18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

e31 850CSi jedzie 300km/h+

mcmt • 2011-02-21, 14:30
Czuć prędkość, nawet na takim kiepskim filmiku... Trzeba przypomnieć, że auto jest z lat '90.

tupak

2011-02-23, 12:44
mcmt napisał/a:


Tylko dla V8 z "S" (S4, S6, S8) było niby zalecana Pb98. Masz to przy wlewie napisane? Bo pozostałe V8, w tym również 4.2 mają Pb95.

Nie przeliczałem tego nigdy, ale wystarczy, że felgi będzie miał inne, na takich prędkościach promień koła będzie miał ogromne znaczenie.

Ale chodziłoby tu tylko o prędkość mierzoną GPSem.



Człowieku to jest Audi V8 - model auta, nie silnika. Obrazowo buda Audi 100 silnik z S6 (właściwie to w pierwszych S6 i S8 był silnik właśnie z V-ki wzmocniony najpierw do 300KM potem jeszcze więcej) - to pierwszy model Audi gdzie montowano V8 4.2 (92 rok) Najpierw była wersja 3.6 powstała z dwóch połączonych R4 1.8 z golfa GTI i ona mogła być zasilana Pb95. Te 3.6 rozwiercili i powstało 4.2. Tak, mam to na wlewie, w instrukcji i gdzie tylko chcesz sobie poczytaj.

Promień koła owszem ma znaczenie ale wiele nie zmieni bo nawet gdyby teoretycznie zmienić przełożenie 6 biegu tak by Vmax wypadał przy obrotach maksymalnej mocy czyli 5300 to i tak idzie 290km/h. Średnicy koła mocno nie zmienisz bo jest mało miejsca w nadkolu. 290km/h a 300km/h to wbrew pozorom kolosalna różnica. Poza tym nie ma żadnych dowodów na to, że nie jest to silnik "dłubnięty".

Zmierzyłem prędkość licząc słupki w 4 miejscach gdzie są dobrze widocznie (słupki co 50m nie 100m). Prędkość wychodzi 268-284km/h (w miejscu gdzie na filmie widać 295km/h - dalej jest ewidentnie z górki - a przy tej predkości to właśnie robi kolosalną różnicę) czyli dokładnie to co mówiłem.

Czas miedzy 2.4s a 25.1s auto przejeżdża według filmu 1,7km.
51,2-57,5s - 0,5km
62-65,8s - 0,3km
Błąd +/- 3%
Masz jeszcze jakieś pytania?

mcmt

2011-02-23, 15:21
Już myślałem, że pisząc V8 piszesz o wszystkich silnikach widlastych.
Pozatym mierzenie prędkości po słupkach nie jest precyzyjne, film może być delikatnie przyspieszony lub opóźniony. A co do dłubania, może być redline przesunięty.

tupak

2011-02-23, 21:20
mcmt napisał/a:

Już myślałem, że pisząc V8 piszesz o wszystkich silnikach widlastych.
Pozatym mierzenie prędkości po słupkach nie jest precyzyjne, film może być delikatnie przyspieszony lub opóźniony. A co do dłubania, może być redline przesunięty.



I co to da skoro skrzynia i tak długa, max moc przy 5300, V-max osiąga przy 5720obr/min, a żeby na 6 biegu zadziałał limiter musiałby jechać 317,6km/h.

mcmt

2011-02-23, 23:17
Jak ty liczysz prędkość maksymalną z obrotów za pomocą przełożeń?

tupak

2011-02-24, 11:19
mcmt napisał/a:

Jak ty liczysz prędkość maksymalną z obrotów za pomocą przełożeń?



Nie liczę prędkości max za pomocą przełożeń tylko taka jaka jest przy danych obrotach.

Najpierw musisz policzyć obwód koła. Żeby znać obwód musisz znać promień a policzyć go najprościej O=2Π*r. Promień mozna sobie policzyć ale szkoda czasu lepiej wejść na http://www.opony.net/narzedzia/zamienniki-opon.html i wklepać rozmiar opony a na dole wyjdzie średnica. Jako że średnica to 2x promień to już masz obwód który w przypadku opon 265/40 R17 wynosi O=2*3,14*0,3219m ---> daje to 2,021532m.

Mamy już obwód koła. Teraz skrzynia - mnożysz przełożenie główne razy przełożenie 6 biegu (lub innego jakiego chcesz akurat policzyć). W tym wypadku wychodzi 2,93*0,83=2,4319. I teraz co to za liczba, co ona pokazuje. Liczba pokazuje ile razy obróci się wał korbowy w stosunku do jednego obrotu koła.

Następny etap skoro jeden obrót koła czyli te 2,02m to 2,4318 obrotu wału, to z proporcji 1 obrót wału to w przyblizeniu 0,83066m. Jako że to wartość obr/min to najpierw zmieniam to na prędkośc w m/s przy 1rpm czyli wychodzi ok. 0,0138443m/s co równa się 0,0498396km/h.

Teraz tylko mnożysz ostatni wynik razy liczbe obrotów jaka Cię interesuje i masz prędkość przy obrotach. Pamiętaj tylko by jak najmniej zaokrąglać - to jest tylko przykład. Nawet 10 miejsc po przecinku nie jest przesadą. Liczba pi tak samo.

Aby policzyć prędkość max trzeba w chuuuuuuj danych i jeszcze więcej w chuuuuj obliczeń. Na szczęście są do tego odpowiednie programy - co nie zmienia faktu że i tak potrzeba w ch*j danych.

mcmt

2011-02-24, 11:22
tupak napisał/a:



Nie liczę prędkości max za pomocą przełożeń tylko taka jaka jest przy danych obrotach.


To miałem na myśli :ok:

Masz jakieś foty swojej V8?

mcmt

2011-02-24, 12:03
Dobrze zachowana. Ładne auto. Niepozornie wygląda co najważniejsze, pewnie nie jednemu "wojownikowi" nosa przytarło ;)

tupak

2011-02-24, 12:14
mcmt napisał/a:

Dobrze zachowana. Ładne auto. Niepozornie wygląda co najważniejsze, pewnie nie jednemu "wojownikowi" nosa przytarło ;)



Większość myśli że to tuningowane Audi 100, potem robią :shock: że na obie osie ciągnie. Sporadycznie używam pełnej mocy - głównie jak mi gówniarzeria w 3-kach i 5-kach buczy koło szyby zagłuszając klang V8 :mrgreen:

mcmt

2011-02-24, 13:07
Mi na światłach najcześciej skolei próbują się wciskać właściciele audi. Być może zbieg okoliczności.
Jedna myśl wspólna - również nie lubię tuningu wizualnego a zwłaszcza rynien jako wydechu. Mocne auta cenię za niepozorność.

tupak

2011-02-24, 13:51
mcmt napisał/a:

Mocne auta cenię za niepozorność.



...właśnie ukryty potencjał to jest to. Nie kupiłem V-ki kierując się marką. Oglądałem tego dnia też 740iL ale była poniszczona mocno w środku i chyba tylko dlatego jej nie wziąłem, bo nie powiem pasował mi ten silniczek :-)

Resterwers

2011-02-24, 19:05
mcmt napisał/a:

Czuć prędkość, nawet na takim kiepskim filmiku... Trzeba przypomnieć, że auto jest z lat '90.

Auto może tak, silnik już niekoniecznie...

mcmt

2011-05-04, 19:55
:wtf: niby dlaczego?