18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Jak regenerowane są opony?

sm...........ka • 2012-10-25, 17:52
Jako taka mała ciekawostka...
Opony te są tańsze 30-60%

Carol

2012-10-25, 21:11
Solho napisał/a:



hahaha czy Ty wiesz co właśnie napisałeś? ciekawe dlaczego przy drogach leży dość spora ilość opon z Ciężarówek a nie osobówek czyżby duża waga ładunku, większa siła tarcia co za tym idzie temperatura opony były tego przyczyna? nie gdzie tam... takie opony są ok dla Ciężarówek jak to stwierdził nasz ekspert ;-)


Opony w ciężarówkach pękają bo zużywają je do oporu. Poza tym ciężarówki mają dodatkowe osie lub podwójne koła.

JarekJUHC

2012-10-25, 21:16
jeździlem na takim ch*jstwie... dziekuje , wiecej tego bledu nie popelnie

mua

2012-10-25, 21:17
Uwielbiam ten program, ten odcinek też już oglądałem ale każdy program jest tak fajnie zrobiony że z chęcią się go ogląda . P.I.W.O.

APQU

2012-10-25, 21:23
30%-60% tańsze. Zgoda.
80% mniejsza żywotność od nowych opon.
Płaty opon leżące przy drogach...... bezcenny widok zregenerowanej opony.
Jednym słowem szajs zagrażający życiu.
Ale idzie interes, gdyż nie przepłacisz oczywiście za "nową" oponę

lukaszdzi

2012-10-25, 21:24
Ja bym sobie na letnie nie kupił bo jeżdże dużo i często szybciej ale na zimę takie nalewki tylko na miasto do mniejszych prędkościach myślę że by się sprawdziły.

PatologSzkolny

2012-10-25, 21:53
Tak się teraz zastanawiam, przecież mogliby wziąć tą gównianą oponę, przemielić i przetopić na nową, też by taniej wyszło jak nową robić a i bezpieczniej, no ale najwidoczniej lepiej pod górę sobie robić i kupić zregenerowaną, co najwyżej jakiś ch*j rozmaże kogoś przy rozklejeniu się takiej opony,

TruckR

2012-10-25, 22:09
Prawda jest taka, że szkłem dupy nie utrzesz...

Większość polskich "psiewoźników" chce zaoszczędzić i nie dość, że bawią się w "nalewki" to jeszcze potrafią je kilkukrotnie narzynać, o ile w ogóle taka opona dotrwa pierwszej narzynki bo często odpadają płaty bieżnika, a czasem potrafi nawet i cały płaszcz spadać...

I co to dla nich za oszczędność? jak opona idzie w p*zdu, i trzeba wymieniać w drogich serwisach zagranicznych (ADAC etc.) jak już zapasów brakuje, a też bardzo często podczas wystrzału albo poważniejszych awarii takich opon dochodzi też do uszkodzeń auta jak np. urwane nadkole, lampa a nawet i schodki od kabiny...

Jak już wspominał thez, używanie takich opon na osi skrętnej to już czyste szaleństwo...
Ja osobiście nie podjąłbym się kierowania taką ciężarówką...

No ale "pany psiewoźniki" znają się na biznesie i chca zaoszczędzić na czym się da, nawet na bezpieczeństwie pracowników no i innych użytkowników dróg.

@teken - też nie jest powiedziane, że używki są takie dobre... zastanów się nad tym... czy znasz historię takiej opony... może było najechane na jakiś krawężnik albo inną "przeszkodę" i struktura wew. opony jest uszkodzona. Kilkaset km i wystrzał... nawet nie możesz reklamować... A z nową opona masz chociaż tą gwarancję. W razie co reklamujesz i robią ekspertyzę etc. i zwrot kosztów.

@Woozie - niestety nie jest to takie proste, opona raz odlana nie nadaje się do "przetopu" na nową. Zachodzą jakieś nieodwracalne przemiany substancji (niestety nie posiadam dokładnej wiedzy na ten temat, ale gdzieś o tym czytałem). Taki material z recyklingu opon nadaje się co najwyżej na produkty do których nie potrzeba tak wysokiej jakości gumy.


Pozdro.

Ant1984

2012-10-25, 22:09
vass jak zwykle na niczym się nie zna.

smoke86

2012-10-25, 22:32
Piwko za materiał, zawsze zastanawiałem się, jak się bieżnikuje opony i czemu są takie tanie. Teraz już wiem, że NIGDY takiech nie kupię.

vass

2012-10-25, 22:39
Ant1984 napisał/a:

vass jak zwykle na niczym się nie zna.


Ty k***a na wszystkim, na ch*j się wpie**alasz aby coś napierdzieć bez sensu.

klucha358

2012-10-25, 22:46
Solho napisał/a:



hahaha czy Ty wiesz co właśnie napisałeś? ciekawe dlaczego przy drogach leży dość spora ilość opon z Ciężarówek a nie osobówek czyżby duża waga ładunku, większa siła tarcia co za tym idzie temperatura opony były tego przyczyna? nie gdzie tam... takie opony są ok dla Ciężarówek jak to stwierdził nasz ekspert ;-)



Chodzi nastepny ekspercie o to ze w ciezarowkach masz wieksza powierzchnie opona ma bardzo wysoki profil a co za tym idzie mozna ja bardziej zalac guma i wybierznikowac na nowo , w osobowce jak masz profil opony 40-45 to mozesz sobie naszczac ewentualnie wiec nie pisz bzdur bo poprzednik ktorego zjechales ma racje zbłazniles sie ;)

SongoART

2012-10-25, 22:54
Kiedyś fleksem (szlifierką kątową) tak z bratem opony w maluchu nacinalismy i nic sie nie dzialo nawet powyzej 100km/h :P

Tymb arkus

2012-10-25, 23:08
Do tych co piszą, że lepiej kupić używkę: nie zastanawialiście się czemu ktoś sprzedaje oponę, na której jeszcze jest na tyle bieżnika, że można jeździć? Bo ta opona jest stara. Guma na niej jest stara. I szczerze wątpię, żeby taka stara guma była lepsza od tej nowej nalanej.

chinskazabawka

2012-10-25, 23:23
Mam takie opony i nie polecam. Jadąc na autostradzie A1 przy prędkości w sumie nie dużej, jakieś 120 km/h opona sie rozleciała tak że dalej nie mogłem jechać

timmy77

2012-10-26, 00:38
ch*ja tam, wiecie dlaczego nie widzieliście nigdy w życiu opony od osobówki na poboczu? Bo jak jebnie opona od osobówki niedociążona 20 tonowym ładunkiem to k***a nic się z nią nie dzieje, a jak pęknie opona dociążona wielotonowym ładunkiem to się zastanówcie... To jest główny powód, dlaczego nie widać opon osobówek.