18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Brakuje Ci kilku kilometrów na autostradzie do stacji?

valdziu • 2015-04-09, 23:17
Czasami przytrafi się, że na autostradzie zapala się rezerwa i musimy uruchomić wszystkie zmysły by dojechać do stacji. W materiale ukazane jest, jak to najlepiej zrobić i jak w tym sportowym aucie wynikiem spalania zaskoczyć niejedno auto rodzinne.

zincum

2015-04-09, 23:24
Nie chcę męczyć Diesla na niskich obrotach. Debil, woli benzyniaka...

Stek bzdur i pomiary według komputera pokładowego. A co to jest tunel za TIR'em to on też nie wie.

silvsky

2015-04-09, 23:26
kup sobie brachu sprawdzoną V6 2,5 - 3,0 litra w diesel to nie będziesz narzekał!!!

szogunek

2015-04-09, 23:28
@up akurat toyota dokladnie pokazuje chwilowe spalanie, to nie jest zadna filozofia
wzor na zuzycie jest smiesznie prosty
porcja paliwa z jednego wtrysku =const;
zuzycie = ilosc impulsow wtryskow/jednostka czasu*porcja paliwa;

gt86 przy spokojnej jezdzie ze stala predkoscia to tak na oko mi wychodzilo 5.5-5.8 (tez wg komputera), nie wiem ile typek uzyskal, ale robienie testow na 2.0 boxer silniku to tak troche jakby sprawdzac czy tdi na rezerwie zrobi 50km

valdziu

2015-04-09, 23:30
zincum napisał/a:

Nie chcę męczyć Diesla na niskich obrotach. Debil, woli benzyniaka...

Stek bzdur i pomiary według komputera pokładowego. A co to jest tunel za TIR'em to on też nie wie.



- Dobry wieczór tutaj ten Debil o którym Pan mówił..
- Tak wolę benzyniaka, często zmieniam auta,
- Koło dwumasowe m.in. nie wytrzyma zbyt mocnego eco
- Staruję w ecorajdach i pomiar na tankowaniu do obicia jest najmniej miarodajną metodą (przekłamanie komputera wynosi max do 0.2)
- druga cześć filmu pokazuje jak wzrosło zużycie bez tunelu

zincum

2015-04-09, 23:45
Nic nie pokazuje. Akurat benzyna jest męczona przy 2000 obr/min. Nie obecne Diesle. Dwumasa nie ma nic wspólnego z jazdą ekonomiczną, nawet tego nie rozumiesz. Dwumasa dostaje w tyłek właśnie wtedy, kiedy się jeździ dynamicznie, z częstą zmianą biegów.

Ktoś tam wyżej, nie ma czegoś takiego jak porcja paliwa. Jest czas otwarcia wtrysku przy danym ciśnieniu paliwa, z danym kątem zapłonu, odczytem z MAF, TPS, KS, Lambdy. To tak w uproszczeniu. To wszystko jest przeliczane, uśredniane i do kitu takie pomiary.

szogunek

2015-04-09, 23:47
valdziu napisał/a:




- Tak wolę benzyniaka, często zmieniam auta,
- Koło dwumasowe m.in. nie wytrzyma zbyt mocnego eco
- Staruję w ecorajdach i pomiar na tankowaniu do obicia jest najmniej miarodajną metodą (przekłamanie komputera wynosi max do 0.2)
- druga cześć filmu pokazuje jak wzrosło zużycie bez tunelu



to proponuje cos z toyoty ze skrzynia cxt, nie ma zadnej z wyzej wymienionych wad i ma wszystkie w/w zalety

zincum napisał/a:


Ktoś tam wyżej, nie ma czegoś takiego jak porcja paliwa. Jest czas otwarcia wtrysku przy danym ciśnieniu paliwa,



to tak w uproszczeniu jakbys nie zrozumial

menelreoot

2015-04-09, 23:50
Tak się ostatni zastanawiałem jak sprawował by się diesel w mieście, jazda po 5 minut do sklepu czy do pracy, bez jakichkolwiek dłuższych podróży. Mam na myśli dość nowe auto, z filtrem cząsteczek stałych i milionem katalizatorów i innych eko bajerów.

zincum

2015-04-10, 00:03
Kupuj DPF od razu na zapas. ;)

szogunek napisał/a:


to tak w uproszczeniu jakbys nie zrozumial



W uproszczeniu i to tak głupim to ty pisałeś. A teraz kota ogonem obracasz? Jeszcze dodajesz jakieś constans, byle wzniesienie się zmienia...

paka2000

2015-04-10, 00:24
menelreoot, szczerze Ci powiem, że wydaje mi się bez sensu. Według mnie diesel swoje zadanie spełnia dopiero gdy się rozgrzeje, a niestety diesla nie rozgrzejesz w drodze do sklepu (5 minut). Lepiej chyba byłoby kupić jakąś benzynę wolnossącą lub hulajnogę :D

WyscigowyJELCZ

2015-04-10, 00:33
zincum napisał/a:

Nic nie pokazuje. Akurat benzyna jest męczona przy 2000 obr/min. Nie obecne Diesle. Dwumasa nie ma nic wspólnego z jazdą ekonomiczną, nawet tego nie rozumiesz. Dwumasa dostaje w tyłek właśnie wtedy, kiedy się jeździ dynamicznie, z częstą zmianą biegów.

Ktoś tam wyżej, nie ma czegoś takiego jak porcja paliwa. Jest czas otwarcia wtrysku przy danym ciśnieniu paliwa, z danym kątem zapłonu, odczytem z MAF, TPS, KS, Lambdy. To tak w uproszczeniu. To wszystko jest przeliczane, uśredniane i do kitu takie pomiary.



ty jesteś poważny? jeździłeś kiedyś samochodem?
mialem diesla z dwumasem i doskonale wiem ze wali sie od niskich obrotów/ zwykły typowy mirek mysli ze dieslem sie na małych obrotach jeździ, otóż gówno bo mimo tego że masz od samego dołu moment obrotowy przy zmiennej geometrii łopatek w turbinie to żeby chodził silnik normialnie potrzeba 2500-3000 obrotów ja rozumiem ze w golfie3 i4 nie ma zmiennej geometrii i dwumasa.

a co do aut tak samo wole benzyniaki bo faktycznie jeżeli chcemy można wykrecić naprawde niskie spalania (moje 140 konne clio srednio pali 9-11 litrów bp98 a przy faktycznie spokojnej eko jeździe potrafie zejść do 7 w mieście a 5,5 poza miastem) poza tym normalne sprzegło nie zwali sie po prudziesięcu tyś km.


co do diesli wróce tutaj do laguny 2 1.9 dci nazwanej królową lawet i tylko dlatego, że ludzie dostali samochód który szedl od samego dołu i zapie**alali dwumasy i turbiny szedł płacz ze ch*jowe auto

Lares86

2015-04-10, 00:35
@valdziu

Czemu k***a nie pokazałeś zużycia paliwa, jak przyśpieszałeś do tych 140km/h?

WyscigowyJELCZ

2015-04-10, 00:38
paka2000 napisał/a:

menelreoot, szczerze Ci powiem, że wydaje mi się bez sensu. Według mnie diesel swoje zadanie spełnia dopiero gdy się rozgrzeje, a niestety diesla nie rozgrzejesz w drodze do sklepu (5 minut). Lepiej chyba byłoby kupić jakąś benzynę wolnossącą lub hulajnogę :D



z tym rozgrzewaniem też sie nie zgodzę bo współczesy silnik optymalna temperature pracy osiąga nawet po 2-3 min niesety jak Miro kupi passata/golfa z przebiegiem 800tys (na liczniku 220) mającego 15 lat bo przecie to prestiżowe auto i trzyma cene to faktycznie na zagrzanie sie silnika potrzeba i 20 min

szogunek

2015-04-10, 08:32
zincum napisał/a:

Kupuj DPF od razu na zapas. ;)



W uproszczeniu i to tak głupim to ty pisałeś. A teraz kota ogonem obracasz? Jeszcze dodajesz jakieś constans, byle wzniesienie się zmienia...



to wytlumacze jak krowie na rowie

wtrysk otwiera sie na okreslony czas (ktory jest staly dla kazdego modelu wtrysku), cisnienie w ukladzie paliwowym utrzymywane jest stale(nie moze sie zmieniac, a zwlaszcza spadac bo by samochod szarpal) i teraz skoro wiemy ze wtrysk otwiera sie na 20 milisekund podane cisnienie paliwa jest np 8bar(czyli wszystko to co napisales wczesniej), otwor w dyszy od wtrysku tez ma stala srednice, to latwo wyliczyc z tego jaka porcja paliwa opuscila wtrysk, natomiast jezeli ci chodzi o roznice zuzycia paliwa miedzy SPI i MPI czy DI, to juz jest roznica wynikajaca z efektywnosci podawania tego paliwa,

na takiej wlasnie zasadzie polega kazdy wstryskiwacz sterowany elektronicznie, zwiekszenie ilosci paliwa polega jedynie na zwiekszeniu ilosci impulsow, reasumujac czas wtryskiwania jest staly (w naukach scislych wartosc stalo okresla sie jako constans w skrocie const), cisnienie paliwa jest stale, srednica dyszy jest stala, wiec kazdy wtrysk podaje teoretycznie tyle samo pliwa i na to nie ma wplywu ani kat otwarcia czy zamkniecia zaworow dolotowych, anie nie ma wplywu na ilosc podawanego paliwa w jednym impulsie rodzaj wtrysku.

jedynie we wtrysku sterowanym mechanicznie wtrysk byl w stanie podac inna ilosc paliwa zmieniajac cisnienie podawanego paliwa, ale mogl on tylko podac mniej paliwa niz wartosc maksymalna (zalozona przez producenta)

CichaWoda

2015-04-10, 12:58
po co robić ecodrajwing jak można LPG zaistalować do Porsze