18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

testy zderzeniowe wykonane przez IIHS

mare30ks • 2014-01-25, 22:30
niezastapieni amerykanscy naukowcy zrobili badania z ktorych wynika, ze 4-5cio gwiazdkowe samochodziki jednak nie do konca sa tak super zajebiscie bezpieczne :) ponadto pokazuje jak producenci robia nas w ch*ja robiac samochody wyprodukowane pod testy.
starczy nieco zmienic warunki jebniecia i liczba gwiazdek topnieje, a zamiast nich pokazuja sie krzyzyki ;)
1:38 dosc ciekawy fragment


ziuny

2014-01-26, 02:16
te testy też można olać, ile razy auto wali w przeszkodę nie odkształcalną? Kiedyś w NCAP też były ściany zamiast przeszkód imitujących drugi samochód, ale to było kilka/kilkanaście lat temu. Moim zdaniem rzetelne testy wykonywali Skandynawowie którzy gromadzili dane z wypadków, a nie z testów w laboratorium.

zomos

2014-01-26, 02:28
@wiefiurka Saab niestety padł(a raczej GM go zabiło) w 2011... teraz ktoś go próbuje reanimować na zamówienie i to głównie do chinoli...

feluke

2014-01-26, 03:31
Kazdy test da sie obalic i naciagnac. NCAP z 4 gwiazdkowego samochodu robi 5 gwiazdkowy za sprawa brzeczyka niezapietych pasow.
Tak samo jest tutaj, uderzyc w najmniej wytrzymaly element stalowa przeszkoda to kazdy samochod ustapi. Byl chyba test volvo s80 gdzie ten sam test wypadl bardzo pozytywnie za sprawa jednego wzmocnienia w blotniku ktorego zadanim bylo odbicie samochodu od przeszkody. Poprostu albo walisz podluznica gdzie jest strefa zgniotu albo odbijasz sie bez wiekszego wytracania energii.
I tak widac ze samochody sa obecnie bardzo twarde i bezpieczne. Kiedys taki test zakonczyl by sie zgnieceniem samochodu do slupka B albo i jeszcze dalej.

Ba...........co

2014-01-26, 03:36
Przy czołówce z tirem to i święty boże nie pomoże... szerokości i mądrości na drodze życzę, bajo.

pezet

2014-01-26, 04:19
k***a, czy on na końcu powiedział, że lepiej kupić samochody hybrydowe, bo są lepsze, cięższe i bardziej bezpieczne? (nie dosłownie, ale oddając sens wypowiedzi?) k***a, eko-lewacka propaganda...

TelewiZorro

2014-01-26, 06:33
@pezet: tak, ale myślę że chodziło o to że "duży samochód też może mało palić, tylko musi być hybrydą" (czytaj - mało palić = być tanim w eksploatacji)

kamik306

2014-01-26, 10:11
Czyli w skrócie: lokowanie produktu- kupujcie hybrydy.

Trzeba przekalkulować, czy opłaca się ją kupić, mój wujek z Hamburga kupił Aurisa hybrydowego (2012). Różnica w cenie pomiędzy hybrydą, a zwykłym aurisem benzynowym... ~4000 Euro.

Spalanie na poziomie 4,4 litra (piszą, że kombi 3,7 ale chyba tylko na hamowni :P ) w porównaniu z benzyną - 2 litry różnicy? Za tą różnicę ceny można kupić ~3000 litrów paliwa :P Ale wujas już nieraz pokazał, jak dobry jest w kalkulacjach, nie potrafiąc dobrze policzyć spalania na 100km.

Do tego ta padlina tylko kilka km może przejechać na aku, totalna porażka. Wszyscy inni producenci hybryd mają chociaż 30-40 km na aku ;)

maciupeq

2014-01-26, 11:29
Gówno nie prawda. Ile jest wypadków kiedy samochód się wpierdziela w betonową ścianę jak na tych testach? Jedyny w miarę oddający rzeczywistość test polegałby na zderzeniach 2 samochodów (gdzie oba ulegają odkształceniom) należałoby przeprowadzić takie testy z autami o różnej wadze itp.

Donkapi

2014-01-26, 11:35
Ciekawy materiał,Piwko;)

ocwpzw

2014-01-26, 11:39
Chevrolet Spark to wersja na rynek amerykański koreańskiego Daewoo Matiza III. Hłe hłe hłe :krawaciarz: prawnuczek Tico najlepszy w testach zderzeniowych :mrgreen:

filipsworks

2014-01-26, 12:10
Prosta sprawa. Jak mamy jebnąć to mierzyć na czołowe!

Butter

2014-01-26, 12:25
może to głupie ale właśnie dlatego nigdy nie kupię nowego auta... mole jeździć starym polonezem, mercedesem 190/124, passatem B, czy volvo, a temat przedstawiony na filmiku to nie nowość choć warto to przypominać

subsky

2014-01-26, 13:12
Na jakim etapie niedorozwoju trzeba być, żeby robić test zderzeniowy omijający podłużnicę??? Kto, kiedy i gdzie wali w ścianę idealnie celując tak, aby ominąć główny element konstrukcyjny samochodu? Tylko tumany zza oceanu mogły wymyślić taki test.

ari4

2014-01-26, 13:54
jeloo napisał/a:

@up niekoniecznie.

Są modele duże niewiele bezpieczniejsze od smarta. Spójrz co się dzieje z fordem F150 przy zderzeniu czołowym ;) Duży samochód nie zawsze oznacza bezpieczny ;)


Poskładał się, bo uderzył w ścianę.
Ale przy zderzeniu ze zwykłą osobówką, to Ford wygrywa.