18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Pizda-szofer na całego

Kriski • 2024-02-06, 15:05
Czyli, jak być przegrywem na 100%


Lukkwa

2024-02-06, 22:28
tarcer123 napisał/a:

Zablokowana kierownica i ślepy holujący.



Aha czyli holowanemu pęd wody wyrwał kluczyk ze stacyjki i porwał, że nie dało się przekręcić kluczyka, żeby kierownica się nie zablokowała?

:shock:

dżonyłojlker

2024-02-06, 22:55
Lukkwa napisał/a:

Aha czyli holowanemu pęd wody wyrwał kluczyk ze stacyjki i porwał, że nie dało się przekręcić kluczyka, żeby kierownica się nie zablokowała?



To jest gówno na kartę. Pewnie kierowca nie wiedział jak zrobić na ON, albo jakieś zwarcie po zalaniu i nic nie działało. Tak czy siak, zasłużył sobie na to.

Stefansuchar

2024-02-06, 23:14
w tym czymś ni ma kluczyka tylko taka karta z chipem.

Heliar

2024-02-06, 23:29
motylekwbrzuchu napisał/a:

To jest gówno na kartę. Pewnie kierowca nie wiedział jak zrobić na ON, albo jakieś zwarcie po zalaniu i nic nie działało. Tak czy siak, zasłużył sobie na to.



Dupa, a nie zwarcie, zwyczajnie zaciągnął wodę do garów i w p*zdu cały silnik.

Lukkwa

2024-02-07, 06:48
motylekwbrzuchu napisał/a:

To jest gówno na kartę. Pewnie kierowca nie wiedział jak zrobić na ON, albo jakieś zwarcie po zalaniu i nic nie działało. Tak czy siak, zasłużył sobie na to.



Z tego co widzę, jest to Renault Clio III generacji, więc nie było tam wynalazku pod tytułem "karta", tylko zwykła stacyjka ze standardowym kluczykiem.



skinner1987

2024-02-07, 08:25
Lukkwa napisał/a:

Z tego co widzę, jest to Renault Clio III generacji, więc nie było tam wynalazku pod tytułem "karta", tylko zwykła stacyjka ze standardowym kluczykiem.



Clio II gen. miało albo stacyjkę albo kartę. W Polsce zapewne więcej wersji ze stacyjką, bo obstawiam, że karta była za dopłatą.

kris1978

2024-02-07, 09:57
tarcer123 napisał/a:

Zablokowana kierownica i ślepy holujący.



Wokół ludzi kupa a kierowca c**a i holujący dupa. Co to hamulca nie miał, sygnał nie działał? Nic c**a nie zrobiła aby dupa zareagowała.

dżonyłojlker

2024-02-07, 11:39
Heliar napisał/a:

Dupa, a nie zwarcie, zwyczajnie zaciągnął wodę do garów i w p*zdu cały silnik.



Czasem się lepiej nie odzywać :facepalm3: Czy ja piszę o odpalaniu silnika... Co za ludzie tu siedzą.

W większości samochodów mamy 4 pozycyjny przełącznik zapłonu w stacyjce.

LOCK-ACC-ON-START

1. Pozycja “LOCK”, czyli blokada kierownicy, ochrona przed kradzieżą, kierownicą nie można kręcić. Tylko w tej pozycji można włożyć i wyjąć kluczyk ze stacyjki. Jeżeli występuje problem z przekręceniem kluczyka z pozycji LOCK na ACC, to należy najpierw poruszać kierownicą w prawo i lewo, by zwolnić blokadę, dopiero wówczas przekręcić kluczykiem na pozycję ACC.

2. Pozycja “ACC” lub “I”, czyli ACCESSORY, akcesoria takie jak wycieraczki, elektryczne szyby, radio, nawiew otrzymują zasilanie +12V. W tej pozycji deska rozdzielcza nie jest oświetlona i nie pokazuje najważniejszych wskaźników.

3. Pozycja “ON” lub “II”, czyli WŁĄCZONY ZAPŁON (silnik nie jest włączony), wszystkie kontrolki się świecą, powoduje to szybsze rozładowanie akumulatora, dlatego w tej pozycji nie powinniśmy zostawiać kluczyka zbyt długo, jeśli silnik nie jest uruchomiony. Akcesoria mają zasilanie +12v. Podczas rozruchu silnika, niektóre odbiorniki elektryczne mogą tracić chwilowo zasilanie np. RADIO, OŚWIETLENIE, by zmaksymalizować wydajność rozruchu silnika.

4. Pozycja “START” lub “III”, czyli ROZRUCH silnika, rozrusznik silnika będzie działał do momentu zwolnienia kluczyka i samoczynnego powrotu do pozycji “ON”. Silnik pracuje, alternator ładuje akumulator napięciem ok 14.4V lub innym, zależnie od rodzaju układu zasilania w pojeździe.

Lukkwa napisał/a:

Z tego co widzę, jest to Renault Clio III generacji, więc nie było tam wynalazku pod tytułem "karta", tylko zwykła stacyjka ze standardowym kluczykiem.



Był był, głównie karta.

franekkfz

2024-02-07, 19:49
jak by ktoś chciał więcej przygód z tego miejsca to wpiszcie sobie w YT "rufford abbey ford", tak nawiasem to mieszkam niedaleko i zdarzyło mi się parę razy tędy przejeżdżać :D

mazga50

2024-02-08, 16:08
Lukkwa napisał/a:

Jaki system start/stop? Jaki system bez kluczyka? Pomijając fakt, że to dwa różne, niezależnie od siebie systemy, niemożliwe żeby były na wyposażeniu tego starego francuskiego bolida...



W autach z kluczykiem nie masz start/stop, więc wraz z odpalaniem z przycisku/wzbudzaniem, jest to jeden system, choć ma dwie funkcje. Jak zalał elektronikę > nie rozpozna karty > nie włączy zapłonu = nie odblokuje kierownicy. Proste.