18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Catar

2017-07-29, 10:10
~2,1 do 60mph

fernandotorres3200

2017-07-29, 11:31
Widzę sami znawcy, co Teslę widzieli tylko na ekranie swojego monitora. Co wy możecie wiedzieć o tym samochodzie jak sami jeździcie Golfami III.

pylaochos

2017-07-29, 13:54
Nie ma jak spalać benzynę/węgiel, żeby wytworzyć prąd, żeby pokazać jak napęd elektryczny daje radę.
Tak na serio trochę denerwuje mnie to cisnienie na napędy elektryczne bez benzyny/ropy/gazu. Przecież spadek sprawności jest dużo większy, a to się równa większemu negatywnemu wpływowi na środowisko niż konwencjonalka. IMHO, najlepsze są hybrydy. Dopóki samochody nie będą miały mini reaktorów jądrowych to nie będzie samochodów dorównujących tym dobrym konwencjonalnym.

ellsworth

2017-07-29, 15:27
pylaochos napisał/a:

Nie ma jak spalać benzynę/węgiel, żeby wytworzyć prąd, żeby pokazać jak napęd elektryczny daje radę.


:lol: Co ty sobie myślisz, że w innych krajach też jest takie średniowiecze jak u nas i tylko "wungiel" ma rację bytu? Chłopie, przespałeś ostatnie kilka dekad?

kevlarx

2017-07-29, 16:43
HAL9000/2 napisał/a:


no nie wiem czy tak spokojnie... "elektryki" to dopiero skromne początki rozwoju tej technologi....



Rozwój silników spalinowych osiągnął apogeum, nie da się mechanicznie z tego rodzaju paliwa osiągnąć więcej utrzymując niskie spalanie i odpowiednią wytrzymałość jednostki napędowej. Silniki elektryczne w zasadzie są już również bliskie doskonałości.

Napęd elektryczny jest napędem z przyszłością z powodu rozwijających się akumulatorów, ogniw wodorowych, słonecznych, metod odzyskiwania energii kinetycznej ale nie wyprze pojazdów spalinowych jeszcze bardzo długo.

Ciekawostka: Pierwsze elektryczne BMW ma już 40 lat, a model nazywał się 1602 Electric

józekdeluxe

2017-07-29, 17:12
Ale to właśnie są wyścigi na 1/4 mili, więc po co te 10 komentarzy, że na torze Tesla nie ma szans? Ten mustang z 5-litrowym silnikiem z filmiku też nie miałby szans na torze ze słabszym seryjnym Porsche Turbo i co z tego?

elfis

2017-07-29, 18:00
lubię ryk fajnego silnika spalinowego,
ale niedługo pozostanie tylko sentyment
szkoda

Wiewór

2017-07-29, 20:19
Ojej. Auta spalinowe są lepsze od elektrycznych? Elektryki są tylko na proste... Bardzo ciekawe teorie.
Niestety muszą was zmartwić eksperci w 30 letnich golfach wesoło furkających na rolniczej ropie...
Melex pozamiatał na Nuburgring. Rekord wymęczony przez Lamborghini został pobity o 7 sekund...
http://www.geekweek.pl/aktualnosci/30231/elektryczne-monstrum-z-chin-bije-rekordy-na-nrburgringu

Elektryki to przyszłość motoryzacji. Gdybym nie był polskim robakiem tyrającym za grosze u pana i urodził się w kraju cywilizowanym gdzie zarabiał bym jak człowiek to kupił bym od razu Tesle.

issues182

2017-07-29, 21:04
Spoko, silnik elektryczny ma w pytę lepszą sprawność, krzywa momentu jest w zasadzie płaska poza tym jest wydajniejszy. Auto też bardzo fajne i ta cisza we wnętrzu choć brakuje mu jeszcze żeby obciągało. Ale..... Wada baterie, chociaż by ta tesla nasrała pod siebie to marnych bateryjek i ich żywotności nie przeskoczy. Pod firma stoi taki paździerz prezesa ma ze 3 latka a już całe dnie na smyczy przypięty i co najwyżej robi już dystanse max 150km z tendencja spadkową. Bo potem lawetobot w ropie na ratunek jedzie. Nowa bateria swoje kosztuje a kasy nie ma, ale panie Tesla stoi. Nikola by w życiu pod takim fajansem się nie podpisał.

Wiewór

2017-07-29, 22:15
issues182 napisał/a:

Spoko, silnik elektryczny ma w pytę lepszą sprawność, krzywa momentu jest w zasadzie płaska poza tym jest wydajniejszy. Auto też bardzo fajne i ta cisza we wnętrzu choć brakuje mu jeszcze żeby obciągało. Ale..... Wada baterie, chociaż by ta tesla nasrała pod siebie to marnych bateryjek i ich żywotności nie przeskoczy. Pod firma stoi taki paździerz prezesa ma ze 3 latka a już całe dnie na smyczy przypięty i co najwyżej robi już dystanse max 150km z tendencja spadkową. Bo potem lawetobot w ropie na ratunek jedzie. Nowa bateria swoje kosztuje a kasy nie ma, ale panie Tesla stoi. Nikola by w życiu pod takim fajansem się nie podpisał.


pie**olisz głupoty. Nawet baterie w Toyotach hybrydach wytrzymują dużo więcej. Tesla jest dużo nowocześniejsza. Nie da się w niej zaj***ć baterii w 3 lata.

masakrator666

2017-07-30, 14:31
Po ch*ju te baterie wytrzymuja kolega jest mechanikiem w metrolinie w Londynie i mowil jakie to cudowne wynalazki te elektryczne autobusy. w tamtym roku zaczely jezdzic teraz mialy przeglad. Jedna bateria ma 12 ogniw wsrodku sprawdzali 2 autobusy w jednym bylo osiem do wyj***nia w drugim 5 . jedno ogniwo koszt 5000 funtow plus 750 funtow robocizna od wymiany sztuki bo specjalna firma z juesendej musi przyjechac. Zajebista oszczednosc i od rfazu uprzedzam panow ekologow w dupe se wsadzcie te wasze wyssane z ch*ja murzyna mrzonki o zielonej energii czy o innych pie**oletach.

Wiewór

2017-07-30, 17:04
masakrator666 napisał/a:

Po ch*ju te baterie wytrzymuja kolega jest mechanikiem w metrolinie w Londynie i mowil jakie to cudowne wynalazki te elektryczne autobusy. w tamtym roku zaczely jezdzic teraz mialy przeglad. Jedna bateria ma 12 ogniw wsrodku sprawdzali 2 autobusy w jednym bylo osiem do wyj***nia w drugim 5 . jedno ogniwo koszt 5000 funtow plus 750 funtow robocizna od wymiany sztuki bo specjalna firma z juesendej musi przyjechac. Zajebista oszczednosc i od rfazu uprzedzam panow ekologow w dupe se wsadzcie te wasze wyssane z ch*ja murzyna mrzonki o zielonej energii czy o innych pie**oletach.


A ile autobusów jest w sumie? kolega wymienił kilkanaście ogniw z kilku tysięcy autobusów??

masakrator666

2017-07-30, 21:27
5 maja w tej technologi zero emission a dwa sprawdzali. i czytaj ze zrozumieniem bo pisalem ze oni tego nie wymienaiaja bo ani sprzetu ani pojecia o tym nie maja. Ja wiem z pierwszej reki ale k***a oczywiscie niewierny tomasz wie lepiej

svistak2000

2017-07-31, 00:22
@masakrator666 Po pierwsze to żadna bateria dla automotive nie składa się z 12 ogniw, tylko z 12 modułów które składają się z kilkunastu ogniw. Zazwyczaj bateria dla autobusów elektrycznych ma konfiguracje 180s1p (jeśli mówimy o technologii NMC opartej na licie) znaczy to że połączonych jest 180 ogniw litowo jonowych szeregowo. Nad całością połączonych ogniw czuwa BMS (Elektronika zabezpieczająca i zarządzająca baterią). Co do Tesli i ich baterii to trzeba przyznać że skopali sprawe... Po pierwsze zastosowali celki 18650 NCRB (trochę większe i grubsze niż popularne "paluszki" AA) które nie były projetowane pod automotive (niska liczba cykli, mała gęstość energii, niski prąd rozładowania), a drugi problem to ich "innowacyjny" system chłodzenia celek który wpływa negatywnie na liczbe cykli (żywotność) celek- z racji iż coating z cieczą chłodzącą nie pokrywa całej długości celki występuje spory gradient temperatury na ogniwiei doprowadza to do degradacji ogniwa.
Więc dlaczego tak wszyscy mówią wspaniale o tesli? No cóż... takiego PR'u jak robi Elon musk i spółka może pozazdrościć każda firma :)

btw.
Nie chce wychodzić tutaj na eksperta, ale jako jedyny chyba na sadolu zajmuje się projektowaniem baterii dla automotive. Więc jak będziecie mieć pytania walcie śmiało...

masakrator666

2017-08-01, 01:24
No to walnalem sie w nazewnictwie ja jestem laikiem mowie tylko co mi kumpel powiedzial prawdopodobnie chodzilo ote moduly, projektujesz to wiesz ile mniej wiecej kosztuja. Goscie co przyjechali to wymieniac nawet defibrylator mieli na podoredziu. tak czy inaczej przez rok takie koszta to troche lipa