Jeśli coś może się wydarzyć to się wydarzy ale nie akurat teraz, w tym momencie. Ma więc to związek z ilością rekordów i czasem. Powiedzmy gram w totolotka. Może się wydarzyć, że trafię 6 puszczając jeden kupon, może się wydarzyć że 10mln lat by mi nie starczyło żeby trafić 6 puszczając jeden kupon na losowanie. Na pewno trafię 6 jeśli puszczę w jednym losowaniu 14mln kombinacji. To jest prawo M. Czyli jeśli jest prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia ono kiedyś wystąpi.
Czy dobrze rozumiem, że był wyciek oleju hydraulicznego który zmieszany z powietrzem zapalił się od np. iskry z silnika elektrycznego? Ktoś się orientuje jakiego rodzaju silniki są stosowane w tego typu urządzeniach?
Ehhh. Dobra. Wytłumaczę. Tak ,olej hydrauliczny jest łatwopalny jak każdy olej to nadal lubrykant tyle że o znikomej ściśliwości , a tym bardziej kiedy dany siłownik pracuje, podwyższa temperaturę oleju nawet do ponad +60stC w maszynach starego typu które nie były jeszcze wyposażone w chłodnice. Przy rozszczelnieniu układu następuje potężny rozbryzg wraz z mgiełką olejową ( ta jest najbardziej podatna na zapłon ,na powyższym filmie prawdopodobnie zapłon nastąpił w skutek tarcia metalowych elementów, lub kontaktu z rozgrzanym wydechem. A dla miśków co mówią że to fejk mam pracę domową: wlej do rondelka płyn hamulcowy DOT 4 ( chemicznie jest zbliżony do oleju hydraulicznego) podgrzej go do ok. 70st.C ,przelej do metalowego atomizera (takiego podłączanego do kompresora) i voila masz domowej roboty miotacz ognia( oczywiście będzie potrzebne źródło zapłonu przy dyszy wylotowej atomizera).
Na moje oko to wyj***lo wylacznik cisnieniowy. Hydraulika zasuwa na cisnieniu 200-300 bar . To znaczy ze pompa pracuje zeby utrzymac to cisnienie. Jezeli cisnienie jest zbyt wysokie to pompa sie wylacza lub otwiera sie zawor nadcisnieniowy . W wypadku awarii pompa daje ile wlezie i prawdopodobnie sie przy tym mocno nagrzewa, olej zreszta tez. Wiec jak przy za wysokim cisnieniu pekl przewod hydrauliczny (bo to ze pekl przewod hydrauliczny jest pewnie na 100%. Mozna to rozpoznac po cisnieniu z jakim sie olej wydobywa i po farbie bo olej hydrauliczny jest zazwyczaj farbowany na czerwono lub pomaranczowo aby odroznic go od oleju silnikowego) do tego doszla temperatura od pompy ew jakies zwarcie/iskra i mamy ogien jak ta lala.