłumaczyć :-/

Oringi



Blok, bez tulei :



Tuleje cylindryczne a w zaznaczonym miejscu jest uszczelka



Blok z tulejami ( tylko położyć uszczelkę i głowice )



Podobne rozwiązanie stosowano/stosuje się w wielu innych silnikach np Rover trzeba w necie poszukać :D

menelreoot napisał/a:

A Jeśli miał mokre tuleje cylindrów?



menelreoot - thx tego pojęcia mi brakowało łap piwko :-)

Co do definicji kolektor ssący/dolotowy obie są poprawne, ale można je podzielić na kolektor ssący -w jednostkach wolnossących i Kolektor dolotowy w jednostkach doładowanych. To jest moje zdanie Humanistyka nie jest moją mocną stroną :-D

Ps.
Zero_Cool_ napisał/a:



Ty pie**olona, bezmózga k***o. Na klawiaturze, między literkami, a "enterami", masz też takie malutkie kropki i kreski. Są to znaki interpunkcyjne, których warto używać ty j***ny idioto. A jeśli już ich używasz to nie daje się przed nimi spacji.

W moim aucie (francuz) było to samo. Jebnęła uszczelka (między blokiem, a tuleją cylindryczną) i woda z chłodzenia poszła do misy korbowej. Tam wymieszała się z olejem i TO masło odpowietrzeniem poszło do kolektora ssącego, a następnie wiadomo...

k***a nie da się ciebie czytać cwe*u. Ja pie**ole, jak mnie wk***iłeś...



WYpie**alAJ :-*

Jebacki

2014-03-06, 08:46
Gołym okiem widać, że to bulbulator....

anatomopatolog

2014-03-06, 14:57
Stuart20 napisał/a:


Człowiek zamiast kłaść się spać to musi gimbazie budowę silnika PSA tłumaczyć :-/


Jak się już wszyscy czepiamy siebie nawzajem to.... nie ma czegoś takiego jak "budowa silnika PSA".
PSA jest to francuski koncern motoryzacyjny skupiający takie marki jak: Citroën, Peugeot, Simca, Talbot, Panhard.
Silnik jaki opisałeś jest to silnik z zapłonem samoczynnym (znany większości jako silnik wysokoprężny, lub silnik Diesla). Tuleje cylindrowe mogą być odlane w kadłubie silnika. Mogą być też suche, lub mokre tuleje cylindrowe.
W silniku, gdzie tuleje cylindrowe są odlane w kadłubie silnika, wtedy materiał użyty do odlewu jest taki sam (tuleja, kadłub).
W silniku, gdzie mamy suche tuleje cylindrowe, wtedy tuleja jest wciskana w kadłub (często wykonany z gorszego jakościowo materiału), a tuleja nie ma kontaktu z cieczą chłodzącą.
I tu te Twoje tuleje cylindrowe, czyli mokre. Zewnętrzna część tulei ma bezpośredni kontakt z cieczą chłodzącą, a za tym idzie konieczność uszczelnienia między tuleją a kadłubem silnika. Rozwiązanie takie znajdziesz w starym poczciwym ursusie C-328, czy też C-330, czy też mercedes (silniki: OM401,OM402,OM403,OM404).
Pozdrawiam :)

damiang83

2014-03-06, 18:00
Kolektor z plastiku.

anatomopatolog

2014-03-06, 18:15
Zgadza się, masz w "cytrynce" na zdjęciu kolektor dolotowy z tworzywa sztucznego, ale ktoś wcześniej napomknął na temat kolektora wydechowego z "plastiku".
Temperatura gazów spalinowych potrafi przewyższać nawet 900 stopni Celsjusza.

zupa*upa

2014-03-06, 20:11
Fopa, kolektor DOLOTOWY. ale kto czytał dalej o "lewym powietrzu" to zrozumiał