18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Modalohr

MichaU • 2013-02-26, 11:56
Czyli ciekawy system transportowy.

RockyWood

2013-02-26, 12:26
podejrzewam że niemiecka myśl techniczna - jak zwykle.
Kiedy Polska będzie w stanie zaprezentować coś innowacyjnego i niebanalnego? Takiego *dla ludzi* a nie dla wojska i nie tylko na eksport - po prostu coś co będzie tu i dla nas i będzie to coś z czego będziemy dumni na całym świecie? Marzenia...

slec21

2013-02-26, 13:08
Cytat:

podejrzewam że niemiecka myśl techniczna - jak zwykle.
Kiedy Polska będzie w stanie zaprezentować coś innowacyjnego i niebanalnego? Takiego *dla ludzi* a nie dla wojska i nie tylko na eksport - po prostu coś co będzie tu i dla nas i będzie to coś z czego będziemy dumni na całym świecie? Marzenia...




Myśl techniczną to my mamy, na bardzo wysokim poziomie, niestety ta myśl techniczna nie tworzy dla Polski, tylko dla krajów zachodnich bo tam lepiej płacą :) . Popatrz jak często spotykamy Polskie nazwiska przy jakichś osiągnięciach, przypadek :) ?

kasyopeyus

2013-02-26, 15:32
Taki transport jest tańszy niż przejazd TIR'em przez np: Austrię, gdzie opłaty drogowe m.in przejazdy przez wiadukty są dość wysokie, nie wspominając o spełnieniu kryteria dot. norm euro. Za to widoki po drodze są nie do opisania.

virusotron

2013-02-26, 19:56
@up

A a jakiego szefa obchodzi, żeby pracownik ma mieć fajne widoki? Słupki z zyskiem maja być coraz większe i tylko to się liczy.

Realbartu

2013-02-26, 21:57
Żeby tylko przez Szczekocin nie jechały, bo szybko skończą swój bieg...

kanapkasmalec

2013-02-27, 02:20
w olsztynie od 1 marca wlasnie zamykaja wiadukty dla tirow ;] moze wdrozyli by ten pomysl (za 100 lat)

cerastes

2013-02-27, 02:43
przy cenach budowy autostrad w Polsce, to UE zbankrutuje chcąc wybudować u nas taką nowoczesną linie kolejową..

Zgadam się ze Slec21. Bardzo fajne robi się u nas projekty, szkoda tylko że na zachód.. Tak samo jest z patentami.. pewnie mało kto wie że Blue-Rey to polski wynalazek, a patent sprzedany Sony.

PapaGienio

2013-02-27, 03:22
RockyWood napisał/a:

podejrzewam że niemiecka myśl techniczna - jak zwykle.



Patrząc na mapki w filmie i czytając podaną stronę dochodzę do wniosku, że francuska.
Ale mogę się mylić - nie jestem ekspertem

Numernabis

2013-02-27, 08:09
RockyWood napisał/a:

podejrzewam że niemiecka myśl techniczna - jak zwykle.
Kiedy Polska będzie w stanie zaprezentować coś innowacyjnego i niebanalnego? Takiego *dla ludzi* a nie dla wojska i nie tylko na eksport - po prostu coś co będzie tu i dla nas i będzie to coś z czego będziemy dumni na całym świecie? Marzenia...



Weź nie pie**ol bo ch*ja się znasz.

alhazar

2013-02-27, 08:15
Polska jeszcze przez wiele dziesiątków lat nie wprowadzi tego rodzaju transportu ponieważ nie mamy przystosowanej do tego infrastruktury. Aby każda naczepa mogła wjechać na wagon musielibyśmy ich kupić kilkanaście tysięcy nie licząc lokomotyw itp. Taką ciekawostką jest to,że w Polsce mamy najliczniejszy tabor transportowy w całej Europie. Dlaczego? Bo Niemiec nie pojedzie za taką stawkę za jaką Polak jeździ, dlatego mamy sporo zleceń, które i tak są na progu opłacalności. Więc załóżmy,że granicę polsko-ukraińską Medyka-Szegini lub Korczowa-Krakowiec dziennie przekracza kilkaset lub w dobrym czasie kilka tysięcy takich naczep więc teraz pytanie-gdzie je pomieścić przed załadunkiem, musi być sprawny system obsługi takiej operacji (bilety, załadunek, zabezpieczenie pojazdu, itp.). Kolosalny koszt budowy czegoś takiego powoduje,że takie projekty u nas są odkładane na półki. Ten rodzaj transportu znacznie podwyższył by rentowność tej gałęzi gospodarki ponieważ ciągnik nie musi pokonywać tylu kilometrów z naczepą więc nie spala dużo paliwa, nie przejeżdża wielu kilometrów więc jego eksploatacja jest tańsza. Wystarczy dowieźć naczepę do najbliższego punktu w którym zostanie załadowana na wagon, a później inny ciągnik należący do np. spedycji odbiera naczepę kilkaset km dalej. Rozwiązanie rewelacyjne.

@cerastes
Średni koszt budowy 1 km autostrady w Polsce to 9,61 mln Euro.
Średni koszt budowy 1 km autostrady w Holandii to 50 mln Euro.

mayhem86

2013-02-27, 08:24
W Polsce to nie wypali bo Orleny i inne dziadostwa muszą przecież zarobić na paliwie, które spalają samochody tranzytowe a i Rostowski akcyzy nie zobaczy....

A idea wspaniała:
1. Wzrasta bezpieczeństwo na drogach i szybkość podróżowania w kraju samochodem osobowym
2. Spada ilość dziur na naszych plastelinowych drogach
3. Poprawa kondycji kolei (o ile nie 50 różnych prezesów 50 różnych kolejowych spółek nie rozkradnie zysków i za pare lat okaże się, że "przecież się nie opłaca")

Ale będzie pewnie jak zwykle:
Polski cukier? Po co! Lepszy Brazylijski z trzciny - cukrownie zamykamy
Polskie huty stali? Sprzedane w latach 90. Lepsze chińskie! Jakby nie było wiadomo, że kraj będzie w budowie po komunie.
cementownie? Nie opłaca się! Lepiej ciągnąć z zachodu. Przecież drogi nam niepotrzebne
Węgiel? Przecież taniej ciągnąć Australijski...
Gaz z łupków? Nieopłacalny, niekorzystny dla środowiska.. Angela już się szykuje wprowadzić zakaz wydobycia.
Tekstylia? W chinach taniej...
Obwodnice? Przecież żabki świerszcze i bociany..

Najlepiej przy znaku Polska ustawić drugi znak "Skansen - nie budować, nie truć, nie produkować" Przecież Niemcy muszą gdzieś na urlop tanio jeździć..



dumad

2013-02-27, 09:10
kanapkasmalec

który wiadukt zamykają? a po drugie wiesz coś więcej na temat obwodnicy olsztyna?

barnej1981

2013-02-27, 09:20
wszystko super.... tylko brak zarobków dla kierowców(50 gr od kilometra) a i tak walczymy z bezrobociem....