Same minusy takich kolei. Kupisz bilet to ledwo sobie usiądziesz i już dojedziesz, gdzie czas na poznawanie nowych ciekawych ludzi podczas podróży Zapierdziela 400 hm/h to za szybą taki obraz rozmazany że nie można sobie nawet podziwiać pięknych krajobrazów. A bilety pewnie drogie że o jezu, przy tak krótkim czasie podróży konduktor chyba nawet nie ma czasu ich sprawdzić, kitajec konduktor nawet nie próbuje tylko sobie stoi bo wie że zaraz będą na miejscu i się nie opyla, ludzie zaczną jeździć na gapę i tylko straty dla kolei
To są pociągi niemieckie. tzn. niemieccy inżynierowie je opracowali i udoskonalali przez kilkadziesiąt lat. Najlepsze jest to, że ich pierwszy projekt rozstał opracowany w 1930 roku w Niemczech Chiny jako pierwsze pozwoliły sobie spróbować tego 'prototypu' pociągu i jak widać działa dobrze.
@up
Respekt to się należy Chinom tylko dlatego, że odważyły się zainwestować w ten 'prototyp'. Krew mnie zalewa jak ludzie piepszą głupoty, jakie to Chiny nie są zrewolucjonizowane. Wszystko teraz będą nazywać to koleją Chińską bo jako pierwsi to kupili..
Na yt można obejrzeć dokument o tych pociągach:
Wielkie konstrukcje - Pociągi przyszłości
CHINY - i tak w ogóle, jedyna taka linia magnetyczna na świecie. Czemu??? Bo w ch*j droga i żadnemu krajowi się nie opłaca. Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale kosztowała chyba jakieś 3 mld dolarów...
Zajebista sprawa. Byłem parę lat temu w Japonii i to jak te pociągi jeżdżą aż przeraża. Punktualne co do sekundy, wielkie dystance w śmiesznym czasie (pokonaliśmy 1050km w niecałe 8h, w dodatku po drodze staliśmy pół godziny ze względu na jakąś ogromną wichurę).. Po powrocie do Polski i pędzeniu w trójmieście na pociąg (bo przecież powinien odjechać minutę temu) dopiero zauważyłem jak duża przepaś jest między nami, gdy czekałem 20 minut na pociąg
Jakbyśmy mieli wszystkie technologie, nowinki i byli tacy jak chcemy być to bylibyśmy 4 razy większym krajem niż Rosja, 3 razy "nowszym" niż Japonia i 5 razy silniejszym niż USA. pie**olę takie coś. Wolę taką Polskę jaka jest niż gonienie Zachodu, gdzie za niedługo wprowadzą czipy żeby mogli kontrolować ile razy dziennie ludzie srają.
ahahaha prosze was... w życiu w Polsce nie jechałbym pociągiem co rozpedza się do 400 hm/h przestawią tory albo rozkradną, źle ustawią zwrotnice-> czołówka i dziekuje.
W 2014 ma pojawić się Pendolino. Bilet na przejazd ma kosztować nawet około 200 zł. Nie ma to jak 1/6 pensji wyj***ć na przejazd pociągiem, który fabrycznie ma możliwość rozpędzić się do około 200 km/h lecz znając polskie realia jak rozpędzi się do 70 km/h to wyrzuci go na pierwszym lepszym zakręcie
Moja matka jechała ichnim pociągiem z Pekinu do Szanghaju kilka lat temu. Wsiedli późnym wieczorem (pociąg zwykły, rejsowy, jeżdżący 2-3 razy dziennie; skład załadowany pod korek, tzn. wszystkie miejscówki sprzedane) i wcześnie rano wysiedli w Szanghaju. Pociąg zatrzymał się dwa razy. Google mi pokazuje, że to 1300 km, ale nie wiem, jaka jest długość trasy kolejowej.
Da się? Da się, ale nie na składach z lat 70 poprzedniego wieku i na szynach jeszcze starszych.