18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

beeveer

2016-08-18, 09:50
@up
wiki - niezbyt dokładnie, ale najszybciej:
"Powszechnie jako sprzęgło do silnika występuje pewien rodzaj przekładni hydrokinetycznej, ew. wzbogaconej o dodatkowe funkcje. Podstawowym rodzajem używanego sprzęgła jest trójelementowy konwerter momentu obrotowego lub prostsze sprzęgło hydrokinetyczne, ewentualnie rotacyjna pompa hydrauliczna. Zaletami sprzęgnięcia hydraulicznego jest zapewnienie płynności dostosowania obciążenia do mocy i momentu silnika i dodatkowa amortyzacja ew. skokowych „uderzeń” w układzie napędowym (w bazowej wersji i warunkach występuje brak bezpośredniego mechanicznego połączenia silnika i napędzanego układu). Ważna jest też względna łatwość sterowania sprzęgnięciem (za pomocą prostych operacji zaworami lub sterowania ciśnieniem specjalnych olejów przekładniowych"
w skrócie - sprzęgło również jest sterowane pośrednio elektrozaworami, a tymi komputer.

Zadałem sobie 45 sek trudu sprawdzenia amerykańskiej głupoty.
Zgadza się nastąpiła kumulacja. Kilka nowych modeli wypuściło skrzynie, gdzie wajcha jest zawsze w jednym położeniu, bieg wybiera się pukając +lub -, a tryb wyświetla się tylko na desce rozdzielczej. Wg mnie poj***ne.

MCanczej

2016-08-18, 10:55
A to nie jest tak że on po prostu nie włączył na "P" i w trybie Drive sam mu ruszył jak klasyczny automat?

kamil111-16

2016-08-18, 15:54
Jak można być takim kretynem :( Automat zajebista sprawa (jak jest połączony z silnikiem o wysokim momencie, co by nie zamulał) to ciężko na P podczas wysiadania wrzucić ...

JankoSado

2016-08-19, 08:27
Ile taka Honda waży, że baby nie połamała?

pyjter

2016-08-19, 19:02
LordAndrzej Myślę, ze jest tak jak mówisz.

A co do automatu to jest to zarąbista sprawa. Jak sie nim trochę pojeździ to nie chce się wracać do manualnej.