18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach

Ukraińcy w Polsce.

whitlock09 • 2015-02-27, 12:37
Witam, stronę sadistic.pl ślędzę już dobre kilka lat, jednak dopiero teraz zdecydowałem się podzielić moimi przemyśleniami, które dotyczą kilku absurdów w naszym państwie.

W tym roku skończę 23 lata. Jestem studentem na jednej z państwowych uczelni. Wraz z biegiem czasu zauważyłem tendencję rosnącą jeśli chodzi o liczbę studentów przyjmowanych na nasze polskie uczelnie z Ukrainy. Nigdy za tym krajem i za jego obywatelami nie przepadałem, oczywiście z powodów historycznych, oraz samej ich mentalności. Mimo to jakoś ich tolerowałem, po prostu mam na nich wyłożoną lachę. W swojej grupie mam kilku ukraińców. Wkurza mnie to, że uczelnia traktuje ich w bardziej ulgowy sposób dając im więcej terminów poprawkowych, robi dodatkowe (darmowe) kursy z języka Polskiego. Jednak w tym momencie moja szala goryczy się przelała, gdy dowiedziałem się o petycji jaką ta nacja wystosowała do premier kOPACZ (celowo z małej litery). Oto treść tej petycji:

Cytat:

"Szanowna Pani Premier,

jesteśmy ukraińskimi studentami studiującymi na polskich publicznych oraz niepublicznych uczelniach i większość z nas nie posiada polskiego pochodzenia. Tworzymy razem najliczniejszą grupę studentów obcokrajowców, która wybrała Polskę ze względu na jakość kształcenia na polskich uczelniach oraz możliwość zdobycia europejskiego dyplomu. To wykształcenie jest ważne dla naszej indywidualnej przyszłości, a przede wszystkim dla przyszłości naszego kraju, który stoi u progu złożonych, długoterminowych przemian. Ukraińskie społeczeństwo pokłada w nas, studentach studiujących w Polsce i za granicą, ogromne nadzieje, iż zdobyte wykształcenie pomoże nam po powrocie na Ukrainę w przeprowadzeniu koniecznych zmian.