18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Saturn V - Sadistic bawi i uczy

placek • 2011-08-19, 17:44
Tego potrzeba było, żeby wysłać człowieka na księżyc.
Ludzie często nie wiedzą ile energii potrzeba, żeby dostać się na orbitę (np wystrzelić małego satelitę).

Mr.Drwalu

2011-08-20, 12:50
franzistic napisał/a:

Co za bzdety ale tak to jest jak się robi wyliczenia nie mając o tym zielonego pojęcia

silniki F1 od kilku sezonów mają do 750 KM kilka lat temu za czasów Schumachera miały do 1 000 KM więc 5 takich silników = 3 750 KM obecnie lub 5 000 KM dawno temu spalanie 18 ton paliwa na sekundę przez tych 5 silników ?!? co za debilizm ktoś ogląda F1 ??? czy wyobrażacie sobie by bolid F1 w sekundę spalał 18/5=3,6 tony paliwa ?!? widzieliście kiedyś zbiornik bolidu ?!?

takie bajki wciskaj w przedszkolu



Ja pie**olę :facepalm2:
k***a mać człowieku zrobiłeś z siebie idiotę miesiąca na sadistic-u :facepalm:

KingOfEvil

2011-08-20, 13:10
Żadnych tu nowości nie ma, by to wszystko wiedzieć wystarczy oglądnąć "Wyścig w kosmos" ;P
Nowoczesne lokomotywy potrafią uciągnąć 4 miliony ton, co prawda wznieść w powietrze a ciągnąć to jest spora różnica.
W dodatku najlepsze jest to że ładowność takiej rakiety to zaledwie kilka ton (pierwsze rakiety miały ładowność 0.5kg przy podobnej masie rakiety - tak 500 gram... Oczywiście gry już taka rakieta była zatankowana do pełna).

W dodatku w każdej rakiecie większość masy to PALIWO...
Normalnie ogromne ilości paliwa są potrzebne by wznieść kilka ton na orbita a gdy się zwiększa ilość paliwa to też się zwiększa masa i spalanie tego paliwa... Widziałem kiedyś jakiś wzór na to, że jak się zwiększy masę rakiety a co za tym idzie też paliwa o X to trzeba zwiększyć ilość paliwa o Y i wychodziły ogromne liczby przy niedużych podniesieniach masy rakiety...

pakicito

2011-08-20, 13:26
glupoty, ladowanie na ksiezycu bylo nagrywane u mojego wujka w garazu

Brokol

2011-08-20, 14:04
3 astronautów i 600 słoni hmm harry potter i słoniorzercy

borisklinga

2011-08-20, 15:17
i co z tego jak RUSKIE i tak były pierwsze :D :D

franzistic

2011-08-20, 15:42
no w sumie racja Sorki dla autora za głupote ale nie przeczytałem dokładnie o co chodzi zobaczyłem F 1 i skojarzyło mi się z czymś innym

Executtor

2011-08-20, 16:17
think666 napisał/a:


Na 600 słoniach.



Pierwszą podróż planował Hannibal ok II w. p.n.e. - teraz znamy przyczyny jego porażki: Miał k***a za mało słoni!

27 Słoni które zabrał wyniosły go nieco ponad alpy a gdy wracał do domu zaatakował rzymian...

j4wor

2011-08-20, 18:03
franzistic napisał/a:

no w sumie racja Sorki dla autora za głupote ale nie przeczytałem dokładnie o co chodzi zobaczyłem F 1 i skojarzyło mi się z czymś innym



ja myślałem, że ty specjalnie to napisałeś, że sobie jaja robisz bo nie wierzyłem, że można być aż takim idiotą...

Everizon

2011-08-20, 21:37
odnośnie tak wielkiego spalania i ogromnej masy startowej to jest inne fajne rozwiązanie (a nawet trzy !). O wiele wydajniejsze, tańsze i w ogóle zajebiste. Nalezy rozwiązać pare problemów i:

1. Rozwiązanie nie nadające się dla ludzi ale dla maszyn... owszem. Działo tak potężne że wystrzeliwałoby by ładunek o np wielkości budki telefonicznej i masie 1 tony prosto na orbitę. To serio da się zrobić.
Zalety: unosimy tylko ładunek a więc o wiele wydajniej niż rakietą a w dodatku działo może być elektromagnetyczne a nie "wybuchowe"
Wady: Człowieka razem z pojazdem nie da się wystrzelić a ładunek musi być tak przygotowany by wytrzymał przeciążenia rzędu 1000 G

2. Ładunek umieszczony w specjalnie zaprojektowanym nośniku w kształcie... ufo :) czyli spodka o specjalnym profilu spodu. Spodek bardzo szybko wiruje by zachować równowagę. Materiałem pędnym jest.. powietrze :) Ale podgrzewane rytmicznymi pulsami bardzo silnego lasera strzelającego w spód spodka. Profil spodu pojazdu jest tak ukształtowany by wybuchowo rozszerzające się powietrze nadawało pęd pojazdowi. Pojazd można w ten sposób w atmosferze rozpędzić do tak wielkiej prędkości że wystrzeli w przestrzeń z prędkością orbitalną lub i większą.
Zalety: Wszystkie elementy "napędowe" pozostają na ziemi więc pojazd może być dowolnie mały a jego ładunek użyteczny to może być nawet 99% masy pojazdu.
Wady: napęd nie działa w próżni, oraz brak odpowiedniej mocy lasera (nad czym się pracuje).
Jednak próby praktyczne realizowano na małych modelach z całkiem dobrym skutkiem.

3. Mój ulubiony ! Winda kosmiczna. Z orbity geostacjonarnej spuszczone aż do powierzchni liny (z fullerenów ?) oraz wypuszczona powyżej geostacjonarnej przeciwwaga. (Wszystkich co nie wiedzą co to jest geostacjonarna i czym się charakteryzuje oraz tych co nie mają choć śladowych ilości wiedzy na temat mechaniki orbitalnej odsyłam do wikipedi).
Zalety: Można w ten sposób wynieść na orbitę i to bardzo wysoką (geostacjonarna to ok 35 000km) dowolnie duży ładunek i to bardzo tanio ! bo potrzeba po prostu prądu do windy ! :) W dodatku jeżeli ładunek ma "wrócić" na ziemię (co wcale nie znaczy że musi wrócić ten sam! :) ) to większość "prądu" a więc i kosztów zwróci się i koszt wogóle jest minimalny.
Wady: brak odpowiednio długiej, lekkiej i wytrzymałej liny (lin) ale po za tym faktem wszystkie technologie i potrzebną wiedzę już mamy a nad linami (nad strukturami z fullerenów) pracuje się...

To tyle jeżeli chodzi o rakiety takie jak saturn. Kiedyś te zajebiste maszyny odejdą do lamusa jak parostatki..

Hatch

2011-08-21, 00:34
Od kiedy 2 litrowy, 170 konny silnik jest "raczej standardowy"?