Najlepsza skrzynia biegów na świecie to DSG z koncernu VAG . 2-sprzęgłowa skrzynia w której 1 sprzęgło jest na bieg parzysty a drugie na nieparzysty . gdy jedno sprzęgło wysprzęgla skrzynie celem zmiany przełożenia drugie już " myśli " nad następnym przełożeniem , skutkuje to o wiele szybszą zmianą przełożen , skrzynie tego typu montowane są np w Porsche , Lambo , Bentleyach , posiada taką również Bugatti Veyron Supersport , najszybszy samochód świata . Posiada tryb do normalnej jazdy , np po mieście i jazdy sportowej , który pozwała na wykorzystanie 100% osiągów mimo że zmiana biegów następuje automatycznie , wiele osób myśli że o wiele szybciej zmienić można bieg skrzynią maunalną i po części to prawda jeśli do czynienia mamy ze zwykłym najprostszym " automatem " gdzie "kierownica " ( chodzi o podzespół skrzyni ) ma dość późną reakcje taka jest prawda , lecz w DSG zmiana biegów następuje wyjątkowo szybko , w bardziej sportowych odmianach srzyń 2-sprzęgłowych tego typu zmiana biegów jest któtsza niż 0.01 sekundy więc raczej nikt nie zmieni biegu szybciej " manualem " ; )
Są one przystosowane do przenoszenia mocy rzędu 2000 KM i więcej.
@Newbie2010 a ty lubisz cytować kwestje z filmów.
nie wiem czemu się czepiacie endriuksp666, ale to co powiedział to 100% prawda. Nie ma póki co lepszego pomysłu jak dwa sprzęgła, gdzie jedno działa a drugie jest gotowe do działania... I gówno prawda że wymienia się je co 40 tys, bo zużywają się one dokładnie tak samo jak zwykły układ. Nie trzeba daleko szukać - w bolidach F1 są właśnie skrzynie dwusprzęłowe, co potwierdza ich doskonałość.
posiada taką również Bugatti Veyron Supersport , najszybszy samochód świata
To nie jest zadne kilka skrzyn i wajchy nie słuza do wzucania biegów tylko do wyrzucania ich. 3 dzwignie do góry to wszystkie przełozenia włączone, odciagając dzwignie zmiejsza sie przełozenie, tak ze na koncu po wyłaczeniu 3 dzwigni obroty i moc silnika płyna bezpośrednio na koło. To rodzaj skrzyni kłowej a nie kilka skrzyn w jednej.
Skrzynie biegów przenoszą moment obrotowy, nie moc.
dwa sprzęgła, gdzie jedno działa a drugie jest gotowe do działania...
Któraw waży wch*j dużo (przecież to praktycznie
każdy taki segment ma własną obudowę.
gówno prawda - wszystkie schowane są w jednej obudowie. W modelach prototypowych nie były ale do produkcji weszły schowane w jedną i to niewiele większą od standardowej obudowy sprzęgła.