18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Czesi wchodzą na Polskie tory

Vof • 2013-06-13, 11:49
Czeski przewoźnik Leo Express potwierdził na dzisiejszej konferencji prasowej zamiar wejścia na polskie tory już w grudniu tego roku. Pociągi mają być szybkie i komfortowe, a ceny biletów będą zależeć m. in. od momentu kupienia i popytu na dane połączenie.


– Zaoferujemy polskim pasażerom fabrycznie nowe pociągi, spełniające najnowsze normy. Będą szybkie, bezpieczne i czyste – rozpoczął Leoš Novotny, właściciel i prezes czeskiego przewoźnika. Potwierdził wcześniejsze informacje „Rynku Kolejowego” – Leo Express będzie jeździł z Warszawy do Szczecina przez Poznań, do Gliwic przez Katowice, oraz do Krakowa.
Novotny od razu podkreślił, że nie zamierza odbierać pasażerów PKP Intercity i Przewozom Regionalnym, które jeżdżą na tych trasach – Przyciągniemy na polską kolej nowych pasażerów – według naszych wyliczeń, nawet 5 mln osób do 2015 roku. Będą to kierowcy samochodów – stwierdził. Podał przykład czeskiej linii Praga – Ostrawa, gdzie przewozy po wprowadzeniu konkurencji zwiększyły się, a prywatni przewoźnicy Leo Express i RegioJet chwalą się zapełnieniem pociągów na poziomie 80%, podczas gdy Pendolino Ceskych Drah ma zapełnienie na poziomie ok. 30%.

Certyfikat już mają
Obecna na konferencji prasowej Wanda Zielińska z Dolnośląskich Linii Autobusowych, które użyczą Leo Expressowi licencji przewoźnika występując z nim w konsorcjum, zaprezentowała wydany dziś przez Urząd Transportu Kolejowego Certyfikat Bezpieczeństwa – Część A na rozszerzonym poziomie. To jeden z dwóch dokumentów, z braku których PKP PLK wstrzymała procesowanie wniosków Leo Expressu do rozkładu jazdy. Jak udało nam się dowiedzieć, certyfikat umożliwia wykonanie przewozów na poziomie ponad 200 mln osobokilometrów rocznie.
Drugim dokumentem jest decyzja o przyznaniu otwartego dostępu. Według PKP PLK jest ona konieczna, gdyż Dolnośląskie Linie Autobusowe zaprzestały regularnych przewozów w 2009 roku. DLA argumentują, że wynikało to wyłącznie z przyczyn rynkowych, a przez caly ten okres były przygotowane do prowadzenia przewozów. Sprawa prawdopodobnie oprze się o UTK.

Przedstawiciele obu przewoźników podkreślali, że nie wydaje się, że PLK utrudnia im wejście na tory. – Starają się upewnić, że nie będzie takiej wpadki, jak w zeszłym roku z Kolejami Śląskimi. Zachowują się profesjonalnie i szanujemy to. Wierzę, że ten ostatni problem zostanie rozwiązany – powiedział Novotny. - Mamy know-how dotyczący przewozów z Czech, oraz rozeznanie na lokalnym rynku i niezbędne dokumenty z Dolnośląskich Linii Autobusowych. Nasz potencjał jest zatem wystarczający dla założonej działalności - zaznaczył.

Usługi z Emirates, bilety z Ryanaira
Leos Novotny nie chciał dziś zdradzić, ile będą kosztować bilety na pociągi Leo Expressu. – Zależy to od wielu czynników, których jeszcze nie znamy – na przykład ilości tras, jakie przyzna nam PKP PLK. Mogę zapewnić, że będą atrakcyjne – stwierdził tylko. Cennik Leo Expressu ma być elastyczny i zbliżony do tego znanego z tanich linii lotniczych – cena biletu będzie zależeć od kilku czynników, takich jak popyt na bilety, pora podróży i data zakupu.

Leo Express skupiał się na komforcie, jaki nowe pociągi mają zapewnić pasażerom. Do dyspozycji zostaną oddane trzy klasy: Ekonomiczna, Biznes i Premium. W dwóch wyższych będzie można otrzymać darmowy poczęstunek. Wszyscy pasażerowie będą zaś mieli do dyspozycji bezprzewodowy Internet oraz udostępniane przez Wi–Fi filmy w jakości High Definition, stacje radiowe, muzykę, oraz gry – w część z nich będzie można zagrać ze współpasażerami.

Darmowa na pokładzie będzie również prasa i możliwość wypożyczenia gier planszowych. Będzie można także na żywo oglądać widok na tory z kabiny maszynisty. Usługi pokładowe Leo Expressu Novotny porównał z czterogwiazdkowymi liniami lotniczymi Emirates, a system sprzedaży biletów - z tanim przewoźnikiem Rynaiar.
Będzie wspólna sprzedaż biletów?

W poniedziałek Leo Express oficjalnie potwierdził rozpoczęcie działalności w Polsce. Jednocześnie podał adres e-mailowy, na który chętni do pracy w Leo Expressie mogą wysyłać swoje CV. - Dostaliśmy już, w ciągu dwóch dni, ponad sto zgłoszeń - mówi Novotny. Ogólnie Leo Express zainwestuje w Polsce ok. 600 milionów złotych - dwa razy więcej niż w Czechach.
Dużo mówi się również o potencjalnej współpracy z polskimi przewoźnikami - PKP Intercity i Przewozami Regionalnymi. Na czym ona miałaby polegać? - Przede wszystkim chodzi o wzajemną sprzedaż biletów - wyjaśnia Novotny. Przyznaje on, że w samych Czechach wspólnej sprzedaży z CD i RegioJetem nie udało się osiągnąć. - Spowodowały to jednak przyczyny techniczne, nie brak chęci. W Polsce już mamy deklaracje zainteresowania wspólnej sprzedaży biletów. To o tyle ważne, że wielu naszych pasażerów będzie się przesiadać z pociągów dotychczasowych przewoźników - zaznaczył właściciel Leo Expressu.

żródło:rynek-kolejowy.pl

Lololoney

2013-06-13, 12:18
No i dobrze... Skoro sami nie potrafimy ogarnąć tego burdelu...
A i lepiej, że Czesi się tym zajmą niż jakieś Niemce, czy - o zgrozo - Chińczycy...

kr...........et

2013-06-13, 12:29
.... Darmowe wypożyczanie gier planszowych? O ja pie**olę ... po pierwszym kursie już nie będzie kostki, dzień później pionków a na koniec zgwałcą konduktora.

Ra...........it

2013-06-13, 12:44
Pokażą pepiki klasę tak samo jak z kolejkami narciarskimi.. wstyd, dla Czechów piwko

Lilu

2013-06-13, 15:09
No i k***a dobrze, bedzie polaczenie nad morze ze slaska w 6-7 godzin to bede sie wozil, napewno skorzysta na tym turystyka i nie tylko.

ProVVe

2013-06-13, 16:04
Nam się nie opłaca, a pepiki lecą jak pszczoły do miodu... Coś tu k***a jak zwykle grubą nicią szyte...

Sycylijczyk

2013-06-13, 18:00
k***a miałem nadzieję, że w końcu znajdą się jakieś plusy mieszkania na Dolnym Śląsku. Trzymam kciuki.

AmorPatriae

2013-06-13, 23:51
kreet,
Chyba jak TY będziesz jeździł tymi pociągami.

Davidzior

2013-06-13, 23:52
Coś czuję, że skończą tak samo jak Koleje Śląskie - pojeżdżą dwa lata i zaczną usuwać połączenia, pociągi nie będą zatrzymywać się na wszystkich stacjach co godzinę, będą się spóźniać przez niekończące się remonty torów, a ceny biletów i długi będą szły do góry szybciej niż ceny paliw.

Ot takie polskie czarnowidztwo napędzane doświadczeniem...

makabrax

2013-06-13, 23:53
"Pociągi mają być szybkie i komfortowe" no pociągi może i tak, problem z tym że większość torów w naszym poj***nym kraju nie pozwala na jazdę szybką i komfortową
ale tak to pomysł świetny, skoro jest możliwość to czemu nie zarabiać na tym, najpierw kopalnie, teraz kolej, jeszcze trochę i nawet barki rzeczne będzie obsługiwał zagraniczny właściciel... zresztą nie ma się co dziwić skoro prywatna firma jest nastawiona na zysk, a te wszystkie państwowe ciulstwa gdzie dyrektorów itp jest więcej niż szeregowych pracowników to...

Da...........id

2013-06-13, 23:54
I będzie jak z warszawską elektrociepłownią - sprzedali Szwedą za złotówki a odkupili za Euro... j***ne urzędnicze k***y!
Tak jak ta akcja "Trójki" Polak może ale drugi mu nie pozwala...

nakimesis88

2013-06-13, 23:54
Nie jest dobrze, ponieważ na naszej ziemi zarabiać kasę będą kraje sąsiednie. Turystyka nam tego nie zwróci, ponieważ zagraniczny koncern i tak będzie czerpał kasę z transportu.

Sk...........ll

2013-06-13, 23:55
Czemu nie, chrzest od nich mamy i dziala do dzis, pociagi tez beda dobre o ile podwozie i szyny nie beda zle.

trabus

2013-06-13, 23:55
No i pewnie się okaże, ze można zarobić na kolejach :D Tylko k***a polaczki nie umieją... Jak zawsze :P

sr...........ty

2013-06-13, 23:59
Sranie w banie. Jak zarządca torów założy że w związku z remontami pociąg z południa na północ ma jechać 17h to choć by ch*j na ch*ju stanął nie pojedzie szybciej bo złamie regulamin po czym wypowiedzą mu umowę. PLK jest właścicielem torów i im się zawdzięcza tak zj***ną logistykę bo i TLK i REGIO pomimo starego taboru są w stanie pokonywać trasy z prędkością 90-120-160km/h. To tak jak z drogami co z tego że masz zajebistą furę skoro nie ma nawet gdzie jej przegonić. Tyle w temacie :)