18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Czesi wchodzą na Polskie tory

Vof • 2013-06-13, 11:49
Czeski przewoźnik Leo Express potwierdził na dzisiejszej konferencji prasowej zamiar wejścia na polskie tory już w grudniu tego roku. Pociągi mają być szybkie i komfortowe, a ceny biletów będą zależeć m. in. od momentu kupienia i popytu na dane połączenie.


– Zaoferujemy polskim pasażerom fabrycznie nowe pociągi, spełniające najnowsze normy. Będą szybkie, bezpieczne i czyste – rozpoczął Leoš Novotny, właściciel i prezes czeskiego przewoźnika. Potwierdził wcześniejsze informacje „Rynku Kolejowego” – Leo Express będzie jeździł z Warszawy do Szczecina przez Poznań, do Gliwic przez Katowice, oraz do Krakowa.
Novotny od razu podkreślił, że nie zamierza odbierać pasażerów PKP Intercity i Przewozom Regionalnym, które jeżdżą na tych trasach – Przyciągniemy na polską kolej nowych pasażerów – według naszych wyliczeń, nawet 5 mln osób do 2015 roku. Będą to kierowcy samochodów – stwierdził. Podał przykład czeskiej linii Praga – Ostrawa, gdzie przewozy po wprowadzeniu konkurencji zwiększyły się, a prywatni przewoźnicy Leo Express i RegioJet chwalą się zapełnieniem pociągów na poziomie 80%, podczas gdy Pendolino Ceskych Drah ma zapełnienie na poziomie ok. 30%.

Certyfikat już mają
Obecna na konferencji prasowej Wanda Zielińska z Dolnośląskich Linii Autobusowych, które użyczą Leo Expressowi licencji przewoźnika występując z nim w konsorcjum, zaprezentowała wydany dziś przez Urząd Transportu Kolejowego Certyfikat Bezpieczeństwa – Część A na rozszerzonym poziomie. To jeden z dwóch dokumentów, z braku których PKP PLK wstrzymała procesowanie wniosków Leo Expressu do rozkładu jazdy. Jak udało nam się dowiedzieć, certyfikat umożliwia wykonanie przewozów na poziomie ponad 200 mln osobokilometrów rocznie.
Drugim dokumentem jest decyzja o przyznaniu otwartego dostępu. Według PKP PLK jest ona konieczna, gdyż Dolnośląskie Linie Autobusowe zaprzestały regularnych przewozów w 2009 roku. DLA argumentują, że wynikało to wyłącznie z przyczyn rynkowych, a przez caly ten okres były przygotowane do prowadzenia przewozów. Sprawa prawdopodobnie oprze się o UTK.

Przedstawiciele obu przewoźników podkreślali, że nie wydaje się, że PLK utrudnia im wejście na tory. – Starają się upewnić, że nie będzie takiej wpadki, jak w zeszłym roku z Kolejami Śląskimi. Zachowują się profesjonalnie i szanujemy to. Wierzę, że ten ostatni problem zostanie rozwiązany – powiedział Novotny. - Mamy know-how dotyczący przewozów z Czech, oraz rozeznanie na lokalnym rynku i niezbędne dokumenty z Dolnośląskich Linii Autobusowych. Nasz potencjał jest zatem wystarczający dla założonej działalności - zaznaczył.

Usługi z Emirates, bilety z Ryanaira
Leos Novotny nie chciał dziś zdradzić, ile będą kosztować bilety na pociągi Leo Expressu. – Zależy to od wielu czynników, których jeszcze nie znamy – na przykład ilości tras, jakie przyzna nam PKP PLK. Mogę zapewnić, że będą atrakcyjne – stwierdził tylko. Cennik Leo Expressu ma być elastyczny i zbliżony do tego znanego z tanich linii lotniczych – cena biletu będzie zależeć od kilku czynników, takich jak popyt na bilety, pora podróży i data zakupu.

Leo Express skupiał się na komforcie, jaki nowe pociągi mają zapewnić pasażerom. Do dyspozycji zostaną oddane trzy klasy: Ekonomiczna, Biznes i Premium. W dwóch wyższych będzie można otrzymać darmowy poczęstunek. Wszyscy pasażerowie będą zaś mieli do dyspozycji bezprzewodowy Internet oraz udostępniane przez Wi–Fi filmy w jakości High Definition, stacje radiowe, muzykę, oraz gry – w część z nich będzie można zagrać ze współpasażerami.

Darmowa na pokładzie będzie również prasa i możliwość wypożyczenia gier planszowych. Będzie można także na żywo oglądać widok na tory z kabiny maszynisty. Usługi pokładowe Leo Expressu Novotny porównał z czterogwiazdkowymi liniami lotniczymi Emirates, a system sprzedaży biletów - z tanim przewoźnikiem Rynaiar.
Będzie wspólna sprzedaż biletów?

W poniedziałek Leo Express oficjalnie potwierdził rozpoczęcie działalności w Polsce. Jednocześnie podał adres e-mailowy, na który chętni do pracy w Leo Expressie mogą wysyłać swoje CV. - Dostaliśmy już, w ciągu dwóch dni, ponad sto zgłoszeń - mówi Novotny. Ogólnie Leo Express zainwestuje w Polsce ok. 600 milionów złotych - dwa razy więcej niż w Czechach.
Dużo mówi się również o potencjalnej współpracy z polskimi przewoźnikami - PKP Intercity i Przewozami Regionalnymi. Na czym ona miałaby polegać? - Przede wszystkim chodzi o wzajemną sprzedaż biletów - wyjaśnia Novotny. Przyznaje on, że w samych Czechach wspólnej sprzedaży z CD i RegioJetem nie udało się osiągnąć. - Spowodowały to jednak przyczyny techniczne, nie brak chęci. W Polsce już mamy deklaracje zainteresowania wspólnej sprzedaży biletów. To o tyle ważne, że wielu naszych pasażerów będzie się przesiadać z pociągów dotychczasowych przewoźników - zaznaczył właściciel Leo Expressu.

żródło:rynek-kolejowy.pl

robert357

2013-06-14, 00:08
Zbyt piękne by było prawdziwe. Ale jeżeli tak będzie, to PKP będzie musiało się sprzedać i następna polska firma pójdzie w p*zdu. Kiedy do ch*ja się nauczą, że prócz brania, trzeba od czasu do czasu coś od siebie dać?

PS> Komentarz wystawiony po północy, skrolować dalej.

tr...........ke

2013-06-14, 00:14
"Przedstawiciel zarządcy infrastruktury poinformował wczoraj przewoźników na spotkaniu, że z dokumentów otrzymanych z Ministerstwa Transportu i Urzędu Transportu Kolejowego wynika obowiązek pozyskania przez DLA decyzji o otwartym dostępie.
Piotr Brudnicki, adwokat i partner w Cieślak Ways i Wspólnicy który wspomaga Dolnośląskie Linie Autobusowe i Leo Express w wejściu na polskie tory przyznaje, że przekreśla to szanse na uruchomienie przewozów w grudniu 2013 roku. – Stanowisko ministerstwa konstatuję ze zdziwieniem i ubolewaniem. Urząd ten potwierdził bardzo dyskusyjną interpretację przepisów powodując tym samym o zablokowaniu dostępu do rynku nowemu przewoźnikowi – mówi prawnik.
Za mało czasu
Dlaczego przekreśla to szanse DLA i Leo Expressu? Okazuje się, że na proponowane przez PKP PLK uzyskanie decyzji o otwartym dostępie jest za późno. – Jej uzyskanie zajęłoby co najmniej kilka miesięcy – uważa Brudnicki. Czas na skompletowanie dokumentów mija tymczasem dla Leo Expressu…pojutrze, 15 czerwca.
– Większość wniosków nie procedujemy dłużej niż miesiąc – mówi rzecznik UTK Maciej Domański. – Ta sprawa jest wszakże skomplikowana, niejako „pionierska” na naszym rynku – stąd może to potrwać dłużej. Stąd zapewne przypuszczenia DLA, zdających sobie sprawę ze stopnia skomplikowania sprawy, a co za tym idzie procedur – mówi. Sam urząd nie jest jednak nawet w stanie oszacować, ile zajmie przyznanie decyzji – Będziemy w stanie to oszacować, jak dostaniemy dokumenty – kończy Domański."
http://www.rynek-kolejowy.pl/45873/Koniec_marzen_Leo_Expressu.htm

ch*j bombki strzelił to było zbyt piękne.


~Tołdi

2013-06-14, 00:15
Najlepsze jest to, że Czesi nie chcą puszczać naszego taboru na swoją infrastrukturę kolejową :krejzi: Średnio ogarnięci się domyślą ;)

maksym_gorki

2013-06-14, 00:17
dla nas, konsumentów, nie ma nic lepszego. wzrasta konkurencja, monopol PKP jest rozbijany, może nawet PLK obniży horrendalne koszta korzystania z ich infrastruktury.

wernetto

2013-06-14, 00:53
dobrze jest przenieść się do Czech obecnie, o obywatelstwo ciężko, ale firmę zarejestrować i dom się tam opłaci. :)

PureWhite

2013-06-14, 01:07
Rzeczywistośc ich zabije, życzę im dobrze no ale interesy z PKP to jest samobójstwo. Najprostsza sprawa u nich to biurokratyczna mordęga, nawet jakby samo PKP miało na tym zarobić. To jest lenistwo większe niż u stoczniowców

di...........os

2013-06-14, 01:29
nakimesis88 napisał/a:

Nie jest dobrze, ponieważ na naszej ziemi zarabiać kasę będą kraje sąsiednie. Turystyka nam tego nie zwróci, ponieważ zagraniczny koncern i tak będzie czerpał kasę z transportu.




Prywatna firma, nie zagraniczny koncern! Tylko wolnorynkowa konkurencja napędza postęp techniczny i gospodarczy!

epll napisał/a:

"Przedstawiciel zarządcy infrastruktury poinformował wczoraj przewoźników na spotkaniu, że z dokumentów otrzymanych z Ministerstwa Transportu i Urzędu Transportu Kolejowego wynika obowiązek pozyskania przez DLA decyzji o otwartym dostępie.
Piotr Brudnicki, adwokat i partner w Cieślak Ways i Wspólnicy który wspomaga Dolnośląskie Linie Autobusowe i Leo Express w wejściu na polskie tory przyznaje, że przekreśla to szanse na uruchomienie przewozów w grudniu 2013 roku. – Stanowisko ministerstwa konstatuję ze zdziwieniem i ubolewaniem. Urząd ten potwierdził bardzo dyskusyjną interpretację przepisów powodując tym samym o zablokowaniu dostępu do rynku nowemu przewoźnikowi – mówi prawnik.
Za mało czasu
Dlaczego przekreśla to szanse DLA i Leo Expressu? Okazuje się, że na proponowane przez PKP PLK uzyskanie decyzji o otwartym dostępie jest za późno. – Jej uzyskanie zajęłoby co najmniej kilka miesięcy – uważa Brudnicki. Czas na skompletowanie dokumentów mija tymczasem dla Leo Expressu…pojutrze, 15 czerwca.
– Większość wniosków nie procedujemy dłużej niż miesiąc – mówi rzecznik UTK Maciej Domański. – Ta sprawa jest wszakże skomplikowana, niejako „pionierska” na naszym rynku – stąd może to potrwać dłużej. Stąd zapewne przypuszczenia DLA, zdających sobie sprawę ze stopnia skomplikowania sprawy, a co za tym idzie procedur – mówi. Sam urząd nie jest jednak nawet w stanie oszacować, ile zajmie przyznanie decyzji – Będziemy w stanie to oszacować, jak dostaniemy dokumenty – kończy Domański."
http://www.rynek-kolejowy.pl/45873/Koniec_marzen_Leo_Expressu.htm

ch*j bombki strzelił to było zbyt piękne.




Cóż... Polska gościnność dla inwestorów... Polskie przyjazne państwo - zwłaszcza dla firm :) .

zypon

2013-06-14, 01:52
FIRMA PRYWATNA ... rozumiecie komuchy ... pkp nigdy takie nie będzie, bo zawsze Polak chce mieć ciastko i wpie**olić ciastko

Wójcik

2013-06-14, 01:58
Boże(bogowie, bóstwa ect.) nie w takiej Polsce się urodziłem... w 92 roku były nadzieje na suwerenny kraj a nie na europejskie województwo...

Plecionkarz

2013-06-14, 02:06
Nowy przewoźnik może wnieść dużo dobrego do kolejarstwa. Będzie tak jak w przypadku przerwania monopolu telekomunikacji polskiej przez telefonię komórkową. Kiedyś trzeba było bulić w ch*j kasy na stacjonarne telefony a teraz mamy niezłe abonamenty na komórkę i telefony na kartę.

ska

2013-06-14, 08:39
Polski kapitał powiadasz..

pi...........ka

2013-06-14, 10:20
oj kolejami to ja sie w zyciu najezdzilem, i dowiedzialem sie wiele, wczoraj btw ogladalem amerykanski film z lat 90 i juz tam mieli lepsze koleje i wszystko bylo uporzadkowane :) kazdy mial swoje miejsce itd, tutaj od paru miesiecy wprowadzili miejscowki obowiazkowe do wykupienia, a przy tym jest tak chaos ze ludzie malo sie nei pozabijaja, bo jak ktos z gdanska jedzie do sczecina i udalo mu sie znalezc miejscowke i wchodzi gosc w gdyni i mowi ze ma wynajeta to goscia k***ica strzela, wiec jest patologia, a to ze na naszych ziemiach wszyscy beda wpie**alac tylko nie my to juz podziekujmy dla tuska co wszystko wysprzedaje, ani gazociagu przez nas nie ma ani k***a ch*ja w dupie, rynek zbytu, RYNEK ZBYTU k***AAAAA nic nie produkujemy nawet przoewiezc dupy nie mozemy tanio bo za 6h w j***nym smrodzie duchocie i na stojaco placimy 60 zl!!!!! człeniu skumaj, a przyjda czesci, oni sobie wyprodukowali kolejke, zaloza ja na tory, skasuja bilet,skorzystaja z prawa wolnego handlu i ch*j, ale znajac polske pewnie bedzie tak ze nagle zrobia remonty na tym odcinku specjalnie pod górke dla inwestora zeby go pograzyć

POW667

2013-06-14, 12:53
kreet napisał/a:

.... Darmowe wypożyczanie gier planszowych? O ja pie**olę ... po pierwszym kursie już nie będzie kostki, dzień później pionków a na koniec zgwałcą konduktora.



Istnieją takie metody jak zastaw jakieś ilości gotówki, albo dokumentu tożsamowści.

Ti...........ch

2013-06-14, 17:42
prawda jest taka że polegną w starciu z PKP PLK. Dojebią im za te FLIRT-y takie opłaty jak za 50 szescioosiowych lokomotyw. Pojechać szybciej nie pojadą, no bo jak? Wszędzie ograniczenia, niedomagające przy nowoczesnych składach urządzenia torowe i semafory i wieczny sygnał zastępczy.

A teraz takie pytanie. Czy nie ma juz nikogo kto by kładł nowe torowiska nie bedące siecią PKP? Przecież w stanach np. to co linia kolejowa to jest własnościa innej firmy. trzebaby tylko kogoś z grubą kasa na wykup ziem.