18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Tworzenie zbroi husarskich

KaiWren • 2016-01-05, 14:55
Polak mieszkający w USA opowiada o tym jak tworzy zbroje husarskie

makumbah

2016-01-05, 15:49
Wczoraj koło 16-17, nie pomnę na jakim kanale, leciał dokument odnośnie tych zbroi właśnie. Pełna Husarska zbroja z całym rynsztunkiem jest warta więcej niż dobre auto z salonu...

Rafcio115

2016-01-05, 16:22
Gość z USA docenia piękno i potęgę naszej husarii a większość naszych rodaków ma ją gdzieś. :/

Rev81

2016-01-05, 16:35
Nie znam się na temacie, ale te zbroje wyglądają na dość słabe. Łatwe do przebicia, choć niezaprzeczalnie piękne. Wie ktoś, czy takie zbroje rzeczywiście się sprawdzały? Czy też gościu robi je nie zwracając uwagi na faktyczną użyteczność w walce? :)

makumbah

2016-01-05, 17:00
@up Koleś z filmiku wykonuje repliki zbroi z miękkiej stali nierdzewnej i wstawek z mosiądzu, które może ładnie wyglądają, ale ich podstawowym minusem jest to, że są miękkie.
Ekspertem nie jestem, ale w tamtych czasach, raczej nie mieli dostępu do tak skomplikowanych mieszanek jak kwasówka, wszystko kuli w stali czarnej, dodatkowo hartowanej (wysokowęglowej), na której, przy odpowiedniej obróbce, strzały i bełty się zwyczajnie ześlizgiwały, a i mieczem dość ciężko taką stal przebić. Dobrze zakonserwowana i wypolerowana stal czarna również świeciła się jak psu jajca, a była twardsza i cięższa.

Wszystko powyżej to luźne dywagacje (jak wspominałem, ekspertem nie jestem), jeżeli gdzieś się pomyliłem, niech mnie ktoś poprawi.

ho...........zo

2016-01-05, 17:48
A po co komu takie zbroje?

makaba

2016-01-05, 17:52
hoszo, a grupom rekonstrukcyjnym się przydają, pasjonatom, kolekcjonerom, w muzeach i innych wystawach. Te zbroje nigdy nie będą używane do walki także nie muszą być pancerne.

_Azazel

2016-01-05, 18:07
Rafcio115 napisał/a: