@up
wiki - niezbyt dokładnie, ale najszybciej:
"Powszechnie jako sprzęgło do silnika występuje pewien rodzaj przekładni hydrokinetycznej, ew. wzbogaconej o dodatkowe funkcje. Podstawowym rodzajem używanego sprzęgła jest trójelementowy konwerter momentu obrotowego lub prostsze sprzęgło hydrokinetyczne, ewentualnie rotacyjna pompa hydrauliczna. Zaletami sprzęgnięcia hydraulicznego jest zapewnienie płynności dostosowania obciążenia do mocy i momentu silnika i dodatkowa amortyzacja ew. skokowych „uderzeń” w układzie napędowym (w bazowej wersji i warunkach występuje brak bezpośredniego mechanicznego połączenia silnika i napędzanego układu). Ważna jest też względna łatwość sterowania sprzęgnięciem (za pomocą prostych operacji zaworami lub sterowania ciśnieniem specjalnych olejów przekładniowych"
w skrócie - sprzęgło również jest sterowane pośrednio elektrozaworami, a tymi komputer.
Zadałem sobie 45 sek trudu sprawdzenia amerykańskiej głupoty.
Zgadza się nastąpiła kumulacja. Kilka nowych modeli wypuściło skrzynie, gdzie wajcha jest zawsze w jednym położeniu, bieg wybiera się pukając +lub -, a tryb wyświetla się tylko na desce rozdzielczej. Wg mnie poj***ne.
Jak można być takim kretynem Automat zajebista sprawa (jak jest połączony z silnikiem o wysokim momencie, co by nie zamulał) to ciężko na P podczas wysiadania wrzucić ...