18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Przyspieszanie Tesli P85D na Insane Mode

TakeMeRiot • 2015-01-28, 14:54
Dosyć ciekawe reakcje na przyspieszenie najszybszego sedana na świecie - Tesla P85D. Samochód jest całkowicie elektryczny i osiąga setkę w 3,2 sekundy. Na filmiku zostaje zaprezentowane działanie tzw. Insane Mode, który dosłownie wciska pasażerów w fotel. Szczególnie polecam moment od 2:44 :-D


pkh

2015-01-28, 18:33
Taka zaleta silników elektrycznych - duży moment od zera.

Luqas95

2015-01-28, 18:34
@up ale chyba tylko na prąd stały

pkh

2015-01-28, 18:34
Wygląda jakby z katapulty ich wystrzeliło, albo ktoś uderzył w tył.

bleblebator1

2015-01-28, 19:14
@pkh
przy 0 km/h ma największy moment tzw moment zwarcia

HalfGod

2015-01-28, 19:49
dodaj te skrzydła i lecimy, a nie po ulicy odrzutowcem jeżdżą.

ganji

2015-01-28, 19:52
I za 50 kilometrów będzie stał pod prostownikiem...

Attero132

2015-01-28, 19:57
Taki pobór prądu na bank jest dobry dla tych baterii :D ciekawe ile minut to jeździ.

abdul

2015-01-28, 19:59
sam nie wiem.
pewnie jakis trans obciaga lepiej od kobiety..
to jednak nie to samo

KOLABORACJONISTA

2015-01-28, 20:03
Luqas95 napisał/a:

@up ale chyba tylko na prąd stały


Jakby to była prawda to żadne typy maszyn prądu przemiennego nie mogłyby same ruszyć. Jakoś jest zupełnie na odwrót. To jest jeden z powodów dlaczego z każdej elektrowni wychodzą akurat 3 fazy, każda przesunięta o +- 120 stopni...
A najstarszy typ silnika na prąd stały? Aberracja elegancji maszyn elektrycznych.
Attero132 napisał/a:

Taki pobór prądu na bank jest dobry dla tych baterii :D ciekawe ile minut to jeździ.


Jeździ wystarczająco dużo czasu, że jest to opłacalne. I serio myślisz że przy rozruchu (czy w jakiejkolwiek innej fazie pracy) te silniki są na chama zwierane z bateriami? A jak myślisz po co są falowniki?

cola1111

2015-01-28, 20:05
Model tesla S jest dostępny w kilku wariantach mocy silników i pojemności baterii. W najlepszej odmianie, Tesla jest wstanie przejechać na jednym ładowaniu do 500km....Tyle w temacie.
A to chyba oczywiste, że przy ''pałowaniu'' przejdzie miej, zobaczcie chociażby ile na jednym na katowaniu przejdzie chociażby Lamborghini Gallardo. Niby zbiornik prawie/ponad 100litrów, a przy pałowaniu nie starczy nawet na 100km...Gdybym miał zbędne 300 000zł, to bym kupił taką furkę (bo i tak nie robię tras większych niż 500km) i bym się śmiał, z fanbojów spaliniaków. Wy będziecie tankować, wymieniać oleje, akumulatory, łożyska, turbiny, sprzęgła, alternatory, paski, płyny chłodnicze, naprawiać skorodowane blachy, a właściciel Tesli będzie tylko stał i się śmiał...
Tesla jest zbudowana w całości z aluminium, gwarancja na baterię wynosi 8lat, no i silniki elektryczne są prawie niezniszczalne, dla takiego silnika, przebieg rzędu kilku milionów kilometrów to pestka.

Edit. No i nie zapominajmy o cenie prądu, przy dzisiejszych cenach prądu, przejechanie 100km tym autem kosztowałoby mniej niż 10zł...

co...........us

2015-01-28, 20:05
Wszystko fajnie i pięknie,ale daleko to tym nie ujedziesz i szybko nie naładujesz,niestety takie czasy mamy ,że akumulatory są bardzo daleko w tyle za potrzebami technologi którą zasilają,jeśli nie zostaną wkrótce wymyślone ogniwa o pojemności i szybkości ładowania odpowiadającej potrzebom,to czeka nas zastój rozwojowy,już teraz niektóre gejfony muszą być cały czas podłączone do ładowarki bo inaczej nie nadają się do użytku.

lois_hartos

2015-01-28, 20:12
@cola1111; wszystko ładnie ale silnik to tylko silnik, pozostaje przeniesienie napędu, hamulce, opony, zawieszenie, elektronika i cała masa innego typowego dla aut wyposażenia - a to się zużywa niezależnie od typu napędu, firma w której pracuje ma 2 klientów z modelem s i o ile na temat awaryjności (na razie) nic to o tyle np opony (drogie rzecz jasna) przy takim przekazywaniu momentu na asfalt....hm, szybko idą :-)