18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Przebił sie specjalnie przez barierki...

Halman • 2020-09-01, 17:17

by go utrafić :-D

boo

2020-09-01, 17:23
Tyle czasu mial to wolal stac jak debil i czekac az go jebnie

dżonyłojlker

2020-09-01, 17:48
boo napisał/a:

Tyle czasu mial to wolal stac jak debil i czekac az go jebnie



Baba, ewentualnie jakiś p*zdeusz niepotrafiący podjąć decyzji.

fiate

2020-09-01, 19:31
StalowyNożyk napisał/a:

Baba, ewentualnie jakiś p*zdeusz niepotrafiący podjąć decyzji.



100% baba

__Tux__

2020-09-01, 19:37
boo napisał/a:

Tyle czasu mial to wolal stac jak debil i czekac az go jebnie



No tak, bo w internecie wszystko jest proste ;)

Kamil3l

2020-09-01, 19:41
__Tux__ napisał/a:

No tak, bo w internecie wszystko jest proste



No bez przesady. Jak dla Ciebie, to działo się za szybko na reakcję, to nie prowadź samochodu. Dla dobra twojego i nnych.

dennissliwa

2020-09-01, 19:42
Raczej na bank typ zasłabł i tak jechała ciężarówka przed siebie.

__Tux__

2020-09-01, 19:56
Kamil3l napisał/a:

No bez przesady. Jak dla Ciebie, to działo się za szybko na reakcję, to nie prowadź samochodu. Dla dobra twojego i nnych.



Spanikowany kierowca mógł mieć problem z wrzuceniem wstecznego albo np. skrzynia biegów odmówiła posłuszeństwa.

dirk diggler

2020-09-01, 20:02
chyba nawet zdążył wrzucić wsteczny ale silnik zgasł...

Kamil3l

2020-09-01, 20:22
__Tux__ napisał/a:

Spanikowany kierowca mógł mieć problem z wrzuceniem wstecznego albo np. skrzynia biegów odmówiła posłuszeństwa.

Panika/brak umiejętności lub doświadczenia, tak jak mówił dirk. Co nie zmienia faktu, że na reakcję mial dużo czasu, ale to zj***ł koncertowo.

Tomsza

2020-09-01, 20:23
Zesrał się, a nie barierki przebił. Przejechał zanim się zaczęły.

Momonti

2020-09-01, 21:39
Z daleka za gładko przejechał, z bliska widać że ledwo zdążył się namyślić na skręt przed barierami.

bungman

2020-09-01, 21:45
do jakiej siły te barierki chronią?każdy myśli że są i jest bezpiecznie 100%-to tylko kawałek metalu byś w teorii odbijał się jak w pinbalu na jezdni i wytracił pęd.czasem w rzeczywistości jest inaczej----->na hardzie jest post o tym.

Noct

2020-09-02, 15:18
bungman napisał/a:

do jakiej siły te barierki chronią?każdy myśli że są i jest bezpiecznie 100%-to tylko kawałek metalu byś w teorii odbijał się jak w pinbalu na jezdni i wytracił pęd.czasem w rzeczywistości jest inaczej----->na hardzie jest post o tym.



mały – T1, T2, T3 (przeznaczony tylko do tymczasowych barier ochronnych)
normalny – N1, N2
podwyższony – H1, H2, H3
bardzo wysoki – H4a, H4b.

W projektach drogowych często można zauważyć tendencję do zaniżania tegoparametru, co tłumaczy się jedynie kwestiami ekonomicznymi.Z drugiej strony chronienie np. chodnika dla pieszych przed wtargnięciem pojazdów na drogach z dużymnatężeniem ruchu barierą o poziomie powstrzymywania N2 jest niewłaściwe. Bariera ta jest bowiem wstanie powstrzymać jedynie samochód o masie 1,5 t, co dopuszcza możliwość pokonania jej przez każdywiększy pojazd ze wszystkimi tego skutkami.
Często próbuje się uzależniać poziom powstrzymywania zastosowanych w danym miejscu barier ochronnych, używając parametru prędkości obliczeniowej. Naprzykład na drogowych obiektach inżynierskich taką graniczną wielkością, po przekroczeniu którejpodwyższa się poziom powstrzymywania, jest 100 km/h. Jednocześnie zapomina się o tym, że prędkośćsamochodu testowego przy testach na poziomy H1 i H2 norma PN-EN 1317 wyznacza na 70 km/h, a test napoziom H4 (miejsca, które winny być wyjątkowo chronione) przeprowadzany jest dla samochoduciężarowego (masa 38 t) przy prędkości 65 km/h.Warto wspomnieć, iż na polskich i niemieckich autostradach obowiązkowo stosowane są bariery o poziomiepowstrzymywania H1 i H2, natomiast Szwecja dopuszcza bariery o poziomie N2.


Formatowanie zj***ne, bo wklejałem z PDFa, ale połapiesz się. Więcej info możesz szukać po frazie "PN-EN 1317"