18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Z dedykacją dla ekologów

~LegendarnyZiom • 2013-04-19, 14:58
W ciężarówce nastąpił wyciek oleju silnikowego z turbosprężarki do kolektora dolotowego skutkując ciągłym samozapłonem, nawet po przekręceniu kluczyka. Silnik działał dotąd aż przepalił prawie cały olej silnikowy i się zatarł. Całkiem ciekawy efekt. W waszych samochodach z silnikiem diesla też się to może stać, więc nie zaniedbujcie swoich aut. :-)


en...........an

2013-04-19, 15:05
Tzw. choroba wściekłych diesli. Przej***ne.

le...........ce

2013-04-19, 15:19
Walka specjalistów, pseudo mechaników za 3...2...1 :facepalm:

richiee

2013-04-19, 15:22
Nie mógł go "zadusić" na biegu??

le...........ce

2013-04-19, 15:30
richiee napisał/a:

Nie mógł go "zadusić" na biegu??


"Na biegu" to możesz się wysrać co najwyżej. Myślisz, że jak ta ciężarówka ma przykładowo ponad 600KM to zdusisz ją na biegu? :facepalm: Powodzenia.

en...........an

2013-04-19, 15:31
richiee napisał/a:

Nie mógł go "zadusić" na biegu??



Jak mocny silnik wykręci się do konkretnych obrotów to nie da rady. Bo sprzęgło się pali a silnika zdusić nie idzie.

A.J.K.S napisał/a:

Walka specjalistów, pseudo mechaników za 3...2...1 :facepalm:




~LegendarnyZiom

2013-04-19, 15:33
richiee napisał/a:

Nie mógł go "zadusić" na biegu??



Przecież tam są tysiące Nm momentu obrotowego. Przy takiej prędkości obrotowej rozj***łoby sprzęgło hydrokinetyczne raz dwa albo i skrzynie nawet a silnik dalej by sobie pracował. Jedyne co można zrobić w takiej sytuacji przy dużym silniku to próbować zatkać dolot jakąś grubą szmatą, gumowym dywanikiem czy czymś płaskim i wytrzymałym aby nie zassało.

kokroucz

2013-04-19, 15:47

thez

2013-04-19, 15:48
@2up


I liczyć na to, że dolot jest szczelny :)

Z drugiej strony ciekawe czy hamulec górski w postaci klapki w wydechu dałby rade takie coś zdusić. W starszych ciężarówkach tak się gasiło silnik, jednocześnie siłownik odcinał dawkę na pompie i zamykał klapkę w wydechu. Kluczykiem to sobie mogłeś kręcić i wk***iać alternator :D

Realbartu

2013-04-19, 15:50
A.J.K.S napisał/a:


"Na biegu" to możesz się wysrać co najwyżej. Myślisz, że jak ta ciężarówka ma przykładowo ponad 600KM to zdusisz ją na biegu? :facepalm: Powodzenia.



Sciągasz go hamulcem dodatkowym i dusisz na najwyższym biegu, o ile dobrze widzę to jest z naczepą więc udusiłby go...

borisklinga

2013-04-19, 15:54
A.J.K.S napisał/a:


"Na biegu" to możesz się wysrać co najwyżej. Myślisz, że jak ta ciężarówka ma przykładowo ponad 600KM to zdusisz ją na biegu? :facepalm: Powodzenia.




nie konie mechaniczne tylko moment obrotowy jest wazny w tym przypadku....znafca, ja pie**ole

en...........an

2013-04-19, 16:00
"Sciągasz go hamulcem dodatkowym i dusisz na najwyższym biegu, o ile dobrze widzę to jest z naczepą więc udusiłby go... "

Tutaj chodzi o to że sprzęgło nie wytrzyma takiego obciążenia kiedy silnik jest już konkretnie rozkręcony na obrotach.
Osobowego diesla to jeszcze tak. 5 bieg , hamulec i zdecydowanie dusić. Ale w ciężarowym może być gorzej.
Chociaż z drugiej strony gdyby zdecydowanie go zadusić zanim sprzęgło spłonie to może by się udało i ciężarowego.

Groch_007

2013-04-19, 16:02
Tylko silniki diesla? A co z benzyniakami z turbosprężarką?

en...........an

2013-04-19, 16:03
Groch_007 napisał/a:

Tylko silniki diesla? A co z benzyniakami z turbosprężarką?



Ten problem w benzynowych nie występuje bo z racji niskiego stopnia sprężania nie ma samozapłonu. Chodzi tylko o turbo diesle.

Gniecu

2013-04-19, 16:06
@all up
Uwielbiam czytać te mądrości naszych mechanikuf, na prawdę można się nieźle pośmiać.
Nie macie nawet pojęcia jak jest zbudowany silnik a pie**olicie farmazony jak go zgasić
w krytycznej sytuacji. I to pie**olenie "moment obrotowy" - 90% nawet nie wie co to jest.
Japie**ole.